Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-01, 00:41
  #25
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du tänker här på ett sätt som jag tänker, men det är inte säkert att ekonomer i allmänhet gör det. Givet vissa exempel om framtiden är det emellertid möjligt att befolkning inte behövs.

Givet en sådan utgångspunkt - är det inte också vad vi ser? Många kvinnor är nöjda med ett barn här.

Alltså, depopulationen verkar i många fall skapa sig själv.

Populationen ökar globalt sett.

Om man vill minska barnafödandet med propaganda, ja då tycks det bara fungera på oss vita. Vi föder färre barn osv. Men de i Afrika eller muslimer, de bryr sig inte om det.

Just nu finns det inget avpopulationsprogram, åtminstone inget jag kan se.

Jag kan säga att om jag hade varit en utav de få i eliten så hade jag tryckt på knappen idag och sagt åt de anställda i labbet att modifiera HIV viruset så att det kunde få bättre spridning och snabbare sjukdomsförlopp. Hade varit prima.

Det hade varit den enklaste vägen. Men det som håller mig tillbaka då är den billiga arbetskraften, speciellt i tredje land. Hur ersätter vi den? Det gör vi inte idag. Då krävs billig, driftssnål AI och robotar som kan ta över.
Citera
2018-12-01, 01:09
  #26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Populationen ökar globalt sett.

Om man vill minska barnafödandet med propaganda, ja då tycks det bara fungera på oss vita. Vi föder färre barn osv. Men de i Afrika eller muslimer, de bryr sig inte om det.

Just nu finns det inget avpopulationsprogram, åtminstone inget jag kan se.

Jag kan säga att om jag hade varit en utav de få i eliten så hade jag tryckt på knappen idag och sagt åt de anställda i labbet att modifiera HIV viruset så att det kunde få bättre spridning och snabbare sjukdomsförlopp. Hade varit prima.

Det hade varit den enklaste vägen. Men det som håller mig tillbaka då är den billiga arbetskraften, speciellt i tredje land. Hur ersätter vi den? Det gör vi inte idag. Då krävs billig, driftssnål AI och robotar som kan ta över.

Då finns där en motsättning. Antingen vill man ha billig mänsklig arbetskraft, eller så vill man ha robotisering.

Personligen tror jag att robotarna snart kommer att göra de flesta av oss arbetslösa. Alltså, även de av oss som har jobb som tandläkare eller jurister.
Citera
2018-12-01, 01:14
  #27
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Då finns där en motsättning. Antingen vill man ha billig mänsklig arbetskraft, eller så vill man ha robotisering.

Personligen tror jag att robotarna snart kommer att göra de flesta av oss arbetslösa. Alltså, även de av oss som har jobb som tandläkare eller jurister.

Frågan är när detta sker. Inom industrin kan jag se det ske inom 10 år, och då är jag generös.

Men inom yrken som läkare och jurist så (tror jag) att det krävs att vi når en exponentiell nivå, dvs singularitet innan maskinen helt tar över.

Säg 40-50 år framåt, grovt räknat. Men det kan gå mycket fortare än så, då nya upptäckter på området kan få teknologin att hoppa 10 år framåt ibland.

2030, då lär vi vara där tror jag.
Citera
2018-12-01, 01:19
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Populationen ökar globalt sett.

Om man vill minska barnafödandet med propaganda, ja då tycks det bara fungera på oss vita. Vi föder färre barn osv. Men de i Afrika eller muslimer, de bryr sig inte om det.

Just nu finns det inget avpopulationsprogram, åtminstone inget jag kan se.

Jag kan säga att om jag hade varit en utav de få i eliten så hade jag tryckt på knappen idag och sagt åt de anställda i labbet att modifiera HIV viruset så att det kunde få bättre spridning och snabbare sjukdomsförlopp. Hade varit prima.

Det hade varit den enklaste vägen. Men det som håller mig tillbaka då är den billiga arbetskraften, speciellt i tredje land. Hur ersätter vi den? Det gör vi inte idag. Då krävs billig, driftssnål AI och robotar som kan ta över.

Hur är befolkningsutvecklingen i de arabiska länderna? Ständiga krig måste ju vara ganska hämmande. Afrikas ökning kommer nog naturen ta hand om. Modifierad supersmittsam ebola?
Helt klart är att något måste göras, men alla låtsas vidare som att det inte är något problem och fortsätter med sina stödgalor...
Citera
2018-12-01, 01:26
  #29
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaxy
Hur är befolkningsutvecklingen i de arabiska länderna? Ständiga krig måste ju vara ganska hämmande. Afrikas ökning kommer nog naturen ta hand om. Modifierad supersmittsam ebola?
Helt klart är att något måste göras, men alla låtsas vidare som att det inte är något problem och fortsätter med sina stödgalor...

Inget konstigt alls. Liv går före biosfär helt enkelt. Dumt som det låter, men det är lätt att sätta sig in den tanken, eftersom vi är programerade så. Allt som vi kan sympatisera med har ett värde för oss.

Vi kan inte sympatisera med något så abstrakt som ett naturligt kretslopp. Men en näbbmus som får en kull med ungar, de kan vi relatera till och känna stark empati inför.

Vi är inte programerade att ha ett holistiskt perspektiv på våra gärningar, egentligen.
Citera
2018-12-01, 01:32
  #30
Medlem
Stones avatar
Enkelt svar på din intressanta fråga. Genom gasning såklart.

CO2. Missväxt, svält, folkvandringar och inbördeskrig. Mindre utvecklade länder med invånare med lågt IQ kommer att dö ut först.
Citera
2018-12-01, 01:38
  #31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Enkelt svar på din intressanta fråga. Genom gasning såklart.

CO2. Missväxt, svält, folkvandringar och inbördeskrig. Mindre utvecklade länder med invånare med lågt IQ kommer att dö ut först.

Det låter ju jävla korkat. Om jag var "elit" och ville behålla/skapa världsherravälde skulle jag givetvis sikta in mig på att depopularisera de som utgjorde det största hotet först - dvs den rena motsatsen till vad du beskriver. Det måste väl ändå vara lättare att ta makt över lågbegåvade svagt bemedlade dåligt utbildade människor?
Citera
2018-12-01, 02:03
  #32
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det låter ju jävla korkat. Om jag var "elit" och ville behålla/skapa världsherravälde skulle jag givetvis sikta in mig på att depopularisera de som utgjorde det största hotet först - dvs den rena motsatsen till vad du beskriver. Det måste väl ändå vara lättare att ta makt över lågbegåvade svagt bemedlade dåligt utbildade människor?

Förstår dig inte riktigt. Ingen kan "ta makten" över ett folk och vad skulle de då göra? Depopulisera? Hur då? Vi kommer inte kunna höja standarden på ett par miljarder människor utan att jordens resurser tar slut. Klimatfrågan är ett spel för galleriet. De stora länderna ignorerar problem och addera sedan na7gra miljarder till på sikt och vi går alla under. Afrika kommer att offras först.
Citera
2018-12-01, 02:14
  #33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Förstår dig inte riktigt. Ingen kan "ta makten" över ett folk och vad skulle de då göra? Depopulisera? Hur då? Vi kommer inte kunna höja standarden på ett par miljarder människor utan att jordens resurser tar slut. Klimatfrågan är ett spel för galleriet. De stora länderna ignorerar problem och addera sedan na7gra miljarder till på sikt och vi går alla under. Afrika kommer att offras först.

Ah, sorry om jag missförstod dig - jag har nog hängt för mycket i konspirationsforumet där nästan allt är en ondskefull plan av judar/bankirer/politiker/cia/dedutyckermestillaomförtillfället.. här inne anses det närmast normalt att tro att t.ex ett gäng judar för 10 generationer sen beslutade att utrota alla utom sig själva och ett gäng slavar som skulle fungera som arbetsmyror åt dem, och givetvis ska det ske nu...

Har dock svårt att tro att Afrika skulle tillåtas offras, de lär behövas som kornbod till Asien, och Asien har nog mindre lojaliteter mot väst..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-12-01 kl. 02:19.
Citera
2018-12-01, 02:19
  #34
Medlem
StormaktRods avatar
Om man slutar mata 3e världen med bistånd lär en sjundedel dö ut inom 10 år helt gratis. Svårt för vissa att acceptera men likväl verkligheten vi lever i.
__________________
Senast redigerad av StormaktRod 2018-12-01 kl. 02:23.
Citera
2018-12-01, 12:58
  #35
Medlem
HipToBeSquares avatar
Globalistorganisationen FN kommer inte invänta någon naturkatastrof utan kommer att själv lägga sig i nativiteten i varje land de får makt i.

https://www.thenewamerican.com/world...terilize-women

I stort sett kommer de starta ett massteriliseringsprogram där alla som är utvalda måste ta den och de andra "utvalda" slipper den.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback