Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-12-03, 19:55
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag tror det blir bäst om vi låter dig fortsätta tro att det är så det förhåller sig.

Japp, jag och flesta i tråden tycks ha lyckats följa den logiska följden mellan premiss och slutsats. Jag skulle gärna diskutera vidare kring ordens semantiskt natur som du så kärt omhuldar, men jag misstänker att du bara kommer fortsätta med samma papegojasvar ad infinitum.
Citera
2018-12-03, 22:08
  #50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
I videon upplever jag mannen som tvingande. Hon försöker verkligen lämna lägenheten flera gånger men han drar av henne kläderna och håller kvar henne fysiskt samtidigt som hon flera gånger frågar om vad som är i drinken....
Kanske inte helt lämplig

Fysiskt ta tag i kvinnan går ju helt bort. Samtidigt som man förbjuder den här låten så tillåter man fortfarande spela rapmusik men riktigt kvinnoförnedrande texter.
Citera
2018-12-03, 23:46
  #51
Medlem
Nestor Xs avatar
Låten det gäller är en snart sjuttioårig slagdänga "Baby it´s could outside" från en lika gammal komisk film som heter Neptune's Daughter. I filmen förekommer den två gånger med olika perspektiv, med både manligt och kvinnligt förförande. Om man vill så går det bra att se och vämjas av detta skändliga beteende här: https://www.youtube.com/watch?v=7MFJ...channel=mrdaft
Könsperspektivet ändras vid 2.28. Texten är ganska tjatig fast melodin är bra tycker jag som är ett fossil från anno dazumal. Finns en betydligt mer modern och klart bättre version med ikonerna Rod Stewart och Dolly Parton.
__________________
Senast redigerad av Nestor X 2018-12-03 kl. 23:51.
Citera
2018-12-04, 10:06
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fysiskt ta tag i kvinnan går ju helt bort. Samtidigt som man förbjuder den här låten så tillåter man fortfarande spela rapmusik men riktigt kvinnoförnedrande texter.


Kan bara hålla med; att hoppa på denna rätt oförargliga låt samtidigt som gangstarappen (med texter om att våldta "white hoes", skjuta snutar osv) flödar i radion dag och natt och hyllas på DN Kultur är kvalificerat hyckleri.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2018-12-04 kl. 10:09.
Citera
2018-12-04, 14:56
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
https://www.cbsnews.com/news/clevela...inkId=60408652

"...saying the words send the wrong message in the era of the #MeToo movement."

klassisk 40-tals julsång som handlar om en man som försöker övertala en kvinna att inte gå hem och lämna honom på natten.

...

jag kanske misstolkar det, men alltid tagit det som att kvinnan försöker få hjälp att kunna argumentera för varför hon stannade natten då det var problematiskt på den tiden; och mannen kommer på idén med att det var för kallt för att lämna bostaden bla bla . hon säger ju även saker såsom; "My father will be pacing the floor".

aja, vad vet jag, säkert jättesexistisk låt som handlar om en man (vit man) som försöker påtvinga en kvinna sex- förbjud skiten!
I en annan del av forumet ska vi lägga ner mångfaldens Publicservice medan du kritiserar att den kommersiella kanalen väljer att ta bort en del av sin produkt för att inte tappa konsumenter.
Gick budskapet fram?
Citera
2018-12-07, 12:23
  #54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Nu är det ju bara en enda radiostation av de tusentals (tiotusentals?) som finns i USA som valt att inte spela den.

Det är ju enkelt att välja bort den stationen.

Sen blev väl effekten den omvända mot vad stationen tänkt sig; plötsligt är denna, ändå rätt gamla och sällan spelade, låt på var mans läppar.
Citera
2018-12-13, 16:07
  #55
Medlem
Jag har varit i Cleveland - det är ett negerghetto - hela Cleveland - och jag var där 1990 talet. Samtliga vita människor med arbete bor inte i Cleveland.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback