Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 05:45
  #169
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Man kunde gissa, om man var konspiratorisk, att det handlade om framtidens påstådda "klimatflyktingar".

Sverige ska trots allt skriva på ett avtal där alla typer av flyktingar ska anses vara lika och få gratis välfärd.

Publicerades under gårdagen en "Insändare" till DN nätupplaga som tog upp just "Klimatflyktingar" och att vi måste ta emot dem i framtiden. Lite märkligt kan man tycka, borde vara både billigare och effektivare att sätta in medel i deras hemländer för att återuppbygga eller återställa naturen efter naturkatastrof istället för att flytta på människorna. Det är ju inget krigstillstånd som utgör en konstant fara i flera år. Verkar också märkligt att det publiceras så många insändare som propagerar på rådande infallsvinkeln från DN, man kunde nästan tro att det handlar om redaktionsmaterial eller att man betalar folk som inte jobbar inom just Bonniers, men har band till Bonniers, för att skriva dessa "insändare".
Citera
2018-12-06, 07:44
  #170
Medlem
Jag tycker att det är bra att Greta klimatstrejkar, det fungerar ju. Det är märkbart kallare nu, än när hon började i augusti. (Om Miljöpartiet kan påstå att den varma sommaren berodde på klimatförändringar, så vill inte jag vara sämre.) Nu hoppas jag att fler följer hennes exempel. Det vore ju trevligt om samtliga journalister på DN gick ut och satte sig på gatan istället för att skriva dynga.
Citera
2018-12-06, 08:09
  #171
Medlem
Gyrks avatar
Det här var ju intressant:

https://twitter.com/lindbergpolemik/...65560205553665

Misstänkte att det var riggat. Och alla spelar med, men vem gav uppdraget till Laika Consulting, för han gör det nog inte gratis.
Citera
2018-12-06, 10:42
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Det här var ju intressant:

https://twitter.com/lindbergpolemik/...65560205553665

Misstänkte att det var riggat. Och alla spelar med, men vem gav uppdraget till Laika Consulting, för han gör det nog inte gratis.


Rentzhog drev Laika Consulting tidigare men han har sålt byrån och startat en ny med fokus på klimatfrågan. Men visst är det en professionell PR-kampanj, det här.
Citera
2018-12-06, 12:18
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Lyssna på Lars Bern på youtube, är mitt tips. Själv har jag aldrig brytt mig om den här skitfrågan. Är helt obrydd och det är ganska så najs

Jag är inte väldigt imponerad av Lars Bern.

Han har förstås rätt i att hur CO2-känsligt jordens klimat verkligen ÄR, är rätt oklart. Men det ligger ju i sakens natur. För enda sättet att verkligen VETA vad som sker om man pumpar ut massvis med CO2 i atmosfären är ju att testa och se vad som händer. Går det bra så går det bra, och går det inte bra så går det inte att backa tillbaka efteråt.

Sedan beskyller han klimatforskare för att ha bluffat med historiska siffror om temperaturhöjningar. Väldigt svårt för en utomstående att bemöta.

I övrigt verkar han ägna sig åt att teoretisera kring att klimatfrågan skulle drivas av globalister som sprider alarmistiska överdrifter i något slags egenintresse. Klimataktivism som ett försök att skapa överstatlig makt. Och på just den punkten känns han inte mer seriös än vilken konspirationsteoretiskt yrande flashbackskribent som helst.

Detta dock sagt efter att ha kollat igenom långt ifrån allt från Lars Bern.
Citera
2018-12-06, 12:28
  #174
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Jag är inte väldigt imponerad av Lars Bern.

Han har förstås rätt i att hur CO2-känsligt jordens klimat verkligen ÄR, är rätt oklart. Men det ligger ju i sakens natur. För enda sättet att verkligen VETA vad som sker om man pumpar ut massvis med CO2 i atmosfären är ju att testa och se vad som händer. Går det bra så går det bra, och går det inte bra så går det inte att backa tillbaka efteråt.

Sedan beskyller han klimatforskare för att ha bluffat med historiska siffror om temperaturhöjningar. Väldigt svårt för en utomstående att bemöta.

I övrigt verkar han ägna sig åt att teoretisera kring att klimatfrågan skulle drivas av globalister som sprider alarmistiska överdrifter i något slags egenintresse. Klimataktivism som ett försök att skapa överstatlig makt. Och på just den punkten känns han inte mer seriös än vilken konspirationsteoretiskt yrande flashbackskribent som helst.

Detta dock sagt efter att ha kollat igenom långt ifrån allt från Lars Bern.

Klart det drivs på av globalister. Massmedia gör ju inget annat än samtidigt skrämma upp och kampanja. Och det fungerar. Och så propagerandet för massinvandring, det är europeernas skyldighet att för alltid dela med sig av sina länder. Och så attackerna mot Orban och Putin. Hela den etablerade journalistkåren propagerar och propagerar för samma frågor där "klimatet" är vad man koncentrerar sig på.

Fan så tragiskt. Sverige hade inte varit sinnesrubbat sedan 20-25 år på hela detta typiska vis om massmedia intagit en ödmjuk attityd istället för att ha tagits över av aktivister vänligt inställda till det odemokratiska överstatliga. Jag tyckte om Sverige på 80-talet. Det här nya landet hatar jag. Tänk att det var en vinstlott att födas i tex det kommunistiska Polen tidigt 70-tal. Vem hade trott det då?

Nej att leva här är ett djävla straff. Om jag ändå kunde ett utländskt språk annat än engelska. Vilken d-a nytta har man haft av det?
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-12-06 kl. 12:38.
Citera
2018-12-06, 12:52
  #175
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Publicerades under gårdagen en "Insändare" till DN nätupplaga som tog upp just "Klimatflyktingar" och att vi måste ta emot dem i framtiden. Lite märkligt kan man tycka, borde vara både billigare och effektivare att sätta in medel i deras hemländer för att återuppbygga eller återställa naturen efter naturkatastrof istället för att flytta på människorna. Det är ju inget krigstillstånd som utgör en konstant fara i flera år. Verkar också märkligt att det publiceras så många insändare som propagerar på rådande infallsvinkeln från DN, man kunde nästan tro att det handlar om redaktionsmaterial eller att man betalar folk som inte jobbar inom just Bonniers, men har band till Bonniers, för att skriva dessa "insändare".

Agendan för morgondagens flyktinvåg känns ganska klar om vi säger så. Strackars Abdullah orkar inte jobba 10 timmar i 40-gradig hetta. Så han får kylasyl i Sverige.
Citera
2018-12-06, 14:57
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Klart det drivs på av globalister. Massmedia gör ju inget annat än samtidigt skrämma upp och kampanja. Och det fungerar. Och så propagerandet för massinvandring, det är europeernas skyldighet att för alltid dela med sig av sina länder. Och så attackerna mot Orban och Putin. Hela den etablerade journalistkåren propagerar och propagerar för samma frågor där "klimatet" är vad man koncentrerar sig på.

Fan så tragiskt. Sverige hade inte varit sinnesrubbat sedan 20-25 år på hela detta typiska vis om massmedia intagit en ödmjuk attityd istället för att ha tagits över av aktivister vänligt inställda till det odemokratiska överstatliga. Jag tyckte om Sverige på 80-talet. Det här nya landet hatar jag. Tänk att det var en vinstlott att födas i tex det kommunistiska Polen tidigt 70-tal. Vem hade trott det då?

Nej att leva här är ett djävla straff. Om jag ändå kunde ett utländskt språk annat än engelska. Vilken d-a nytta har man haft av det?

Detta eviga tjat om vad media skriver och inte skriver. Klimatets CO2-känslighet bryr sig inte om vad journalister skriver.

Dessutom, hos den invandringskritiska menigheten vore väl en logiskt rimlig hållning vara att väldigt mycket värna om klimatet. Detta för att förebygga en eventuell kommande klimatmigration.
Citera
2018-12-06, 15:04
  #177
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Detta eviga tjat om vad media skriver och inte skriver. Klimatets CO2-känslighet bryr sig inte om vad journalister skriver.

Dessutom, hos den invandringskritiska menigheten vore väl en logiskt rimlig hållning vara att väldigt mycket värna om klimatet. Detta för att förebygga en eventuell kommande klimatmigration.

Jag struntar rätt bra i frågan, att skrämma upp folk med diverse miljöhot är ju dessutom inget nytt, och är väldigt nöjd av de som dyker upp och ifrågasätter. Trött och less på svenskarna som så lätt fascistiskt marscherar i takt som de instrueras att göra. Deltar själv aldrig i sådant.

"Klimatmigration", jo tack miljöpartister motiverar redan massinvandringen även med sådant. Det verkliga problemet är Afrikas befolkningsökning på 100,000 fler individer varje dag. Jesus kristus, som om jag vill veta av den utvecklingen. Verkar ju dock inte vara särskilt svårt att föda alla dessa människor. Grödorna torde växa rätt bra nere i Afrika.
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-12-06 kl. 15:16.
Citera
2018-12-06, 17:56
  #178
Medlem
Vänstern är fullkomligt desperata eftersom konservativa krafter växer jorden runt. Eftersom identitetspolitiken och klimatideologin är en predikad religion, och inte vetenskap, så passar det bra att likt överstepräster mässa om klimatapokalypsen. Man har även sina helgon i form av lilla 15-åriga oraklet Greta. Jag rodnar av skam å DN:s vägnar. Vilka förbannade fanatiker och dårar! Bottennapp efter bottenapp.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-12-06 kl. 17:58.
Citera
2018-12-06, 18:18
  #179
Medlem
Gyrks avatar
Sedär, fler som plockar upp bollen:
https://www.sydsvenskan.se/2018-12-0...a-bakom-barnet
Citera
2018-12-11, 11:16
  #180
Medlem
SVT denna gång, men lika löskokt. Man har beställt en undersökning från Sifo där tusen pers i hela landet har frågats om sin klimatpåverkan i vardagen (eller rättare sagt, tusen pers var listade, sedan är det oklart hur många som inte lämnade något svar av värde). 67% av de kvinnor som svarade skrev tydligen att de konsumerade mindre kött än "tidigare" - det är oklart både hur långt tillbaka man jämförde med och ifall man räknade enbart med mat tillagad hemma eller också det som åts ute. Hur som helst, SVT antar utan vidare att orsaken var en önskan att rädda klimatet och sätter glatt rubriken:

Sifo: Mer än varannan svensk drar ner på köttet för klimatets skull

på SVT:s webbetta är rubriken ännu litet mer spetsad:

Två av tre kvinnor har dragit ner på köttet - för klimatets skull

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...-ner-pa-kottet

I själva artikeltexten sägs ingenting om att folk angett sådana motiv (det finns ju vissa andra), så jag antar att det är en övertolkning av SVT:s (kvinnliga) reporter Libertas Mancini. Dessutom är tusen personer ett löjligt litet urval om man ska spåra sådana här makrotrender i en befolkning på tio miljoner, och jag betvivlar starkt att Sifo ens har ansträngt sig för att få till ett rättvisande urval. Förmodligen var övervikten av yngre storstadskvinnor bedövande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback