Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 18:25
  #1
Medlem
Har röd hud runt munnen efter att ha använt basiron gel och wash rätt överflödigt, dvs, inte helt enligt anvisningar.
Det verkar som att nu när det är kallt ute syns det ganska tydligt.

Detta under ca 1-2 år med pauser på 1 månad ca.

Min fråga, är min hud förstörd?
Har använt helosan ett par omgångar men det hjälper inte.

Jag är medveten om att jag bör kontakta hudläkare men kollar här bara en snabbis.
Citera
2018-12-01, 19:27
  #2
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanparagon
Har röd hud runt munnen efter att ha använt basiron gel och wash rätt överflödigt, dvs, inte helt enligt anvisningar.
Det verkar som att nu när det är kallt ute syns det ganska tydligt.

Detta under ca 1-2 år med pauser på 1 månad ca.

Min fråga, är min hud förstörd?
Har använt helosan ett par omgångar men det hjälper inte.

Jag är medveten om att jag bör kontakta hudläkare men kollar här bara en snabbis.
Jag har för mig att det var lika för mig! Hade acne tidigare och provade väl alla medel jag hittade... Jag minns att det var ett medel som totalt förstörde mitt ansikte (ytterligare), och jag tror det var basiron. Det gick dock över, men jag förstod inte hur länge du hade varit röd?
Citera
2018-12-01, 19:28
  #3
Medlem
basiron är uttorkande och kan irritera huden det är ganska vanligt. Helosan är inte så bra i ansiktet. Gå till ett apotek och fråga om hjälp så du får en ansiktskräm för känslig hud och sen kan du använda basiron i mindre mängd eveneturlt varannan dag. Men sluta inte med den för snabbt -huden vänjer sig vid den och kommer bli super oljig om du slutar fort.
Citera
2018-12-01, 20:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Jag har för mig att det var lika för mig! Hade acne tidigare och provade väl alla medel jag hittade... Jag minns att det var ett medel som totalt förstörde mitt ansikte (ytterligare), och jag tror det var basiron. Det gick dock över, men jag förstod inte hur länge du hade varit röd?

Ca 3 månader nu. En dag kan det vara helt normal hy medan en annan dag syns det tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
basiron är uttorkande och kan irritera huden det är ganska vanligt. Helosan är inte så bra i ansiktet. Gå till ett apotek och fråga om hjälp så du får en ansiktskräm för känslig hud och sen kan du använda basiron i mindre mängd eveneturlt varannan dag. Men sluta inte med den för snabbt -huden vänjer sig vid den och kommer bli super oljig om du slutar fort.

Menar du att jag inte skall sluta med ansiktskrämen? Tänker inte återuppta behandling med basiron.

Tack för tipset.
__________________
Senast redigerad av Humanparagon 2018-12-01 kl. 20:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback