Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-12-02, 11:21
  #97
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Hahaha du är ju helt sinnessjuk alltså.En komplett jävla dåre.
Härifrån kommer delarna du satte ihop - vad är det som är "helt sinnessjukt" med att påpeka det?
The very word "secrecy" is repugnant in a free and open society; and we are as a people inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings.
....
....
....
....
It requires a change in outlook, a change in tactics, a change in missions--by the government, by the people, by every businessman or labor leader, and by every newspaper. For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence--on infiltration instead of invasion, on subversion instead of elections, on intimidation instead of free choice, on guerrillas by night instead of armies by day.
Detta är vad du skrev om Engellaus artikel: Ja ytterligare en stendum idiot som bevisligen inte hört JFKs tal där han tar upp just secret societies

Så jag undrar bara varför du drog upp detta tal och vad du tror att jfk avsåg med talet - är det så omöjligt att svara på?

Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det är ofta välkommet att du skapar en balanserad debatt på denna forumsdel, men denna gång får du nog ge dig. Det är möjligt att JFKs tal behandlade kommunismen, men det handlade i så fall om mäktiga sovjettrogna celler som var verksamma i USA. Och vem säger att dessa celler inte överlevde kommunismens fall?

Jag har knappast vänt mig emot det du skriver, dock håller jag för en gångs skull med onopono i att talet handlar om balansen mellan pressfrihet, transparens och utrikespolitiskt ansvarstagande. Sovjet är givetvis den aktuella "fienden" här, orsaken till att pressen måste vara ansvartagande i vad de rapporterar - eller som talet inleds: "You bear heavy responsibilities these days ".
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-12-02 kl. 11:23.
Citera
2018-12-02, 12:26
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så konspirationen är egentligen - enligt dig - att vissa står över lagen?
Ja.
Citera
2018-12-02, 12:33
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur kan det vara en halmgubbe att påpeka att din halmgubbe är en halmgubbe?
Påståendet Patrick gör är inget logiskt haveri - det är ett konstaterande av hans egna erfarenheter - eller menar du att han inte har dessa erfarenheter?
Att påstå att man aldrig har upplevt en dold konspiration som inte har avslöjats är ett logisk magplask om det inte handlar om konspirationer man själv har deltagit i. Lite som att hävda att man definitivt aldrig har sett något man defintivt aldrig har sett. Etc ..

Att han dessutom tillkännager det här i en kontext där han uttalar sin skeptisism gentemot ’konspirationsteorier’ går inte med den bästa vilja i världen att tolka på annat sett att påståendet ska ge empiriskt stöd åt samma skepticism.

Har du annars någon idé om varför han skriver som han gör?
Jag har aldrig upplevt någon dold, långsiktig och välfungerande konspiration som inte läcker information i hela mitt liv.

Vad är hans syfte med det tillkännagivandet?
Citera
2018-12-02, 12:36
  #100
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att påstå att man aldrig har upplevt en dold konspiration som inte har avslöjats är ett logisk magplask om det inte handlar om konspirationer man själv har deltagit i. Lite som att hävda att man definitivt aldrig har sett något man defintivt aldrig har sett. Etc ..

Att han dessutom tillkännager det här i en kontext där han uttalar sin skeptisism gentemot ’konspirationsteorier’ går inte med den bästa vilja i världen att tolka på annat sett att påståendet ska ge empiriskt stöd åt samma skepticism.

Har du annars någon idé om varför han skriver som han gör?
Jag har aldrig upplevt någon dold, långsiktig och välfungerande konspiration som inte läcker information i hela mitt liv.

Vad är hans syfte med det tillkännagivandet?

Jag tycker hela artikeln är konstig
__________________
Senast redigerad av withnoname 2018-12-02 kl. 12:38.
Citera
2018-12-02, 12:41
  #101
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
En hönshjärna som inte har bättre för dig än att attackera folks övertygelser på varenda del av konspirationsforumet. Vad tar du per timme?
Att du börjar med att lyfta NWO och Illuminati talar ju sitt tydliga språk om vilken avgrund du rör dig i.
Drain the Swamp är ett stridsrop för högerextrema?
Det är ett otroligt smart uttryck för en populist som lockar väljare från både höger och vänster skulle jag säga. Våra åsikter går isär och jag tänker verkligen inte bry mig.
Nu har jag förklarat för dig att jag tycker att han signalerar till dom jag pratat om så håll inte med då och dra åt helvete sen

Jag frågade vad du tror att talet handlar om och vad du ser för koppling till Patrik artikel, sen dess har du kallat mig fiskmås, trögfattad, sinnessjuk, komplett dåre, hönshjärna och lite annat smått och gott men fortfarande inte förklarat vad du ser för koppling mellan Patriks text och JFK's secret societies.

Du skrev dock att du anser JFK talar om "politiker, tjänstemän och stat+företag och lobbyism . Slutna rum, hemliga överenskommelser och förnekande samt förminskande av att såna slutits." vilket jag inte alls vänder mig emot eller ifrågasätter - jag vet bara inte varför du anser att det gör Engellau till en "stendum idiot"... Menar du att Engellau förnekar att sådant skulle kunna förekomma - hans text handlar ju uteslutande om konspirationer på världsnivå, typ judar som siktar på nwo och liknande?
Men visst, om du inte vill så behöver du inte förklara, våra åsikter går väl isär helt enkelt som du skriver...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-12-02 kl. 12:46.
Citera
2018-12-02, 12:49
  #102
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att påstå att man aldrig har upplevt en dold konspiration som inte har avslöjats är ett logisk magplask om det inte handlar om konspirationer man själv har deltagit i. Lite som att hävda att man definitivt aldrig har sett något man defintivt aldrig har sett. Etc ..
Fast artikeln är ju extremt tydlig med att det är just självupplevda konspirationer han refererar till - om man inte plockar ut enskilda meningar ur sitt sammanhang så skriver ju Patrik egentlige så här:
Jag stödjer mina idéer på mina livserfarenheter. Jag har aldrig upplevt någon dold, långsiktig och välfungerande konspiration som inte läcker information i hela mitt liv. Små försök har jag varit med om, till exempel överraskningsfester för någon som ska fylla femtio år men inte ens där brukar det hålla tätt.
Citat:
Att han dessutom tillkännager det här i en kontext där han uttalar sin skeptisism gentemot ’konspirationsteorier’ går inte med den bästa vilja i världen att tolka på annat sett att påståendet ska ge empiriskt stöd åt samma skepticism.
Det håller jag med om - han har svårt att förstå hur t.ex. judar skulle kunna konspirera i generationer mot resten av världen utan att det skulle läcka ut eftersom han själv upplevt att det inte ens går att hålla en överraskningsfest hemlig. Är det en konstig slutsats tycker du?
Citera
2018-12-03, 13:31
  #103
Medlem
Den här Svensken som håller tal på Mynttorget verkar tro på någon sorts konspiration om den nya världsordningen ...
https://www.youtube.com/watch?v=kuq9HhzRsVA

Vad tror experterna?
Citera
2018-12-04, 22:22
  #104
Moderator
Det här är INTE tråden om Hanjours flygkunskaper, eller 911.
OT i enorma mängder raderat.

/Moderator
Citera
2018-12-04, 22:30
  #105
Medlem
.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback