Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-05, 21:53
  #25
Medlem
PlagueIsSpreadings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Men personligen hade jag hyrt en båt med ekolod och droppat skiten där det är minst 1000 meter djupt.
Problemet löst.

Om man ska göra såhär så får man inte glömma bort att sticka hål på alla inre organ och lämna magen öppen vid "sjösättningen", annars så kommer kroppens organ och magsäck och diverse skrymslen fyllas med gaser som byggs upp när kroppen förruttnar, och då kan ju allt komma till ytan så klart.
Citera
2018-12-05, 22:47
  #26
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Jättediskret att hålla på spränga och ha sig.
Hade du kunskap i området hade du insett. Man "spränger" inte som ex ett par patroner dynamex. Man /spränger/eldar/hettar bort dna direkt.
Tcap kan verka som primärladdning eller som det är i sig.
I vilket fall skulle det nog fungera. Eller du kanske bor i Hollywood där en handgranat skjuter bort ett kvarter?
Lita på mitt ord.
Citera
2018-12-05, 22:51
  #27
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlagueIsSpreading
Om man ska göra såhär så får man inte glömma bort att sticka hål på alla inre organ och lämna magen öppen vid "sjösättningen", annars så kommer kroppens organ och magsäck och diverse skrymslen fyllas med gaser som byggs upp när kroppen förruttnar, och då kan ju allt komma till ytan så klart.
This....

Buken, bröstet halsen och svanken ska ha sig ett hugg innan, annars flyter det upp. 1000 m kan bli jobbigt att hitta med en transportdelad kropp, är det inte enklare med en djup grop i skogen?
Om man nu skulle vilja göra sånt?

Eller spränga hela högen med 5 kg dynamex o diesel så inget heller finns kvar?
Citera
2018-12-06, 11:28
  #28
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
This....

Buken, bröstet halsen och svanken ska ha sig ett hugg innan, annars flyter det upp. 1000 m kan bli jobbigt att hitta med en transportdelad kropp, är det inte enklare med en djup grop i skogen?
Om man nu skulle vilja göra sånt?

Eller spränga hela högen med 5 kg dynamex o diesel så inget heller finns kvar?

Östersjön är bra djup du.. men beror väl såklart på vart man bor.
Citera
2018-12-06, 11:32
  #29
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Östersjön är bra djup du.. men beror väl såklart på vart man bor.

Spelar ju ingen roll hur djup Östersjön är om kroppsdelar flyter upp som ballonger efter ett tag, vilket är precis vad de gör. Det enda som förhindrar detta är om djur hinner äta upp dem eller om vattnet skulle vara extremt kallt så att förruttnelsen avstannar helt.
Citera
2018-12-06, 11:41
  #30
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Spelar ju ingen roll hur djup Östersjön är om kroppsdelar flyter upp som ballonger efter ett tag, vilket är precis vad de gör. Det enda som förhindrar detta är om djur hinner äta upp dem eller om vattnet skulle vara extremt kallt så att förruttnelsen avstannar helt.

Det var någon som sa att det var jobbigt o hitta djupt vatten men frågan om flytande kroppar är också något man tåls o tänka på..

Jag gav ett exempel på det i min post ovan, ta bort all hud..
Annars kan man t.e.x cementera om man har tillgång till sånt.
Stenar o nå slittålig påse? Måste finnas hundra sätt o göra det på.
För Madsen hade det fungerat med enbart metallrör men han satte delarna för grunt.
Citera
2018-12-06, 11:46
  #31
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Det var någon som sa att det var jobbigt o hitta djupt vatten men frågan om flytande kroppar är också något man tåls o tänka på..

Jag gav ett exempel på det i min post ovan, ta bort all hud..
Annars kan man t.e.x cementera om man har tillgång till sånt.
Stenar o nå slittålig påse? Måste finnas hundra sätt o göra det på.
För Madsen hade det fungerat med enbart metallrör men han satte delarna för grunt.

Tror i allmänhet att det enklaste är att fördela kroppen så litet som möjligt. Pulverisera, bränna till aska, göra gulasch att mata djuren med, lösa upp i t.ex. syra. Det här med att dumpa i vatten är bara bra av det skäl att det finns mycket vatten att söka i, vilket gör det ett bättre alternativ till att bara dumpa någon i en skogsdunge. Några andra fördelar finns inte.
Citera
2018-12-06, 13:12
  #32
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Tror i allmänhet att det enklaste är att fördela kroppen så litet som möjligt. Pulverisera, bränna till aska, göra gulasch att mata djuren med, lösa upp i t.ex. syra. Det här med att dumpa i vatten är bara bra av det skäl att det finns mycket vatten att söka i, vilket gör det ett bättre alternativ till att bara dumpa någon i en skogsdunge. Några andra fördelar finns inte.

Jag kanske har blivit gammal men trodde man dumpade det på djupt hav just för att det är fysiskt omöjligt o leta efter det. Skulle väl vara om man hade oturen o dumpa kroppen vid Titanic eller liknande det skulle komma fram. Gömmer du det i en skog så förr eller senare så går någon där.
Citera
2018-12-06, 14:15
  #33
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Jag kanske har blivit gammal men trodde man dumpade det på djupt hav just för att det är fysiskt omöjligt o leta efter det. Skulle väl vara om man hade oturen o dumpa kroppen vid Titanic eller liknande det skulle komma fram. Gömmer du det i en skog så förr eller senare så går någon där.

Funkar säkert men gemene man har kanske inte tillgång till en egen båt som klarar en sån tripp.
Citera
2018-12-06, 15:00
  #34
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Funkar säkert men gemene man har kanske inte tillgång till en egen båt som klarar en sån tripp.

Nej, det tar även jag för givet därav hela grejen med att hyra en adekvat båt
Allt är väldigt hypotetiskt dock tåls o tillägga.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback