Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 11:32
  #1
Medlem
Känner att jag behöver något att göra konstant då jag är mer kinetisk av mig och behöver ofta röra vid något. Dricker mycket kaffe, vatten exempelvis medan jag håller på med annat. Känner behov av att röka exempelvis av denna anledning men jag har ingen lust att bli beroende. Finns det några bra alternativ som är ofarliga men ändå kan vara stimulerande att använda? Syftar inte nödvändigtvis på tobak men det kändes passande att skriva här.

snälla skriv inte "drick apelsinjuice" eller liknande oseriöst tack.
Citera
2018-12-01, 11:55
  #2
Medlem
Creepingdeath26s avatar
Lära dig spela något instrument?
Citera
2018-12-01, 12:40
  #3
Medlem
Ryggradsluss avatar
Prova att röka lite olika frukter/örter/bär/sallader/ i en turkisk vattenpipa. Den kan du sitta där med. Eller skaffa dig ett par cojones.
Citera
2018-12-02, 01:00
  #4
Medlem
Samowiedzas avatar
Kratom, låg dos i så fall. Du kan självklart bli beroende av det.

https://psychonautwiki.org/wiki/Kratom
Citera
2018-12-04, 14:35
  #5
Medlem
Snartfinsks avatar
Du kanske ska pröva att leka med tandpetare eller stickor? Eller varför inte införskaffa en Hand Gripper så kan du få lite träning på köpet?

https://www.xxl.se/abilica-handgrips...0aApHEEALw_wcB

Tänker att allting som inte är röka är bättre. Rökning är förjävla gott men det suger att bli beroende och känna sug efter det hela tiden.
Citera
2018-12-21, 20:37
  #6
Medlem
För mig har rökelser fungerat lite som alternativ till tobak. Kanske har jag inspirerats av boken Konsten att njuta av livet av Lin, Yutang där rökelser nämns i samma kapitel som tobak (han var väldigt positivt till både tobak och rökelser). För skoj skull kan jag påpeka att bränna rökelser påverkar inte påverka en men tillfredsställer min pyromamska ådra. Jag har till och med tillverkat egna rökelser och har då fått utlopp för både kreativitet, tillvekande och pyromani, brännandet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback