Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-30, 02:51
  #13
Medlem
onelostsouls avatar
Det är väl ungefär som att fira jul i ett svenskt muslimghetto.
Citera
2018-11-30, 08:57
  #14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agdelo.serigo
Föreslog för flickvännen att vi ska fira nyår (och ev. jul) i London. Hennes reaktion: "men terror då?!"

Tydligen är det fört stor risk att det ska ske terrorattentat i juletider för att hon ska vilja åka. Visst, det har ju inte varit nån terror på ett tag nu så man går ju runt och väntar på att det ska smälla nånstans. Men att man skulle avböja en resa på grund av det? Vad tror ni, är det lugnt eller är risken för terror hög i centrala London under jul/nyår?
Kommer hon att tycka det är roligt på en resa där hon går runt och känner sig rädd för att det skall smälla?

Personligen är jag på din flickväns linje -- jag väljer bort resmål som är förknippade med förhöjda risker av olika slag och som jag upplever som otrygga.
Så frågan är nog inte hur hög den faktiska risken är -- utan hur din flickvän kommer att uppleva en resa där hon uppfattar risken som hög.'
Citera
2018-12-01, 11:54
  #15
Medlem
Risken att man själv ska drabbas av just terror är förstås väldigt liten. Men ärligt talat - hur trevliga är egentligen städer som London, Paris eller för den delen Stockholm nuförtiden? Jag har svårt att förstå varför någon åker dit frivilligt. Gängvåld, islamister, kriminalitet av alla de slag och en allmänt sunkig stämning. Varför inte ta en tur till Prag, Budapest eller Krakow och njuta av det äkta, fria och trygga Europa istället? Då kan din flickvän till och med gå ensam ute på stan kvällstid utan att behöva oroa sig för att bli trakasserad eller överfallen.
Citera
2018-12-01, 12:09
  #16
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onelostsoul
Det är väl ungefär som att fira jul i ett svenskt muslimghetto.
Värre är det väl för dem som råkar vara vid någon flygplats veckan innan jul, lär väl vara packat menar jag. Fatalt öde om planet inte har bränsle nog att landa ordentligt eller på fel ställe så att säga.
Citera
2018-12-02, 22:11
  #17
Medlem
Snapcounts avatar
Om jag inte tar fel så ligger "responstiden" på mindre än 90 sekunder i London. Då är det inte prat om några "dialogpoliser" heller..

Så ts är nog tämligen trygg i London enligt mig.

(och terrorpolisen i London sitter inte och rullar tummar eller dricker kaffe på kontoret.., de rullar runt konstant 24/7 i bilar och väntar på det som inte borde ske)
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2018-12-02 kl. 22:15.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback