Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 22:49
  #169
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Tyvärr blir inget någonsin mera sant bara för att man vill att det ska vara sant. Chansen att det finns ett efterliv ökar inte det minsta bara för att man tror att det finns. Det är förvånansvärt många människor som inte tycks förstå denna självklarhet.

Spot on. Ett återkommande fenomen om aliens och liv efter döden och tron på gud.
Citera
2018-12-08, 23:35
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Måste man tro på ett liv efter döden bara för att man hävdar att det varken bevisas eller motbevisas? Försök att hålla två tankar i huvudet samtidigt, det går ska du se.
Varför skulle man hävda att något så osannolikt inte går att motbevisa såvida man inte vill tro att det existerar?

Ingenting går ju att bevisa till 100%. Men många saker, inklusive att det inte finns något liv efter döden, går ju att bevisa till så hög grad att det inte finns något skäl att tvivla på det.
Citera
2018-12-09, 12:16
  #171
Medlem
Vetenskapen har inte nått så långt ännu att det finns någon ” godkänd teori ” om livet efter ”döden”
Kvantfysikerna har kommit såpass långt att de nu ” inte förstår någonting ” . Vetenskapen , kvantfysikerna forskar idag vid kanten av en högre dimension än den vi lever i. Vi lever i den tredje dimensionen..forskningen snuddar vid den fjärde dimensionen.
Om man tänker efter lite så existerar det inte någon ” död ” . Materia = Energi
Det finns enligt vetenskapen över 10 dimensioner...de olika dimensionerna skiljs åt av vibrationstalen. Ju högre dimension..desto högre vibrationstal.
Har man ännu inte haft någon ” andlig upplevelse ” såsom ateisterna inte verkar ha haft så är det bara att vänta...de kommer förr eller senare.
Det jag ser som fascinerande idag är att kvantfysikerna och deras forskning , och ” spiritualismen/reinkarnationsteorierna ” håller på att mötas..precis som två kurvor i ett diagram..de går emot en gemensam punkt. Den ena kommer att förstå den andre & vice versa . Reinkarnationen innebär ju att en själ återföds i nya kroppar för att utvecklas. Själens hemvist finns i den fjärde ( eller högre ) dimensionen.
När folk ser ” spöken ” etc är det ” andar ” från fjärde dimensionen de ser...dessa andar har förmåga att ” sänka sina vibrationstal för vi ska se dom lättare ” / vissa personer har lättare att se ” andar ” då de kan höja sina vibrationstal.
Livet går ut på att själen ska utvecklas..en utvecklad ” djursjäl” kan i nästa liv inkarnera i en människokropp. En utvecklad ” människosjäl ” kan i nästa liv inkarneras i en lämplig kropp på en planet i en annan galax än vintergatan t.ex
Citera
2018-12-09, 13:56
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
Vetenskapen har inte nått så långt ännu att det finns någon ” godkänd teori ” om livet efter ”döden”
Kvantfysikerna har kommit såpass långt att de nu ” inte förstår någonting ” . Vetenskapen , kvantfysikerna forskar idag vid kanten av en högre dimension än den vi lever i. Vi lever i den tredje dimensionen..forskningen snuddar vid den fjärde dimensionen.
Om man tänker efter lite så existerar det inte någon ” död ” . Materia = Energi
Det finns enligt vetenskapen över 10 dimensioner...de olika dimensionerna skiljs åt av vibrationstalen. Ju högre dimension..desto högre vibrationstal.
Har man ännu inte haft någon ” andlig upplevelse ” såsom ateisterna inte verkar ha haft så är det bara att vänta...de kommer förr eller senare.
Det jag ser som fascinerande idag är att kvantfysikerna och deras forskning , och ” spiritualismen/reinkarnationsteorierna ” håller på att mötas..precis som två kurvor i ett diagram..de går emot en gemensam punkt. Den ena kommer att förstå den andre & vice versa . Reinkarnationen innebär ju att en själ återföds i nya kroppar för att utvecklas. Själens hemvist finns i den fjärde ( eller högre ) dimensionen.
När folk ser ” spöken ” etc är det ” andar ” från fjärde dimensionen de ser...dessa andar har förmåga att ” sänka sina vibrationstal för vi ska se dom lättare ” / vissa personer har lättare att se ” andar ” då de kan höja sina vibrationstal.
Livet går ut på att själen ska utvecklas..en utvecklad ” djursjäl” kan i nästa liv inkarnera i en människokropp. En utvecklad ” människosjäl ” kan i nästa liv inkarneras i en lämplig kropp på en planet i en annan galax än vintergatan t.ex

Och du har såklart ordentliga fakta som du kan delge oss som styrker det du skrev ovan, eller är det bara en salig hög med subjektiva flummerier...?
Citera
2018-12-09, 19:40
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och du har såklart ordentliga fakta som du kan delge oss som styrker det du skrev ovan, eller är det bara en salig hög med subjektiva flummerier...?

Vad är det du inte förstår / är det något av det jag skrev som är oklart ? Alla har en tro , även ateister. Kanske behöver ateister mycket fast mark under fötterna / starka ledstänger att hålla sig i här i livet , då de så starkt förnekar allt som skulle öppna för ” liv efter ”döden””. Denna förnekelse stärker en ateist..ibland så till den grad att denne blir fanatisk ateist.
Inget fel att vara ateist , absolut inte. Jag vill med min text enbart visa vad jag kommit fram till efter +40 år av stort intresse/studerande av både vetenskap & tro. Dessa båda sistnämnda närmar sig varandra i förklaring. Vetenskapen/ateismen kommer att förstå att döden inte finns och att någonting/själen ” överlever ” kroppens omvandling/nedbrytning när hjärtat slutar slå. Likaså kommer alla ”religiösa” , kristna & muslimer etc förstå att deras tro till största del endast varit en politisk rörelse..dock ”överlever” själen och att det är någonting som sker naturligt , vetenskapen kan förklara. . Paus.
Citera
2018-12-09, 20:07
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
Vad är det du inte förstår / är det något av det jag skrev som är oklart ? Alla har en tro , även ateister. Kanske behöver ateister mycket fast mark under fötterna / starka ledstänger att hålla sig i här i livet , då de så starkt förnekar allt som skulle öppna för ” liv efter ”döden””. Denna förnekelse stärker en ateist..ibland så till den grad att denne blir fanatisk ateist.
Inget fel att vara ateist , absolut inte. Jag vill med min text enbart visa vad jag kommit fram till efter +40 år av stort intresse/studerande av både vetenskap & tro. Dessa båda sistnämnda närmar sig varandra i förklaring. Vetenskapen/ateismen kommer att förstå att döden inte finns och att någonting/själen ” överlever ” kroppens omvandling/nedbrytning när hjärtat slutar slå. Likaså kommer alla ”religiösa” , kristna & muslimer etc förstå att deras tro till största del endast varit en politisk rörelse..dock ”överlever” själen och att det är någonting som sker naturligt , vetenskapen kan förklara. . Paus.
Det är inte klokt vilka illusioner vissa behöver lura i sig själva för att stå ut under den korta tid de existerar. För det är precis vad din tro går ut på.
Citera
2018-12-09, 20:38
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
Vad är det du inte förstår / är det något av det jag skrev som är oklart ? Alla har en tro , även ateister. Kanske behöver ateister mycket fast mark under fötterna / starka ledstänger att hålla sig i här i livet , då de så starkt förnekar allt som skulle öppna för ” liv efter ”döden””. Denna förnekelse stärker en ateist..ibland så till den grad att denne blir fanatisk ateist.
Inget fel att vara ateist , absolut inte. Jag vill med min text enbart visa vad jag kommit fram till efter +40 år av stort intresse/studerande av både vetenskap & tro. Dessa båda sistnämnda närmar sig varandra i förklaring. Vetenskapen/ateismen kommer att förstå att döden inte finns och att någonting/själen ” överlever ” kroppens omvandling/nedbrytning när hjärtat slutar slå. Likaså kommer alla ”religiösa” , kristna & muslimer etc förstå att deras tro till största del endast varit en politisk rörelse..dock ”överlever” själen och att det är någonting som sker naturligt , vetenskapen kan förklara. . Paus.

Än mer flum från dig, utan minsta substantiella fakta som styrler det...

Personligen så förnekar jag ingenting som på något sätt har kunnat påvisats av etablerad vetenskap, men finner heller ingen som helst anledning att tro på flummerier och påståenden om än det ena eller andra som etablerad vetenskap aldrig någonsin kunnat hitta ens minsta antydan till att det existerar.
Flummerier och påståenden som aldrig kunnat ens påvisas stämma har aldrig fört mänskligheten framåt, vilket däremot etablerad vetenskap gjort.
Citera
2018-12-10, 00:02
  #176
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
dock ”överlever” själen och att det är någonting som sker naturligt , vetenskapen kan förklara. . Paus.

???

Kan vetenskapen förklara hur själen överlever?
Citera
2020-12-07, 12:16
  #177
Medlem
Jag vet att liv efter döden finns. Jag var ateist ut i fingerspetsarna men har nu sett så många övernaturliga saker att även jag måste vika mig. Min bror byggde massor av modellflygplan som Hängde i taket. Dagen han dog började ett av dom Snurra utav bara helvete av ingen anledning innan det kraschade i golvet
Citera
2020-12-07, 14:23
  #178
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
???

Kan vetenskapen förklara hur själen överlever?

Nej, men dom skolade människor trodde det..
Citera
2020-12-07, 15:46
  #179
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Jag vet att liv efter döden finns. Jag var ateist ut i fingerspetsarna men har nu sett så många övernaturliga saker att även jag måste vika mig. Min bror byggde massor av modellflygplan som Hängde i taket. Dagen han dog började ett av dom Snurra utav bara helvete av ingen anledning innan det kraschade i golvet

Vad har det med ateism att göra?

Ateism hänvisar ju bara till en enda fråga - Om du tror på gud eller inte.

Så att ett modellflygplan får frispel får dig att tro på gud?
Citera
2020-12-07, 19:48
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Vad har det med ateism att göra?

Ateism hänvisar ju bara till en enda fråga - Om du tror på gud eller inte.

Så att ett modellflygplan får frispel får dig att tro på gud?
Om du såg en stol som helst plötsligt började flyga, vad hade du tänkt då? Ja exemplet är fullt likvärdigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback