Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 21:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjocktjej
Jag är en extrem sockermissbrukare! Jag är inte tjock. Jag är tjej och ovanligt liten. Varför? För jag hetsäter socker och spyr upp det direkt efter. Jag har bulimi MEN jag har det bara för jag är så extremt beroende av socker. Jag spyr upp när jag ätit socker för att kunna fortsätta äta. Man blir ju mätt när man ätit chips godis och annat skit konstant i ca 1-2 timmar och måste tömma magen för att kunna fortsätta äta. Socker triggar dopamin receptorerna i hjärnan att utsöndra dopamin. Därför ger socker en lugnande effekt. Jag har hållit på med detta i över 5 är.

Jag ångrar det mer än allt att jag börjat med detta. Socker har tagit över mitt liv. Är totalt fast och beroende. Det är som att kasta bort viktig tid av sitt lov. Det är som att sätta livet på paus men samtidigt låta tiden ändå rinna iväg.


Sockerberoendet som alla andra beroenden kan avslutas. Jag rekomemnderar i ditt fall, och åter igen så är detta inte än professionell rekommendation, jag är ingen auktoriserad hälsorådgivare, att börja fundera smått på hur negativt ditt beroende kan komma att påverka dig långsiktigt, och om det är värt det för dig. Jag har redan nämn hjärtproblem och diabetes. Funder även på andra personliga saker som kan försämras, inte vad jag vad det kan vara men du kanske kan vet?

Sedan, när du säger att du har bulimi så rekommenderar jag att du tar steget mot att att ingå behandlning för detta tillstånd.

Och siste men inte minst, gör din egna efterforskningar på hur för mycket socker påverkar den mänskliga kroppen. Fastän de ej är säkra källor, så kan jag säga att TEDtalks på Youtube, och annat sökande efter forskning, har hjälpt mig förstå aspekter av sockerkonsumtion. Tänk efter själv också, ha en kritisk men tilltagande attityd.

När du är informerad, så kan du ta ett beslut, och det beslutet är ditt.
=)
Citera
2018-12-04, 21:14
  #14
Medlem
Försök att missbruka saker som det är svårt att göra för mycket av. Träning är typisk bra grej att missbruka, det låter skumt som fan, men det fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback