Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-01, 02:00
  #25
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Det är väl inte så konstigt att de kom förberedda inför ett okänt antal (olaga) motdemonstranter.
Anser du inte det vara kontraproduktivt att föra våld på offentlig plats oavsett laglig eller olaglig demonstration? Vad tror du blir intrycket för merparten om svenska tillställningar som denna?

Tror du att övriga svenska medborgare kan skriva under på att detta är svensk tradition värt att bevara? Om inte, varför perverterar de den svenska fanan, förstör nationens rykte och sprider hat tills ingen längre minns Svea rike som den en gång var.

Jag skulle föreslå att ni tar handen ur syltburken, media är inte till för den slags hatpropaganda. Det finns ingen nyhetsvärde i att se nya kullar av skinnskallar överrösta mussar eller arab*r eller vad det må vara som upplevs som hot.

Sverige bleknar inte bara för att ni inte får eller har tillåtelse att hata, men jag antar att om man inte har annat att vara stolt över skapar man väl i regel vad som helst för att inte omringas av en kultur man inte längre påstår sig känna till. Det är otäckt.

Barnen, eller ungarna som har multipla konton på olika sociala medier behöver föräldrar, inte mer utrymme när de inte ens längre vet sina egna anor.

Jag skulle föreslå att ni istället bakar och lagar svensk mat, bloggar, berättar och lär.
Det är trots allt ni som fått lotten eller 'oket' att vara svenskar.

Vad har vi som inte ens är välkomna att säga eller ge.
Jag antar att jag efterlyser eget ansvar och vilja att resa sig ur alla undergångsprofetior och modet att frigöra sig från all krigsvurm.

Vi måste väl framåt, med tiden?
Alla saknar en, men ingen vill vara kapten.
Citera
2018-12-01, 02:02
  #26
Medlem
Både Karl den 12e och Gustav den 2e Adolf dog i strid. Förväntar mig att skattebetalarnas SVT gör en nationalistisk film eller dokumentär som inte är PK självskadlig och frambringar dess nationella Kungar i ett bättre ljus.
Mindre falks blygsamhet och mer stolthet. En stöddig dokumentär.

* vad fint tänkt och skrivet av mig *
Citera
2018-12-01, 02:15
  #27
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Anser du inte det vara kontraproduktivt att föra våld på offentlig plats oavsett laglig eller olaglig demonstration? Vad tror du blir intrycket för merparten om svenska tillställningar som denna?

Tror du att övriga svenska medborgare kan skriva under på att detta är svensk tradition värt att bevara? Om inte, varför perverterar de den svenska fanan, förstör nationens rykte och sprider hat tills ingen längre minns Svea rike som den en gång var.

Jag skulle föreslå att ni tar handen ur syltburken, media är inte till för den slags hatpropaganda. Det finns ingen nyhetsvärde i att se nya kullar av skinnskallar överrösta mussar eller arab*r eller vad det må vara som upplevs som hot.

Sverige bleknar inte bara för att ni inte får eller har tillåtelse att hata, men jag antar att om man inte har annat att vara stolt över skapar man väl i regel vad som helst för att inte omringas av en kultur man inte längre påstår sig känna till. Det är otäckt.

Barnen, eller ungarna som har multipla konton på olika sociala medier behöver föräldrar, inte mer utrymme när de inte ens längre vet sina egna anor.

Jag skulle föreslå att ni istället bakar och lagar svensk mat, bloggar, berättar och lär.
Det är trots allt ni som fått lotten eller 'oket' att vara svenskar.

Vad har vi som inte ens är välkomna att säga eller ge.
Jag antar att jag efterlyser eget ansvar och vilja att resa sig ur alla undergångsprofetior och modet att frigöra sig från all krigsvurm.

Vi måste väl framåt, med tiden?
Alla saknar en, men ingen vill vara kapten.

Baka istället för att "pervertera fanan" och "sprida hat"? Man undrar vad krigarkonungen Karl XII sagt om den här typen av skitnödiga pacifistinlägg?

"Nu är tid att fäkta, inte att prata!"

"Jag ämnar först krossa min ene fiende och sedan tala med den andre."

Vilken hatgalning. Karl XII förstör nationens rykte!
__________________
Senast redigerad av Jerzy.Sarnecki 2018-12-01 kl. 02:18.
Citera
2018-12-01, 02:49
  #28
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Baka istället för att "pervertera fanan" och "sprida hat"? Man undrar vad krigarkonungen Karl XII sagt om den här typen av skitnödiga pacifistinlägg?

"Nu är tid att fäkta, inte att prata!"

"Jag ämnar först krossa min ene fiende och sedan tala med den andre."

Vilken hatgalning. Karl XII förstör nationens rykte!
Du, även jordgubbstårtan är mer svenskt än din inställning.
Karl XII hade druckit nubbe med mig och skrattat åt din nidbild till avatar.
Citera
2018-12-01, 09:32
  #29
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Du, även jordgubbstårtan är mer svenskt än din inställning.
Karl XII hade druckit nubbe med mig och skrattat åt din nidbild till avatar.


Du låter som en tragisk NPC-varelse. En som internaliserat såssevärderingar och fitterier i tron att de är svenska.
Citera
2018-12-30, 19:57
  #30
Medlem
Bästa hyllningen till Karl XII på trehundra årsdagen av hans död!

https://ideellkulturkamp.com/2018/11...l-xii-stupade/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback