Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-29, 19:23
  #1
Avstängd
Finns makthavare med stake ännu. Londonpolisen har fått grönt ljus att köra ned kriminella på mopeder. Detta även om de inte har hjälm.

https://m.youtube.com/watch?v=zc14nZTWr4g

I hur många år måste svensk byråkrati utreda för att fatta samma beslut? Jag gissar på minst två mandatperioder och DN skall ju säga sitt. Vad gissar ni?
Citera
2018-11-29, 19:27
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Finns makthavare med stake ännu. Londonpolisen har fått grönt ljus att köra ned kriminella på mopeder. Detta även om de inte har hjälm.

https://m.youtube.com/watch?v=zc14nZTWr4g

I hur många år måste svensk byråkrati utreda för att fatta samma beslut? Jag gissar på minst två mandatperioder och DN skall ju säga sitt. Vad gissar ni?
Jag tror aldrig det kommer hända i Sverige och det är väl för det bästa.
Tänk vilka skador mopedisterna ådrar sig när de blir nedkörda av en bil och vilken jävla last till samhället de kommer vara när de ligger på sjukhus och kostar hundratusentals kronor.
Citera
2018-11-29, 19:27
  #3
Medlem
Finns det verkligen något som säger att svensk polis inte får göra det?
Citera
2018-11-29, 19:41
  #4
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Finns makthavare med stake ännu. Londonpolisen har fått grönt ljus att köra ned kriminella på mopeder. Detta även om de inte har hjälm.

https://m.youtube.com/watch?v=zc14nZTWr4g

I hur många år måste svensk byråkrati utreda för att fatta samma beslut? Jag gissar på minst två mandatperioder och DN skall ju säga sitt. Vad gissar ni?

Underbart I Sverige hade dessa rådiga konstaplar garanterat dömts för brott och förlorat sina jobb, och dom jävla parasiterna hade fått ett fett skadestånd

Här har man gjort precis tvärtom, och gud vet hur mycket byråkratiskt malande det kostat, för ingenting. Utreds frågan återigen blir det väl samma visa, bara för att komma fram till samma sak.

Varför inte lika så bra att skita i att försöka få mopedister och mc förare att följa lagar och regler? Polisen i Sverige får ju ändå inte förfölja dom ens får då kan dom stackars små liven bli " stressade" och köra åt skogen. Jävla dalt säger jag.

Rätta takter som dom gör i Storbritannien, stanna då polisen vill det, eller räkna med att dom kommer att jaga dig, in i kaklet och till världens ände om så behövs

Saknar du körkort eller dylikt så har du alltid valet att ge fan i att sätta dig på cykeln.
__________________
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-29 kl. 19:44.
Citera
2018-11-29, 19:50
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Finns det verkligen något som säger att svensk polis inte får göra det?

De uppgifter jag har är att de inte ens får jaga om det kan bli farligt för mopedisten. Kan ha fel. - Dessutom kommer Bonniers och hela journalistkåren säkert att gå i taket.
Citera
2018-11-29, 19:54
  #6
Medlem
Haha, gillar hur snubben vid 0:30 lyfter händerna som om polisen helt oprovocerat kört in i honom!
Citera
2018-11-29, 19:55
  #7
Medlem
XX-Ambars avatar
Känns inte som om det skulle spela någon roll om de fick köra ner dom eller inte. Yrket är underbemmanat och varenda jävel tycks ju sitta inne på polishuset. Undantaget är väl de tre största städerna.
Citera
2018-11-29, 19:56
  #8
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Jag tror aldrig det kommer hända i Sverige och det är väl för det bästa.
Tänk vilka skador mopedisterna ådrar sig när de blir nedkörda av en bil och vilken jävla last till samhället de kommer vara när de ligger på sjukhus och kostar hundratusentals kronor.

Rätt tänkt med ändå fel
Ja dom kommer bli skadade och kosta pengar.
Men jag betalar hellre pengar för att vårda en kriminell skitstövel än att pynta svensk rubel för att rehabba ett rån/våltäckts/misshandels offer. För hederliga medborgare är som VISA säger, priceless
Citera
2018-11-29, 20:07
  #9
Avstängd
Halloween2s avatar
Underbart klipp, hade en polis gjort så här i sverige hade han fått sparken på direkten och blivit uthängd.
Citera
2018-11-29, 20:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
De uppgifter jag har är att de inte ens får jaga om det kan bli farligt för mopedisten. Kan ha fel. - Dessutom kommer Bonniers och hela journalistkåren säkert att gå i taket.

Alla dessa regler och bestämmelser, är det de kriminella själva som sitter och hittar på?!
__________________
Senast redigerad av nilltre 2018-11-29 kl. 20:19.
Citera
2018-11-29, 20:17
  #11
Medlem
Jogens avatar
Gammal hederlig, skicklig hantering av polisfordonet, härligt att se. Likväl som det finns en metod för att vända på en framförvarande personbil som inte vill stanna, så borde det gå att utarbeta en procedur för att minimera skador på moped/mc-burna brottslingar. Alltså se till att det är fritt från hinder i fordonets riktning, samt planera för bromsa/väja, skedet omedelbart efter.
Citera
2018-11-29, 20:19
  #12
Medlem
Måste vara etniskt engelska killar? Eller kör invandrare mopeder med hjälm där? Här i Sverige ser man inga invandrare från MENA m.m köra med hjälm alls.


Vet inte om svensk polis kommer våga agera såhär faktiskt. Jävlar vad kaosupplopp det hade blivit i regerings valområden (förorterna).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback