Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-30, 00:20
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Kan erkänna att jag haft problem att skita. Varit förstoppad några dagar och bajsat små mängder när jag varit nödig. Jag är däremot varken trött eller deprimerad. Känner mig ganska pigg om dagarna.

Varför skulle pizza orsaka cancer?

På grund av köttet?
Då är väl alla andra köttätare i lika stor farozon som mig.
Många orsaker.
Eftersom ju mer frukt och grönt du äter desto lägre cancerrisk, du får i dig minimalt, det vita mjölet gör att skiten tar längre tid att passera, det i sig är en riskfaktor, stor mage ökar ancerrisk, vilket du kommer få med insulintopparna.

Pizzan är tillagad och stekt mat, speciellt om den blir bränd ökar.
Transfetter i osten och köttet.
Citera
2018-11-30, 08:58
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vitamintabletter hade förbättrat mycket, men du kommer inte ifrån att det är skräpmat, framförallt pga de animaliska ingredienserna (animaliskt protein, mättat fett och kolesterol, alla tre hälsokatastrofer). Som andra redan har påpekat i tråden dock, så kommer du ju inte dö på direkten av pizza, men i längden blir du kass helt enkelt. Ha då i åtanke, att det finns mycket värre skräpmat än pizza.

800 g pizza är 1800 kcal (generellt; det beror ju på vad pizzorna innehåller för ingredienser, men rent generellt motsvarar 800 g pizza, 1825 kcal, minus 22 kcal från fiberkalorierna dvs). Det innebär dock, ca 9.9 g salt (3.96 g natrium), strax under 1.5 g kalium (2.67 gånger mer natrium än kalium; det optimala är 2 gånger mer kalium än natrium, och natrium behöver du inte få i dig mer än 1.5 g hur som helst, och kalium bör ligga mellan 3.5 till 4.7 g om dagen), 1 g kalcium och 150 mg magnesium (alldeles för lite magnesium i förhållande till kalcium; jag rekommenderar magnesiumcitratkapslar), 188.5 mg kolesterol (vi behöver inget dietärt kolesterol överhuvudtaget, eftersom vi producerar allt kolesterol vi behöver själva) och endast 11.5 g kostfiber (du bör ligga på minimum 38 g; jag antar att du inte skiter särskilt bra eller mycket?). Ungefär hälften av pizzan är vatten, så du bör dricka 3.3 liter vatten till på detta (RDI med vatten från maten inkluderad, är 3.7 liter om dagen). Du ligger också på runt 40 g mättat fett (man bör inte överstiga 20 g om dagen), vilket är katastrof, och du får i dig för lite omega-6 linolsyra (7 g) och omega-3 alfa-linolensyra (2 g).

Jag rekommenderar 2 kapslar av multivitaminen, OmniVegan, och att du helt enkelt lägger ner pizzorna, eftersom det är underlägsen skräpmat för untermenschen/mainstreamtänkare. Visst, det är gott som fan med pizza, kebabtallrik med friterad pommes frites osv, men seriösa, kunskapsorienterade män äter inte sån här skräpmat, och iGnorans är inte lycksalighet.

Klart det låter jobbigt, eftersom du är en mainstreamtänkare Jag antar att du kör med en iPhone också?

Här har du raw food veganism:

https://www.willys.se/produkt/Hampafro-101241714_ST

^^ Kör en sån påse om dagen, tillsammans med 2 kapslar OmniVegan, en tesked Jozo kaliumsalt och 1-2 kalciumtabletter, så är du en riktig man om du pallar få i dig det under 2 veckor och inget annat.

Kom igen nu Elias, alla skall vi dö i vilket fall som helst. Spelar ingen roll vad vi äter. Visst, vissa kanske överlever lite längre med bra kost, men dö skall vi göra i vilket fall som helst. Jag vet många som levt hälsosamt hela livet men dött tidigt och de som levt ohälsosamt som levt längre.

Läste någonstans att du snusade. Det är väl knappast hälsosamt? Likaså gäller cannabis.

Men imponerande att du kan jävligt mycket om detta med kost. Intressant att läsa dina råd. Keep it up! Det här med hampafrön låter intressant. Dock har jag inte hittat något sådant i ICA-butiken.

Sen undrar jag varför du inte äter animialiska produkter. Är det pga skuldkänslor för djuren? De måste också ätas upp, likt en tiger som äter upp en hjort, i samförstånd med naturen och det biologiska kretsloppets mekanismer.

Kött är gott också. Nyttigt dessutom. Det här med miljö och miljöförstöring i samband med köttätande är bara bullshit. Miljöproblem är en del av planeten. Den miljöförstöring som drabbar oss människor negativt, är den som kapitalister och kommunister orsakar när de sprutar ut massa gifter i naturen med sina fabriker med alla sina skitprodukter som de tillverkar, inklusive datorer, smarta telefoner och annat skräp vi kan vara utan, men som vi likväl använder för att göra livet enklare och slappare; du vet, hedonistisk bohemisk livsstil.

//iGnoranten
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2018-11-30 kl. 09:07.
Citera
2018-11-30, 15:08
  #39
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Låter som en massa veganpropaganda.
Det låter inte som veganpropaganda, det är veganpropaganda. Att det är propaganda däremot, betyder inte nödvändigtvis att det är falskt (en vanlig missuppfattning bland mainstreamtänkare, att propaganda skulle vara synonymt med lögner). Propaganda är helt enkelt synvinkel. Vissa synvinklar är närmare sanningen än andra.

När man lär ut evolutionsteorin eller big bang i skolan, så är ju det propaganda det också. En del propaganda är helt enkelt mer vetenskapligt korrekt än annan propaganda. Frågan är om du är tillräckligt kompetent för att urskilja falsk propaganda från vetenskapligt korrekt propaganda? Det jag har skrivit i den här tråden om näringslära är helt objektiv, vetenskapligt korrekt information.

Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Finns säkert en massa studier som säger precis det motsatta.
Nej. Hitta i så fall en studie som säger att skalade hampafrön är cancerframkallande, så får du en hundring av mig. Medan du är igång, hitta också en studie som hävdar att pizza är nyttig mat. Det som är nyttigast med pizza är tomatsåsen, alltså lykopen. Det är framförallt där pizza har sina hälsoeffekter.

Du startade ju den här tråden eftersom du ville veta om ditt dagliga pizzaintag är farligt, och jag ger dig detaljerat svar på tal, var problemen ligger i din pizzakost, på både mikro- och makronutrientnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Kom igen nu Elias, alla skall vi dö i vilket fall som helst. Spelar ingen roll vad vi äter. Visst, vissa kanske överlever lite längre med bra kost, men dö skall vi göra i vilket fall som helst.
Det är inte säkert att vi kommer att dö, eftersom odödlighet kommer snart vara här, när vetenskapen har klurat ur hur man får telomererna att inte slitas ut. När den dagen kommer, lär det bli rätt olagligt med barnafödande (kommer nog bara tillåtas i begränsad mängd). Dör gör vi bland annat pga cellernas senescens, vilket hänger ihop med telemorerna längd. Och det är helt enkelt ett vetenskapligt faktum, att raw food veganism, är en pro-telomere diet. Du skyddar dina telomerer och håller dem långa mycket bättre av raw food veganism. Just därför har Okinawa flest hundraåringar i världen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Okinawa_diet

^^ Nästan helt vegansk kost.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jag vet många som levt hälsosamt hela livet men dött tidigt och de som levt ohälsosamt som levt längre.
De som brukar leva länge har helt enkelt inte ätit skräpmat 24/7. Att man äter en hamburgare, kebabtallrik eller pizza någon gång ibland betyder inte att man "lever ohälsosamt". Det finns liksom grader i helvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Läste någonstans att du snusade. Det är väl knappast hälsosamt? Likaså gäller cannabis.
Cannabis är hur hälsosamt som helst (jag rekommenderar att du avprogrammerar dig från "alt right" tänket eller den "konservativa" desinformationen i cannabisfrågan).

Sedan snusar jag bara det rasistvita Epoksnuset, vilket är betydligt mer hälsosamt och mindre skadligt än vanligt snus (även vanligt snus är inte så ohälsosamt om man inte överdriver med feta kramsnusportioner). Och ibland deras nikotin- och tobaksfria KickUp Real White. Jag snusar pga att karbonatjonerna höjer pH-värdet i munnen, vilket i sin tur motverkar karies. Jag har efter 5-6 års regelbundet snusande (faktiskt 24/7), inte kunnat bli beroende av snus, trots att jag bokstavligt talat snusar dygnet runt (sover till och med med prilla i käften). Till och från händer det att jag har uppehåll i någon månad eller två, utan minsta snusabstinens. Som sagt, snusar enbart för att det motverkar karies.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Men imponerande att du kan jävligt mycket om detta med kost. Intressant att läsa dina råd. Keep it up! Det här med hampafrön låter intressant. Dock har jag inte hittat något sådant i ICA-butiken.
Bara att be ICA-personalen att beställa in hampafrön, de har GoGreen som leverantör, så det är inga problem att få in.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Sen undrar jag varför du inte äter animialiska produkter. Är det pga skuldkänslor för djuren? De måste också ätas upp, likt en tiger som äter upp en hjort, i samförstånd med naturen och det biologiska kretsloppets mekanismer.
Jag har inga "moraliska" problem med att människor äter djur. Veganismen har kapats av vänsterkvinnor pga deras moderinstinkter, och de har gjort veganismen till en moraliserande guilt trip för människor, men de har inga problem med att djur äter djur liksom. Precis som när samma vänsterkvinnor med millimeterrättvisa står och protesterar över minsta tecken på "misogynism" över vita mäns beteende, men har inga problem med att muslimer eller negrer gruppvåldtar och spökar ut kvinnor i bidräkter osv.

Äkta veganism är dock mycket manligt, eftersom veganism handlar om kunskap och logik, vilket ju är manliga grejer. Veganism är lika manligt som Spock i Star Trek: ren logik och kunskap. Inte heller en slump att Spock är vegan.

Sedan händer det att jag äter animaliska produkter ibland, men inte i stora mängder. Detta dock eftersom det veganska utbudet inte är helt dominant idag. Jag är flexitarian, vilket innebär att man är pro-vegan och äter typ 95% veganskt och kanske lite kött ibland eller så. Förr eller senare kommer jag dock köra strikt och fanatisk raw food veganism 24/7 Krävs bättre ekonomi för det eftersom vegansk kost tyvärr är rätt dyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Kött är gott också. Nyttigt dessutom.
Nej, kött är inte nyttigt, tvärtom. Att kött är gott, det är ett icke-argument. Det finns liksom de som tycker att bajs är gott också, och äter bajs. Googla bajsporr så kommer du till och med hitta snygga brudar som håller på med den skiten (helt sinnessjukt).

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Det här med miljö och miljöförstöring i samband med köttätande är bara bullshit.
Nej det är inte alls bullshit. Det är bara iGnorans och lycksalighet att tro det. Kött är en naturkatastrof, bokstavligt talat. Vi måste sluta äta kött om vår art ska kunna ha en framtid på den här planeten. Det är ju ganska ironiskt med "de 14 orden", "We must secure the existence of our people and a future for white children", och tydligen har ingen vit nationalist (förutom Hitler då) förstått vikten av veganism i det budskapet, detta eftersom den genomsnittliga vitnationalisten bara klarar av att tänka i tribalistiska termer och tankegångar.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Miljöproblem är en del av planeten.
Nej. Det fanns inga miljöproblem här innan människans intelligens. Problemet med människans intelligens är att genomsnittet helt enkelt inte är tillräckligt hög. Hade vi haft ett genomsnittligt IQ på 200, ja då hade alla förstått vikten av industrihampa, veganism osv. I dagsläget har vi dock för många människor med tvåsiffrig IQ, därav dröjer övergången till veganism och storskaligt industriellt bruk av industrihampa, alltför länge. Vi har inte råd med 100 år till av cannabisförbud.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Den miljöförstöring som drabbar oss människor negativt, är den som kapitalister och kommunister orsakar när de sprutar ut massa gifter i naturen med sina fabriker med alla sina skitprodukter som de tillverkar, inklusive datorer, smarta telefoner och annat skräp vi kan vara utan, men som vi likväl använder för att göra livet enklare och slappare; du vet, hedonistisk bohemisk livsstil.

//iGnoranten
Kapitalister och kommunister är båda mycket problematiska och miljöfientliga (och båda vill ha fortsatt cannabisförbud och båda sätter käppar i hjulet för industrihampa).

Poängen hur som helst är att pizza är skräpmat, och pizza skadar både vår personliga hälsa och miljön. Att pizza är miljöfientlig skräpmat, beror dock på två ingredienser: ost (alltså kasein och mättat fett, som båda skadar telomererna) och kött. Byter man ut dessa ingredienser mot vegansk ost (sojabaserad, med en lagom blandning av kokosfett och sojaolja) och sojafärs eller quornfärs, så blir pizza betydligt nyttigare och miljövänligare. Sedan kanske man bör göra brödet från något annat än vete, typ havre eller något nyttigare spannmål, eller åtminstone göra brödet från fullkornsvete.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-11-30 kl. 15:30.
Citera
2018-11-30, 19:03
  #40
Medlem
Svea.Folks avatar
Mycket trams och klimatpropaganda i tråden. Ät inte enbart pizza. Drick inte enbart öl. Det är så enkelt.

Hur svårt är det att lyckas äta en hälsosam och varierad kost? Jag har inga problem med det iaf. Jag äter dock på tok för mycket kyckling och för lite fisk, av ren lathet och ekonomiska skäl.

Finns massvis av rätter att laga som går fortare att tillaga än en fryspizza som kan anses vara mer hälsosamt.
Citera
2018-12-07, 07:25
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det låter inte som veganpropaganda, det är veganpropaganda. Att det är propaganda däremot, betyder inte nödvändigtvis att det är falskt (en vanlig missuppfattning bland mainstreamtänkare, att propaganda skulle vara synonymt med lögner). Propaganda är helt enkelt synvinkel. Vissa synvinklar är närmare sanningen än andra.

När man lär ut evolutionsteorin eller big bang i skolan, så är ju det propaganda det också. En del propaganda är helt enkelt mer vetenskapligt korrekt än annan propaganda. Frågan är om du är tillräckligt kompetent för att urskilja falsk propaganda från vetenskapligt korrekt propaganda? Det jag har skrivit i den här tråden om näringslära är helt objektiv, vetenskapligt korrekt information.

Nej. Hitta i så fall en studie som säger att skalade hampafrön är cancerframkallande, så får du en hundring av mig. Medan du är igång, hitta också en studie som hävdar att pizza är nyttig mat. Det som är nyttigast med pizza är tomatsåsen, alltså lykopen. Det är framförallt där pizza har sina hälsoeffekter.

Du startade ju den här tråden eftersom du ville veta om ditt dagliga pizzaintag är farligt, och jag ger dig detaljerat svar på tal, var problemen ligger i din pizzakost, på både mikro- och makronutrientnivå.

Det är inte säkert att vi kommer att dö, eftersom odödlighet kommer snart vara här, när vetenskapen har klurat ur hur man får telomererna att inte slitas ut. När den dagen kommer, lär det bli rätt olagligt med barnafödande (kommer nog bara tillåtas i begränsad mängd). Dör gör vi bland annat pga cellernas senescens, vilket hänger ihop med telemorerna längd. Och det är helt enkelt ett vetenskapligt faktum, att raw food veganism, är en pro-telomere diet. Du skyddar dina telomerer och håller dem långa mycket bättre av raw food veganism. Just därför har Okinawa flest hundraåringar i världen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Okinawa_diet

^^ Nästan helt vegansk kost.

De som brukar leva länge har helt enkelt inte ätit skräpmat 24/7. Att man äter en hamburgare, kebabtallrik eller pizza någon gång ibland betyder inte att man "lever ohälsosamt". Det finns liksom grader i helvetet.

Cannabis är hur hälsosamt som helst (jag rekommenderar att du avprogrammerar dig från "alt right" tänket eller den "konservativa" desinformationen i cannabisfrågan).

Sedan snusar jag bara det rasistvita Epoksnuset, vilket är betydligt mer hälsosamt och mindre skadligt än vanligt snus (även vanligt snus är inte så ohälsosamt om man inte överdriver med feta kramsnusportioner). Och ibland deras nikotin- och tobaksfria KickUp Real White. Jag snusar pga att karbonatjonerna höjer pH-värdet i munnen, vilket i sin tur motverkar karies. Jag har efter 5-6 års regelbundet snusande (faktiskt 24/7), inte kunnat bli beroende av snus, trots att jag bokstavligt talat snusar dygnet runt (sover till och med med prilla i käften). Till och från händer det att jag har uppehåll i någon månad eller två, utan minsta snusabstinens. Som sagt, snusar enbart för att det motverkar karies.

Bara att be ICA-personalen att beställa in hampafrön, de har GoGreen som leverantör, så det är inga problem att få in.

Jag har inga "moraliska" problem med att människor äter djur. Veganismen har kapats av vänsterkvinnor pga deras moderinstinkter, och de har gjort veganismen till en moraliserande guilt trip för människor, men de har inga problem med att djur äter djur liksom. Precis som när samma vänsterkvinnor med millimeterrättvisa står och protesterar över minsta tecken på "misogynism" över vita mäns beteende, men har inga problem med att muslimer eller negrer gruppvåldtar och spökar ut kvinnor i bidräkter osv.

Äkta veganism är dock mycket manligt, eftersom veganism handlar om kunskap och logik, vilket ju är manliga grejer. Veganism är lika manligt som Spock i Star Trek: ren logik och kunskap. Inte heller en slump att Spock är vegan.

Sedan händer det att jag äter animaliska produkter ibland, men inte i stora mängder. Detta dock eftersom det veganska utbudet inte är helt dominant idag. Jag är flexitarian, vilket innebär att man är pro-vegan och äter typ 95% veganskt och kanske lite kött ibland eller så. Förr eller senare kommer jag dock köra strikt och fanatisk raw food veganism 24/7 Krävs bättre ekonomi för det eftersom vegansk kost tyvärr är rätt dyr.

Nej, kött är inte nyttigt, tvärtom. Att kött är gott, det är ett icke-argument. Det finns liksom de som tycker att bajs är gott också, och äter bajs. Googla bajsporr så kommer du till och med hitta snygga brudar som håller på med den skiten (helt sinnessjukt).

Nej det är inte alls bullshit. Det är bara iGnorans och lycksalighet att tro det. Kött är en naturkatastrof, bokstavligt talat. Vi måste sluta äta kött om vår art ska kunna ha en framtid på den här planeten. Det är ju ganska ironiskt med "de 14 orden", "We must secure the existence of our people and a future for white children", och tydligen har ingen vit nationalist (förutom Hitler då) förstått vikten av veganism i det budskapet, detta eftersom den genomsnittliga vitnationalisten bara klarar av att tänka i tribalistiska termer och tankegångar.

Nej. Det fanns inga miljöproblem här innan människans intelligens. Problemet med människans intelligens är att genomsnittet helt enkelt inte är tillräckligt hög. Hade vi haft ett genomsnittligt IQ på 200, ja då hade alla förstått vikten av industrihampa, veganism osv. I dagsläget har vi dock för många människor med tvåsiffrig IQ, därav dröjer övergången till veganism och storskaligt industriellt bruk av industrihampa, alltför länge. Vi har inte råd med 100 år till av cannabisförbud.

Kapitalister och kommunister är båda mycket problematiska och miljöfientliga (och båda vill ha fortsatt cannabisförbud och båda sätter käppar i hjulet för industrihampa).

Poängen hur som helst är att pizza är skräpmat, och pizza skadar både vår personliga hälsa och miljön. Att pizza är miljöfientlig skräpmat, beror dock på två ingredienser: ost (alltså kasein och mättat fett, som båda skadar telomererna) och kött. Byter man ut dessa ingredienser mot vegansk ost (sojabaserad, med en lagom blandning av kokosfett och sojaolja) och sojafärs eller quornfärs, så blir pizza betydligt nyttigare och miljövänligare. Sedan kanske man bör göra brödet från något annat än vete, typ havre eller något nyttigare spannmål, eller åtminstone göra brödet från fullkornsvete.

Ja du Elias, expert är jag inte på detta området, dock vet jag att människan är en allätare och animalisk kost ingår i denna ekvation och detta har pågått ända sedan vi kom till.
Nu kommer mer fakta som stöder detta självklara.
Citat:
Läkare: Veganmat kan ge utvecklingsstörning
http://www.friatider.se/l-kare-vegan...klingsst-rning
Citera
2018-12-07, 23:56
  #42
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Mycket trams och klimatpropaganda i tråden. Ät inte enbart pizza. Drick inte enbart öl. Det är så enkelt.

Hur svårt är det att lyckas äta en hälsosam och varierad kost? Jag har inga problem med det iaf. Jag äter dock på tok för mycket kyckling och för lite fisk, av ren lathet och ekonomiska skäl.

Finns massvis av rätter att laga som går fortare att tillaga än en fryspizza som kan anses vara mer hälsosamt.
Vad Dunning-Kruger inte förstår är att en hälsosam och varierad kost helt enkelt måste vara vegansk. Det är inte hälsosamt med kött, mejeriprodukter och ägg, och animaliska kostprodukter behövs överhuvudtaget inte för "variation". Jag hör ofta mainstreamtänkare säga, "I believe in a balanced diet", och med detta menar de att det är balans i kosten om kött ingår med grönsakerna. Vad dessa mainstreamtänkare inte förstår, är att en balanserad kost innebär t.ex., 3 gånger mer omega-6 linolsyra än omega-3 alfa-linolsyra (varken mer eller mindre), 2 gånger mer kalium än natrium, inte för mycket zink i förhållande till koppar, jämnt intag mellan kalcium och magnesium, inte mer än 20 g mättat fett, inte för stora mängder leucine och minimumintag av de essentiella aminosyrorna, högt fiberintag och så vidare. Allt detta kan man mycket balanserat uppnå utmärkt (och enklare) på en vegansk kost. Pizza däremot är inte särskilt balanserad kost, även om det finns värre exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Ja du Elias, expert är jag inte på detta området, dock vet jag att människan är en allätare och animalisk kost ingår i denna ekvation och detta har pågått ända sedan vi kom till.
Nej, människan är inte en allätare (detta är bara propaganda som övertygar mainstreamtänkare som varken förstår evolutionsteorin eller näringslära). Människan har evolutionärt utvecklats på en vegansk kost (kolla bara på våra närmaste släktingar, chimpanser och gorillor, vad de äter; typ bara grönsaker). Att vi däremot kan äta kött osv, och utvinna näring ur detta, innebär inte att vi är optimerade för sådan kost, eller att det skulle göra oss till allätare.

De kanske viktigaste bevisen till att vi är evolutionärt utvecklade som veganer, är dels vårt färgseende, men även våra tänder och vårt alkaliska urin:

https://img00.deviantart.net/83f7/i/...re-da8kals.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Nu kommer mer fakta som stöder detta självklara.

http://www.friatider.se/l-kare-vegan...klingsst-rning
Fast det här är ju bara intelligensförnedrande propaganda. Det är sant att B12 brist kan sabba nervsystemet och leda till alla möjliga hjärnproblem, men det är inga konstigheter med B12 i en vegansk diet idag (och har aldrig varit), och det är intellektuellt oärligt av Fria Tider att rapportera det på det sättet. Förr i tiden, fanns det gott om B12 i t.ex. morötter och andra grönsaker; man var inte så noga med att tvätta bort de B12-producerande bakterierna, så det gick att leva veganskt och få i sig B12 förr. Det är ju bland annat så schimpanser och gorillor får i sig B12.

Hur som helst, idag berikas sojamjölk med cyanokobalamin, så det är bara en dålig myt att veganism skulle leda till B12 brist. Själv kör jag dock med metylkobalamin-kapslar (1,000 mikrogram), så jag har ett övertag mot alla köttätare på den punkten.

Hur som helst, pizza innehåller stora mängder kasein och detta innebär cancer och miljökatastrof i längden. Så, så länge pizzan inte är vegansk, bojkotta skiten. Det börjar dyka upp veganska pizzor nu, fanns nyligen på Lidl vegansk fryspizza.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-12-07 kl. 23:59.
Citera
2018-12-08, 14:33
  #43
Medlem
Du borde känna efter ett tag om det är bra eller dåligt för dig. Man kan ju göra relativt hälsosamma pizzor också. Men när man ätit flottig mat typ pizza, burgare, kebaber i några dagar känner man sig bloated' då vill iaf jag ha en riktig måltid med exempelvis ris/potatis, grönsaker, gryta...
Citera
2019-01-25, 12:02
  #44
Medlem
Om det är halvfabrikat så är det nog inte bra. Väldigt mycket salt/sodium.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback