Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-01, 15:36
  #1
Medlem
Kallekalashs avatar
Dags att lägga i en högre växel & gasa på efter ca 6 mån prepp uppehåll. Klev av en testo E + EQ kur på 24v kombinerat med mkt konditionsträning med goda resultat.

Nu jagar jag mer massa & planerat minst 15v & max 20 på denna!
Första gången på deca, ska bli väldigt spännande att se hur det kommer funka, gillade eq mycket men varit sugen på deca länge och nu är det dags!



Ålder: 25-30

Vikt: 81kg

Längd: 176

Uppskattad BF%: 15%

Medicinska problem: inga

Styrkestats: bänk -105
(Inte kört något max på böj och mark pga tidigare ryggproblem)

Nuvarande kostupplägg: Kommer fokusera mer än någonsin på kosten under denna kuren, försöka hålla kollisarna på en lagom nivå då jag blev något bloated på min förra kur då jag åt vansinnigt mycket & något slarvigt.
Siktar på ca 5000kcal per dag

Träningserfarenhet: olika sporter till & från hela livet. Gym 5-6år varav senaste 2 mer seriöst.

Tidigare kurer: Dbol, winstrol, testo P, testo e + eq

Eget förslag till kur: Testo E 600mg E5D / Deca 400mg E5D
Front 2 första sticken
Phenom pharma från AB


Eget förslag till PCT: Nolva & clomid
Har även armidex till hands just in case

Mål med kuren: Bulk! Lägga på så mycket massa som möjligt.


Tar mer än gärna emot åsikter kring dosering, hade funderingar på att ligga något högre på testot men detta recept känns som att det kommer ge mig det jag vill!

Kan även tillägga att jag gör detta för mig & enbart för mig. Anledningen till att jag kurar överhuvudtaget är väldigt simpel, jag älskar det! Även beredd & införstådd med risker/sides. Har även ganska dåliga gener för att just bygga ( av att döma på min far, syskon & mig själv) då är en spark i röven jävligt värdefullt

Kommer att göra prover under resans gång & redovisa här. Test/öströ, blodtryck frekvent mm


Peace out! Lets go
Citera
2018-12-02, 00:36
  #2
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekalash
Dags att lägga i en högre växel & gasa på efter ca 6 mån prepp uppehåll. Klev av en testo E + EQ kur på 24v kombinerat med mkt konditionsträning med goda resultat.

Nu jagar jag mer massa & planerat minst 15v & max 20 på denna!
Första gången på deca, ska bli väldigt spännande att se hur det kommer funka, gillade eq mycket men varit sugen på deca länge och nu är det dags!



Ålder: 25-30

Vikt: 81kg

Längd: 176

Uppskattad BF%: 15%

Medicinska problem: inga

Styrkestats: bänk -105
(Inte kört något max på böj och mark pga tidigare ryggproblem)

Nuvarande kostupplägg: Kommer fokusera mer än någonsin på kosten under denna kuren, försöka hålla kollisarna på en lagom nivå då jag blev något bloated på min förra kur då jag åt vansinnigt mycket & något slarvigt.
Siktar på ca 5000kcal per dag

Träningserfarenhet: olika sporter till & från hela livet. Gym 5-6år varav senaste 2 mer seriöst.

Tidigare kurer: Dbol, winstrol, testo P, testo e + eq

Eget förslag till kur: Testo E 600mg E5D / Deca 400mg E5D
Front 2 första sticken
Phenom pharma från AB


Eget förslag till PCT: Nolva & clomid
Har även armidex till hands just in case

Mål med kuren: Bulk! Lägga på så mycket massa som möjligt.


Tar mer än gärna emot åsikter kring dosering, hade funderingar på att ligga något högre på testot men detta recept känns som att det kommer ge mig det jag vill!

Kan även tillägga att jag gör detta för mig & enbart för mig. Anledningen till att jag kurar överhuvudtaget är väldigt simpel, jag älskar det! Även beredd & införstådd med risker/sides. Har även ganska dåliga gener för att just bygga ( av att döma på min far, syskon & mig själv) då är en spark i röven jävligt värdefullt

Kommer att göra prover under resans gång & redovisa här. Test/öströ, blodtryck frekvent mm


Peace out! Lets go

Intressant. Jag väger 10kg mer än dig och äter 2000kcal mindre och gör fina gains. Just saying.

Ett bra tips är dock att va beredd med en plan för att hantera progesteronet. Första gången med nandrolone och då med en veckodos på 560mg kan innebära rätt jobbiga reaktioner om det visar sig vara en achilles-häl för dig. Vissa har inga problem att trycka upp nandron på 2g i veckan utan att få gyno men andra, som jag t.ex., får känningar redan på 300mg i veckan.

Lycka till å kör hårt!

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-12-02, 14:28
  #3
Medlem
Kallekalashs avatar
Tack för input Alfred!
Har funderingar på att slänga in lågdos mast för att motverka prog gyno. Men inget spikat ännu! Vad jag förstått på många så ska det fungera väldigt bra men är osäker på dos, 100mg e5d på mast E borde troligtvis funka!? Kommer även inhandla letro

Ang maten så tvivlar jag inte på att 3000kcal hade räckt för att göra fina gains Men siktar på något högre men jag kommer högst troligt snitta runt 4000.

Mvh


Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Intressant. Jag väger 10kg mer än dig och äter 2000kcal mindre och gör fina gains. Just saying.

Ett bra tips är dock att va beredd med en plan för att hantera progesteronet. Första gången med nandrolone och då med en veckodos på 560mg kan innebära rätt jobbiga reaktioner om det visar sig vara en achilles-häl för dig. Vissa har inga problem att trycka upp nandron på 2g i veckan utan att få gyno men andra, som jag t.ex., får känningar redan på 300mg i veckan.

Lycka till å kör hårt!

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-12-02, 20:27
  #4
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekalash

Styrkestats: bänk -105
(Inte kört något max på böj och mark pga tidigare ryggproblem)

Tidigare kurer: Dbol, winstrol, testo P, testo e + eq

Eget förslag till kur: Testo E 600mg E5D / Deca 400mg E5D
Front 2 första sticken


X antal kurer i bagaget och du bänkar 105 kg och nu ska du gå upp på nära 1,5 gram prepp per vecka.

Det måste vara så att du gör något annat jävligt fel för så dåliga gener finns inte.
Citera
2018-12-02, 21:08
  #5
Medlem
Kallekalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
X antal kurer i bagaget och du bänkar 105 kg och nu ska du gå upp på nära 1,5 gram prepp per vecka.

Det måste vara så att du gör något annat jävligt fel för så dåliga gener finns inte.


Haha ja listan kan göras lång på fel ja gjort & gör men det hör inte hit nu!
105 är inte mitt max då jag inte jagar några siffror eller har förutsättningar att göra det heller av många anledningar, dålig rygg & gamla skador från tidigare ”sporter” i både axlar & armbågar
Citera
2018-12-08, 23:24
  #6
Medlem
Kallekalashs avatar
Sådär då va frontningen äntligen gjord, lite saftigt att banka i sig ca 2g prepp , fick ”testofeber” andra sticket men är väl inte så konstigt att kroppen reagerar

Delade upp det & satte decan för sig & testot för sig i höger/vänster glute. Decan känns ingenting dagen efter, Testot något litet pip men igentligen inget nämnvärt med tanke på att de är över 4ml !

Nu är det bara kötta vidare och hoppas på att man börjar märka av effekt snart!

Följ, kritisera, kom med frågor eller gör vad fan du vill! Nu kör vi
Citera
2018-12-09, 11:48
  #7
Medlem
Kallekalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Har du testat deca nandrolone innan?

Om jag var du skulle jag inte gjort det. När du kliver av kommer du må skit. Du kommer inte orka träna på as länge, man blir lätt deprimerad och det tar ungefär ett år för kroppen att återhämta sig.

Deca nandrolone är enligt mig ett helt värdelöst preparat.


Detta blir första gången på nandrolone! Mycket av anledningen att jag har många skador/dåliga leder jag kämpar med när jag lyfter, så hoppas på under kuren att detta ska hjälpa och kunna lyfta mer utan att kroppen säger ifrån.

Tycker de känns som att det där är väldigt individuellt , endel mår skit medans endel känner inte av det alls mycket. Sköter man bara pct som man ska & kliver av decan några veckor innan testot så.

Känns lite för sent att vända nu då jag redan tryckt i mig det och köpt vialer för x antal lax Nu får det bli vad det blir !
Citera
2018-12-09, 12:07
  #8
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekalash
Detta blir första gången på nandrolone! Mycket av anledningen att jag har många skador/dåliga leder jag kämpar med när jag lyfter, så hoppas på under kuren att detta ska hjälpa och kunna lyfta mer utan att kroppen säger ifrån.

Tycker de känns som att det där är väldigt individuellt , endel mår skit medans endel känner inte av det alls mycket. Sköter man bara pct som man ska & kliver av decan några veckor innan testot så.

Känns lite för sent att vända nu då jag redan tryckt i mig det och köpt vialer för x antal lax Nu får det bli vad det blir !
Lyssna inte på HejFrans, han är en pajas vilket du kommer märka om du läser i andra trådar. Nandrolon kommer stänga ned dig hårt. Men se till att genomföra en rejäl PCT och använd HCG under kuren så kommer det troligtvis vara helt lugnt. Den ökade kollagensyntesen kommer vara perfekt för dina leder. Ett förslag är att du med hjälp av "steroidcalc" eller annat hjälpverktyg räknar ut hur lång tid det tar innan nandrolon lämnat kroppen din. Du bör anpassa kuren efter detta så att du fortfarande har testosteron i kroppen så länge du har nandrolon i kroppen. Dvs, sluta med deca innan du slutar med ditt testo E.

Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Då är det ju mycket bättre att köra tren eller NPP. Som sagt du kommer må riktigt dåligt efter kuren bara så du vet. En bra pct kommer inte hjälpa dig så bra som du tror.
Du kan alltid sälja av decan, och byta till Npp.
Lycka till.
Alltså, dina korkade råd är livsfarliga. Är du ens medveten om att NPP och "Deca" båda är nandrolon med olika estrar? Fördelen med NPP är att du når steady-state tidigare (såvida du inte frontar) och att det går ur kroppen fortare. Du blir lika hård nedstängd oavsett om du ligger på NPP eller "deca" om du har i åtanke den sistnämnda har en ester som förlänger halveringstiden rejält.

Huruvida tren eller nandrolon stänger ned dig hårdast vet jag inte om det finns några studier om. De flesta på detta samt andra forum brukar vara överens om att tren stänger ned dig hårdast.
Citera
2018-12-09, 12:31
  #9
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Fördelen med npp är även att man inte mår psykiskt dåligt så långt efter som man gör med nandrolone.
NPP = Nandrolone phenylpropionate
Deca durabolin = Nandrolone decanoate

Så den enda skillnaden är att halveringstiden blir längre p.g.a estern. Det är som att du skulle säga att testo P gör att du mår sämre under PCT:n än testo E. Du har rätt i att nandrolon har en tendens till att få folk att må dåligt, både under och efter kur. Därför kan NPP vara att föredra då det försvinner ur kroppen fortare. Det är av samma anledning som folk rekommenderar tren A framför tren E.
Efter kur är det ingen skillnad om man har halveringstiden i åtanke och därav förstår att man bör sluta med "Nandrolone decanoate" lite före man skulle slutat med "Nandrolone phenylpropionate". Likaså är det därför man kan(bör?) sluta med "Nandrolone decanoate" ett tag innan man slutar med testo E.

Till TS, du får gärna uppdatera rapporten även under PCT:n. Folk brukar ofta tappa intresset för att föra rapport under PCT, men jag och många andra kommer säkerligen finna det intressant hur du upplever ditt psykiska samt fysiska välmående efter en kur på nandrolon. Har du några tankar på att använda HCG? Om inte är det något jag rekommenderar, speciellt när nandrolon eller tren är med.
Citera
2018-12-09, 12:47
  #10
Medlem
Kallekalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
NPP = Nandrolone phenylpropionate
Deca durabolin = Nandrolone decanoate

Så den enda skillnaden är att halveringstiden blir längre p.g.a estern. Det är som att du skulle säga att testo P gör att du mår sämre under PCT:n än testo E. Du har rätt i att nandrolon har en tendens till att få folk att må dåligt, både under och efter kur. Därför kan NPP vara att föredra då det försvinner ur kroppen fortare. Det är av samma anledning som folk rekommenderar tren A framför tren E.
Efter kur är det ingen skillnad om man har halveringstiden i åtanke och därav förstår att man bör sluta med "Nandrolone decanoate" lite före man skulle slutat med "Nandrolone phenylpropionate". Likaså är det därför man kan(bör?) sluta med "Nandrolone decanoate" ett tag innan man slutar med testo E.

Till TS, du får gärna uppdatera rapporten även under PCT:n. Folk brukar ofta tappa intresset för att föra rapport under PCT, men jag och många andra kommer säkerligen finna det intressant hur du upplever ditt psykiska samt fysiska välmående efter en kur på nandrolon. Har du några tankar på att använda HCG? Om inte är det något jag rekommenderar, speciellt när nandrolon eller tren är med.


Tack för input Caeco!
Har inte haft med i min plan att använda hcg under kur, ser att många gör det & rekomenderar det så kanske får ha det i åtanke och planera in det. Räcker det att använda det dom sista veckorna eller rekomenderar du att jag börjar på det redan nu? Tycker det varierar väldigt i folks rapporter ang det.

Absolut ska jag göra mitt bästa för att fullfölja rapporten, även under pct!
Citera
2018-12-09, 12:59
  #11
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekalash
Tack för input Caeco!
Har inte haft med i min plan att använda hcg under kur, ser att många gör det & rekomenderar det så kanske får ha det i åtanke och planera in det. Räcker det att använda det dom sista veckorna eller rekomenderar du att jag börjar på det redan nu? Tycker det varierar väldigt i folks rapporter ang det.

Absolut ska jag göra mitt bästa för att fullfölja rapporten, även under pct!
Det räcker nog att använda HCG enbart under de sista veckorna, även om det troligtvis kommer behövas högre doser. Det kan fungera fint att enbart använda det under de tre veckor från sista sticket av testo till du påbörjar PCT:n (om du följer mitt råd att sätta ut nandrolon lite före). Men då nandrolon stänger ned dig så hårt så skulle jag personligen välja att köra HCG under hela kuren.
Citera
2018-12-09, 17:31
  #12
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Caeco vet inte vad han pratar om. Han har aldrig testat deca så därför har han ingen riktig erfarenhet hur det faktiskt funkar. Endast en teoretisk kunskap ger inte mycket.
Att gå av deca nandrolone får väldigt många byggare att lägga av helt och hållet. Att bara ta sig till gymmet blir tungt. Motivationen försvinner helt och det är är väldigt lätt att bli deprimerad.
Eftersom npp går ur snabbare så är det att föredra.
Många beskriver skillnaden som natt och dag.

I min mening är deca nandrolone ett jävla skit preparat som enbart är populärt på grund av Arnold och alla andra stora namnen från den tiden. Men deca hör hemma på den tiden också.
Tillåt mig skratta åt påståendet att tren är bättre för lederna än nandrolon. Är det jobbigare att kliva av Testo P än Testo E? Jag vet att du har svårt att läsa mellan raderna, så för att förtydliga var det en retorisk fråga och inget du behöver besvara.Du kanske bör skriva med att din faktiska erfarenhet av nandrolon är från din första kur där du även lyckades få gyno. Jag drar mig tillbaka från diskussionen dock, jag vill inte smutsa ned denna kurrapport med en så värdelös diskussion som du bidrog med när du rekommenderade att återanvända nålar. Jag tyckte bara det var av vikt att framföra varför TS inte bör lyssna på dina råd, då han inte verkade veta att du trollade och medvetet gav felaktiga och potentiellt farliga råd.

Kallekalash kommer din träning bestå av någon konditionsträning även denna kur? Saywhat000 för en kurrapport där han använder nandrolon för diverse skador (ledbesvär om jag inte misstar mig). Han fick lite problem mot slutet när dianabol användes, om det berodde på styrkeökningarna eller inte vet jag inte. Men tänkte att den kurrapporten kan vara värd att kolla in för dig!
__________________
Senast redigerad av caeco 2018-12-09 kl. 17:42.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback