Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-01, 13:10
  #1
Avstängd
Hej!

Jag ställa frågan, ifall intresse finns för en shop likt SpiceSweden eller Goodsmoke att göra återbesök på svenska RC-scenen?

Om det rör sig om max 10 personer kanske det inte är riktigt värt det.
Jag frågar då en nära vän är i startgroparna för att öppna detta och jag är aningen tveksam till att det ens finns någon marknad för detta år 2019.

Vad tror ni är mest fördelaktigt att sälja isåfall?
- Mixar?
- Pulver?
- E-Juice?
- Edibles?
- Spice-Lean (ett lamt försök att efterlikna THC/CBD-lean) att blanda ut med sprite och isbitar.

Jag ställer frågan i ren nyfikenhet, då jag har dålig koll på hur pass mycket cannabinoider det förbrukas i Sverige numera.
Jag vill minnas att det gick väldigt bra för SpiceSwedens affärer då man kollade upp dom.

Låt oss nu spåna och spekulera i detta!
Citera
2018-12-01, 13:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Hej!

Jag ställa frågan, ifall intresse finns för en shop likt SpiceSweden eller Goodsmoke att göra återbesök på svenska RC-scenen?

Om det rör sig om max 10 personer kanske det inte är riktigt värt det.
Jag frågar då en nära vän är i startgroparna för att öppna detta och jag är aningen tveksam till att det ens finns någon marknad för detta år 2019.

Vad tror ni är mest fördelaktigt att sälja isåfall?
- Mixar?
- Pulver?
- E-Juice?
- Edibles?
- Spice-Lean (ett lamt försök att efterlikna THC/CBD-lean) att blanda ut med sprite och isbitar.

Jag ställer frågan i ren nyfikenhet, då jag har dålig koll på hur pass mycket cannabinoider det förbrukas i Sverige numera.
Jag vill minnas att det gick väldigt bra för SpiceSwedens affärer då man kollade upp dom.

Låt oss nu spåna och spekulera i detta!
Ja tror absolut att det finns intresse för syntetisk cannabis! Spice-Lean låter intressant. Utveckla gärna dina ideer. syntetiskt kokain till stureplansnissarna vad vet jag?

kör ba!
Citera
2018-12-01, 13:18
  #3
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
I Sverige så kommer folk alltid vilja ha spice eftersom man riskerar exil om man använder RIKTIG CANNABIS!!! Jag personligen hoppas att fler barn använder spice och hade personligen "tappat" ett tiotal paket med spice runt lekparker, skolor och skateparker om jag hade haft för mycket pengar.

Om fler mammor blir av med sina barn p.g.a. spice så kanske dom lyssnar tillslut. Om cannabis ska fortsätta vara olagligt så får dom acceptera att barnen röker spice och dör istället.
Citera
2018-12-01, 14:09
  #4
Medlem
Om det kommer några nya schyssta cannabinoider så kommer det sälja väldigt bra.

Anledningen det gick så bra i början av spice epidemin tror jag var för att bl.a jwh-018 hade just börjats tillverkas.

Kommer ni ihåg i början när de nekade att det var syntetiska cannabinoider i spice?
Det var hilarious! Väldigt många trodde att det bara var blandningen av div örter som gav effekten.

Det finns säkert en del pengar att tjäna på noider men man bör sälja andra substanser oxå. Om det ska vara värt att hustlen.

Sen verkar du inte riktigt vara insatt i hur saker funkar inom RC försäljning. Får en känsla av att din kompis som är i ”startgroparna” inte heller är så insatt.

Om ni, mot förmodan, öppnar upp shop och börjar sälja tycker jag att ni bör göra som en del andra inrikes shoppar gjorde/gör sälj pulver och mix.

Jag har aldrig fått till det med e-juice. Måste säkert ha en mod vape för att det ska bli ok.
Citera
2018-12-01, 14:50
  #5
Medlem
Jag säger inte att det är en dålig idé som inte kan utföras, men jag tror ni behöver mer än spice till utbud för att det ska bli lukrativt.

Om det skulle vara möjligt med postförskott så tror jag ni når väldigt många fler kunder.

Nån som vet om det finns någon cannabinoid i nuläget som inte är klassad eller åtminstone på väg att bli?
Citera
2018-12-01, 15:08
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Jag säger inte att det är en dålig idé som inte kan utföras, men jag tror ni behöver mer än spice till utbud för att det ska bli lukrativt.

Om det skulle vara möjligt med postförskott så tror jag ni når väldigt många fler kunder.

Nån som vet om det finns någon cannabinoid i nuläget som inte är klassad eller åtminstone på väg att bli?

Det enda jag kan svara på den frågan är att han är i frekvent kontakt med ett labb i Kina som utvecklar nya substanser varje månad. Cannabinoider har dom alltid, många som inte ens finns ute på marknaden. De kan också göra custom synth på vilken molekyl man än begär i pulverform. Köpte en custom synth på JWH-018 av exakt samma Labb för typ 1 år sen.

Postförskott är klubbat och klart.
__________________
Senast redigerad av mangalam 2018-12-01 kl. 15:12.
Citera
2018-12-01, 15:13
  #7
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Det enda jag kan svara på den frågan är att han är i frekvent kontakt med ett labb i Kina som utvecklar nya substanser varje månad. Cannabinoider har dom alltid, många som inte ens finns ute på marknaden. De kan också göra custom synth på vilken molekyl man än begär i pulverform. Köpte en custom synth på JWH-018 av exakt samma Labb för typ 1 år sen.

Det låter perfekt.
Förstör gärna så många människor som ni kan. (Ironisk. Hoppas du åker fast)
Citera
2018-12-01, 15:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det låter perfekt.
Förstör gärna så många människor som ni kan. (Ironisk. Hoppas du åker fast)

Vilket som. De följer lagen.
Citera
2018-12-01, 15:23
  #9
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5
Vilket som. De följer lagen.

Det är en aspekt
Citera
2018-12-01, 17:14
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det låter perfekt.
Förstör gärna så många människor som ni kan. (Ironisk. Hoppas du åker fast)

För att återigen förtydliga min trådstart: Jag tänker inte öppna någon shop. Detta är en frågeställning och spekulation, ingenting annat. Jag har däremot en vän som tänker göra detta och jag är skeptisk till att det kommer att sälja, överhuvudtaget. Med alla tidningsrubriker om "spice" i bagaget kan det bli svårt, men utöver ditt inlägg så verkar ju intresset trots allt finnas.

Ingen som inte väljer det själv kan bli förstörd av rökmix. Med lite kontroll över sina impulser så kommer man långt. Det verkar du behöva lära dig

Hejsvejs på dig!
__________________
Senast redigerad av mangalam 2018-12-01 kl. 17:18.
Citera
2018-12-01, 21:00
  #11
Medlem
Ryggradsluss avatar
Sälj du i din sandlåda det du vill. Det finns en plats för såna som dig där du tydligen redan är och verkar. När tiden är inne kommer gräset till dom som vill/får tillåtelse eller kan ta för sig.
Citera
2018-12-01, 21:30
  #12
Medlem
HentaiMannens avatar
Tror de flesta gått över till vanlig cannabis istället för spice (wow, något positivt med vår restriktiva narkotikapolitik). Dock finns det nog en niche att fylla där. Kanske ha andra RC grejer inne också fast cannabinoider är huvudfokus. RC-benzo säljs alltid mycket bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback