Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-30, 02:45
  #1
Medlem
Köpte ett par audiofly igår på impuls eftersom det var demoex och fick 1500 rabatt. Köpte även en portabel dac (ifi nano black edetion). Är helt noob kring detta. Men är rätt nöjd! Njuter som fan bara med spotifify ”extretreme”. Blir dock lite sugen på att utnyttja bytesrötten och köpa en mojo Chord iStället. Mest för att den är så jävla hyllad och sjukt cool. Är det värt det?
En annan bra grej är ju att den har två uttag.

Vägled mig i denna ensamma hifi äventyrtet!
Citera
2018-11-30, 03:21
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Om du sitter och njuter av ljudet i dina lurar o nano så verkar det vara väldigt dumt att byta ut grejorna tycker du inte, vilken modell på lurar blev det?

Vill du riktigt kunna sitta och runka till tonerna så köp dig ett par Denonlurar i 6k-klassen, och givetvis en Denon musikanläggning för utan bra källa så kan du ha lurar för 100k det kommer fortfarande inte spela bra om källan är dålig.
__________________
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-11-30 kl. 03:28.
Citera
2018-11-30, 13:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargman
Köpte ett par audiofly igår på impuls eftersom det var demoex och fick 1500 rabatt. Köpte även en portabel dac (ifi nano black edetion). Är helt noob kring detta. Men är rätt nöjd! Njuter som fan bara med spotifify ”extretreme”. Blir dock lite sugen på att utnyttja bytesrötten och köpa en mojo Chord iStället. Mest för att den är så jävla hyllad och sjukt cool. Är det värt det?
En annan bra grej är ju att den har två uttag.

Vägled mig i denna ensamma hifi äventyrtet!
Jag använder en Chord Mojo på jobbet, och den gör sitt jobb bra. Har inte testat de nya iFi BL, så kan inte riktigt uttala mig om det. Men om du är helt grön inom ljud skulle jag säga att sitt lugnt i båten och lyssna på musik istället för att hetsköpa nya saker. Vill du pröva på något annat så testa Tidal Hifi, det är gratis i 14 dagar om man är ny användare.
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Vill du riktigt kunna sitta och runka till tonerna så köp dig ett par Denonlurar i 6k-klassen, och givetvis en Denon musikanläggning för utan bra källa så kan du ha lurar för 100k det kommer fortfarande inte spela bra om källan är dålig.
Vill du slänga 6k i sjön så köp ett par nya Denonlurar. Det finns prylar utanför hifiklubben.
Citera
2018-11-30, 13:09
  #4
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Jag använder en Chord Mojo på jobbet, och den gör sitt jobb bra. Har inte testat de nya iFi BL, så kan inte riktigt uttala mig om det. Men om du är helt grön inom ljud skulle jag säga att sitt lugnt i båten och lyssna på musik istället för att hetsköpa nya saker. Vill du pröva på något annat så testa Tidal Hifi, det är gratis i 14 dagar om man är ny användare.

Vill du slänga 6k i sjön så köp ett par nya Denonlurar. Det finns prylar utanför hifiklubben.

Att köpa lurar från märket Denon är knappast att slänga pengarna i sjön, vill man handla billiga lurar så tycker jag JBL gör mycket prisvärt ljud.
Citera
2018-11-30, 14:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Att köpa lurar från märket Denon är knappast att slänga pengarna i sjön, vill man handla billiga lurar så tycker jag JBL gör mycket prisvärt ljud.
Jo, att lägga 6k på ett par lurar från Denon är att slänga pengar i sjön om du jämför med vad du kan få för andra lurar för 6k. Ska man köpa något från dem är det begagnade D5000/D7000 i så fall.
Citera
2018-12-01, 12:22
  #6
Medlem
W.Irvings avatar
Rubrik korrigerad till att beskriva vad tråden handlar om:
"Audiofly af1120" -> "ifi Nano iDSD Black Label vs. Chord Electronics Mojo? /Mod"


/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback