Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 10:44
  #1
Medlem
H4C35G36s avatar
Såg häromdagen Samsung The Frame som visar bilder på skärmen när TVn är avstängd.

Skulle dock vilja ha en TV som visar saker som t.ex dessa vågor när den är avstängd. Finns det?

https://youtu.be/fozu9dU86Bw?t=124
Citera
2018-12-01, 11:00
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
En skärm/tv som är avstängd visar ingenting!
Citera
2018-12-01, 11:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
Såg häromdagen Samsung The Frame som visar bilder på skärmen när TVn är avstängd.

Skulle dock vilja ha en TV som visar saker som t.ex dessa vågor när den är avstängd. Finns det?

https://youtu.be/fozu9dU86Bw?t=124

Skärmsläckare?
Citera
2018-12-01, 12:13
  #4
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Skärmsläckare?

Hade helst slippa koppla in den till en dator då den står helt ensamt.

Kan man ligga videoklipp på ett USB-minne och köra genom en TV? Går det?
Citera
2018-12-01, 14:15
  #5
Medlem
franges avatar
Spelar den klipp även när man dragit ut strömsladden? Annars är den inte "avstängd" - utan bara i viloläge/skärmsläckare när den visar dessa klipp.
Citera
2018-12-01, 17:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
Hade helst slippa koppla in den till en dator då den står helt ensamt.

Kan man ligga videoklipp på ett USB-minne och köra genom en TV? Går det?

Min tv har en skärmsläckare som går igång när man lämnat den inaktiv en stund.
Det är en Samsung tv.
Citera
2018-12-01, 19:05
  #7
Medlem
Jogens avatar
Namnet "The Frame", tillsammans med beskrivningen att den visar bilder när den är avstängd, får mig att tänka skräckfilm... Samsung Poltergeist, eller Samsung The Ring ungefär så

Men jag är mest lite miljömuppig och teknikfientlig annars. Att ha en TV som aldrig är riktigt avstängd är lite väl "energilyxigt", dessutom invaderar den tillvaron i såväl uppmärksamhetshänseende som potentiell övervakning/datainsamling.
Citera
2018-12-02, 01:27
  #8
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Spelar den klipp även när man dragit ut strömsladden? Annars är den inte "avstängd" - utan bara i viloläge/skärmsläckare när den visar dessa klipp.

https://i.imgur.com/38BlfVp.png?1

Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Men jag är mest lite miljömuppig och teknikfientlig annars. Att ha en TV som aldrig är riktigt avstängd är lite väl "energilyxigt", dessutom invaderar den tillvaron i såväl uppmärksamhetshänseende som potentiell övervakning/datainsamling.

El kostar i princip ingenting så inget jag oroar mig för.

Att ha långsamma vågor på repeat helt tyst tycker jag inte är särskilt invaderande. Men each to his own.

Tror knappast att någon kan koppla in sig på den och spionera på mig. Och gör någon det trots allt kan de väl få göra det. Tror inte de skulle få ut så mycket av att se på mitt vardagsliv.
__________________
Senast redigerad av H4C35G36 2018-12-02 kl. 01:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback