Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-30, 23:48
  #1
Medlem
Kaustis avatar
När jag försöker installera Samsung Pay på min S9 så händer samma sak gång på gång, nämligen att appen börjar ladda ner "Samsung Pay (Sweden)", kommer till 24 av 89 MB, sen fryser allt i en sekund och sen kraschar Samsung Pay med "Samsung Pay keeps on stopping" som felmeddelande.

Jag har provat:
- Tömma cachen i Samsung Pay
- Avinstallera Samsung Pay
- Starta om telefonen
- Provat uppdatera Android-versionen men den senaste versionen är redan installerad.
- Avinstallera Google Pay och sen ominstallera Samsung Pay (ifall apparna skulle krockat på något vis)
- Kontaktat Samsungs amerikanska support som fjärrstyrt mobilen och provat göra ovanstående grejerna, dom får samma fel och bad mig prata med svenska supporten imorgon

Det som stör mig är att det säkert är nån annan app som krockar med Samsung Pay och orsakar problemet men jag har inte sett att det finns några loggar eller dylikt som man kan felsöka.

Nån som har nåt desperat tips man skulle kunna prova, eller som hört om när liknande problem?

Att fabriksåterställa mobilen är inte ett alternativ, då är jag hellre utan Samsung Pay.
Citera
2018-12-03, 16:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
När jag försöker installera Samsung Pay på min S9 så händer samma sak gång på gång, nämligen att appen börjar ladda ner "Samsung Pay (Sweden)", kommer till 24 av 89 MB, sen fryser allt i en sekund och sen kraschar Samsung Pay med "Samsung Pay keeps on stopping" som felmeddelande.

Jag har provat:
- Tömma cachen i Samsung Pay
- Avinstallera Samsung Pay
- Starta om telefonen
- Provat uppdatera Android-versionen men den senaste versionen är redan installerad.
- Avinstallera Google Pay och sen ominstallera Samsung Pay (ifall apparna skulle krockat på något vis)
- Kontaktat Samsungs amerikanska support som fjärrstyrt mobilen och provat göra ovanstående grejerna, dom får samma fel och bad mig prata med svenska supporten imorgon

Det som stör mig är att det säkert är nån annan app som krockar med Samsung Pay och orsakar problemet men jag har inte sett att det finns några loggar eller dylikt som man kan felsöka.

Nån som har nåt desperat tips man skulle kunna prova, eller som hört om när liknande problem?

Att fabriksåterställa mobilen är inte ett alternativ, då är jag hellre utan Samsung Pay.

Testade precis och för mig funkade det perfekt, men det hjälper ju inte dig

Testa deras chatt och hör med dem.
https://e-contactus.samsung.com/se/m/webchat
Citera
2018-12-03, 23:23
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-And
Testade precis och för mig funkade det perfekt, men det hjälper ju inte dig

Testa deras chatt och hör med dem.
https://e-contactus.samsung.com/se/m/webchat

Det verkar vara som så att jobbet beställt en mobil som inte är svensk (antagligen från UK då min chef sitter där). Då strular det antagligen i Sverige därför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback