Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-10, 08:16
  #37
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Min insyn är som frimurare.

Faktum är att majoriteten av makthavarna inte är frimurare av olika anledningar så problemet är väl snarare att de drivs av sina åsikter och vad de anser är rätt.

Faktum är att tex många viktiga amerikanska presidenter har varit frimurare samt många andra länders ledare, inklusiv Sovjet.

Du som liten bottenmurare ligger längst ned i pyramiden och har inget med dom höga positionernas folk att göra utan du är bara en nyttig idiot.

Sorry om det låter lite hårt, jag menar inte att komma med påhopp eller något personligt mot just dig utan det är så det funkar med frimurare (likt många andra) och pyramidhiearchy.
Citera
2018-12-10, 09:19
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Faktum är att tex många viktiga amerikanska presidenter har varit frimurare samt många andra länders ledare, inklusiv Sovjet.
Nja, så där väldigt många är det inte. Senaste amerikanska presidenten var Ford, han är den ende de senaste 60 åren på den posten som varit frimurare.

Med tanke på att alla frimurarloger stängdes efter oktoberrevolutionen 1917 och frimureri gjordes olagligt, vilka sovjetiska ledare menar du var frimurare?

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Du som liten bottenmurare ligger längst ned i pyramiden och har inget med dom höga positionernas folk att göra utan du är bara en nyttig idiot.
Vid vilken grad eller annat tillfälle menar du att man övergår från "nyttig idiot" till att få reda på vad organisationen "egentligen" syftar till?
Citera
2018-12-10, 09:31
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Faktum är att tex många viktiga amerikanska presidenter har varit frimurare samt många andra länders ledare, inklusiv Sovjet.

Du som liten bottenmurare ligger längst ned i pyramiden och har inget med dom höga positionernas folk att göra utan du är bara en nyttig idiot.

Sorry om det låter lite hårt, jag menar inte att komma med påhopp eller något personligt mot just dig utan det är så det funkar med frimurare (likt många andra) och pyramidhiearchy.

Senaste var Gerald ford.
Det lite roliga är att en som du kallar botten murare i USA faktiskt har makt över de som har högre gradnummer. Vet ett tillfälle när en 33° blev utesluten av en stormästare med grad 3°.
Citera
2019-01-26, 16:20
  #40
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
- Frimureriet erbjuder ingen upplysning eller information som inte kan finnas i parallella källor. Poängen
Det stora problemet är att du lyssnat och läst alldeles för mycket fantastiska påhitt om vad frimurarna/jesuiterna/mm är.

Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Nja, så där väldigt många är det inte. Senaste amerikanska presidenten var Ford, han är den ende de senaste 60 åren på den posten som varit frimurare.
Vid vilken grad eller annat tillfälle menar du att man övergår från "nyttig idiot" till att få reda på vad organisationen "egentligen" syftar till?

Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Senaste var Gerald ford.
Det lite roliga är att en som du kallar botten murare i USA faktiskt har makt över de som har högre gradnummer. Vet ett tillfälle när en 33° blev utesluten av en stormästare med grad 3°.
Hej grabbar. Tänkte kolla om ni är villiga att skriva litet i den här tråden igen.
Jag läste det här idag och det gjorde mig sugen.
C.S. Lewis "Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive. It would be better to live under robber barons than under omnipotent moral busybodies. The robber baron's cruelty may sometimes sleep, his cupidity may at some point be satiated; but those who torment us for our own good will torment us without end for they do so with the approval of their own conscience. They may be more likely to go to Heaven yet at the same time likelier to make a Hell of earth. This very kindness stings with intolerable insult. To be "cured" against one's will and cured of states which we may not regard as disease is to be put on a level of those who have not yet reached the age of reason or those who never will; to be classed with infants, imbeciles, and domestic animals."
Ja, nog ser ni vad jag tänker på här? Det känns allt som att vi är under ett sådant tyranneri nu och troligen varit det länge.
__________________
Senast redigerad av Talking-Donkey 2019-01-26 kl. 16:25.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback