Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-29, 13:18
  #1
Medlem
Rejss avatar
Har varit på ett gäng spelningar med Kite och det har aldrig varit något direkt slit att få biljetter till dessa, tror vi väntat rätt länge i vissa fall!

Någon som vet vart hajpen kommer ifrån? De är sjukt grymma live men sälja slut på 30sekunder och sedan sälja slut en extrakonsert till för att sedan släppa en tredje spelning...

För övrigt hur många tar slaktkyrkan?
Citera
2018-11-29, 18:04
  #2
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejs
Har varit på ett gäng spelningar med Kite och det har aldrig varit något direkt slit att få biljetter till dessa, tror vi väntat rätt länge i vissa fall!

Någon som vet vart hajpen kommer ifrån? De är sjukt grymma live men sälja slut på 30sekunder och sedan sälja slut en extrakonsert till för att sedan släppa en tredje spelning...

För övrigt hur många tar slaktkyrkan?

600 biljetter släpps för varje kväll.
De har länge hajpats som Sveriges bästa liveband och dessutom haft ett långt uppehåll.
Citera
2018-11-29, 22:07
  #3
Medlem
Rejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
600 biljetter släpps för varje kväll.
De har länge hajpats som Sveriges bästa liveband och dessutom haft ett långt uppehåll.

Jag kan hålla med om att de är bland det bästa Sverige har just nu, men har väl mest sett Strage hypa dem mycket i media, och 600x3 (ja nu är den sista inte slut än...) för ett sådant smalt och litet band känns mycket. Sedan så var det runt 1år sen de spelade senast och kanske runt 1,5år sedan senast i Sverige, det är ju inte ovanligt för alla band. Det är ju inte 8år som Robyn t.ex

Som sagt ingen av de jag varit på har varit nära till någon stress att köpa och då har det varit mindre spelningar är 600. Men kul för dem att de växer lite, man kan inte ha allt själv i sin hemliga klubb

Var sugen att dra på dessa spelningar men trodde ju inte det skulle gå till så här och söndagen är nog inte aktuellt då jag åker från Göteborg...
Citera
2018-12-05, 14:41
  #4
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Lyckades knipa biljetter till första extrakonserten, sjukt nöjd över det. Vad jag vill minnas så var det lite hype senast dom spelade på Kraken också, men inte så här jävla mycket. Kul att det går framåt för dom i alla fall, deras spelningar på Cosmonova är fortfarande något av det häftigaste jag har skådat.
Citera
2018-12-20, 23:03
  #5
Medlem
Rejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Lyckades knipa biljetter till första extrakonserten, sjukt nöjd över det. Vad jag vill minnas så var det lite hype senast dom spelade på Kraken också, men inte så här jävla mycket. Kul att det går framåt för dom i alla fall, deras spelningar på Cosmonova är fortfarande något av det häftigaste jag har skådat.

Var den som de klättrade bakom någon backdrop eller hur var det?
Citera
2018-12-22, 15:09
  #6
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejs
Var den som de klättrade bakom någon backdrop eller hur var det?

Cosmonova är en biograf på naturhistoriska riksmuseet med en "backdrop" som sträcker sig över hela rummet, så ljusshowen var något utöver det vanliga. Konserten inleddes med att både Christian och Niklas befann sig bakom själva bioduken, tror det var först på tredje låten eller så som dom kom ner till själva scenen. Det finns nog lite bilder att hitta från spelningarna men fotografering med blixt var förbjuden inne i själva biografen och de flesta filmer jag sett därifrån visar inte riktigt hur upplevelsen var.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback