Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-29, 16:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xoron
Låter som att du kommit tillbaka på banan igen. Tänkte bara lägga till en liten kommentar.

Vissa väljer att kalla cannabis för medicin och det finns en anledning för det. Den har potential att förändra perspektiv. Få dig att se bakom din egen och andras fasad.
Jag har aldrig förstått om det finns någon allmän definition av psykos. För mig tycks det, i samband med cannabis, vara ett tecken på en hälsosam insikt eller perspektivförändring, som beroende på stundande känslotillstånd och miljö skapar olika sorters obehag och instabilitet.
Bra inlägg, tack!

Tänkte i samma banor men det gick inte riktigt fram först eftersom upplevelsen och eftermälet var så extremt starkt. När jag vakna upp kändes mitt liv så tomt och värdelöst att tanken om självmord för första gången i mitt liv börja locka.

Börjar må riktigt bra nu, bättre än jag mått på länge. Fortfarande fundersam om det var någon väldigt svag psykos. Inplanerad pundarkväll hos några polare nu i helgen som jag helst inte missar men tänker inte riskera ett "återfall".
Citat:
Ursprungligen postat av taxi43
Tjo!
Låter mer som du fått en ångest attack. Softa med hashet lite och försök vara hälsosam så gott det går så ska det gå vägen
Är van vid ångest och stress, det här var något annorlunda. Min hjärna var och är till en vis mån fortfarande omtrådad. Men du kan ha rätt, trodde jag upplevt ångestattacker tidigare men detta skulle kunna vara den första.
Citera
2018-11-29, 17:15
  #14
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Har svårt att formulera mina tankar men jag hoppas ni hänger med!

Drogbruk: Några dagar i veckan sedan 3 månader tillbaka.

Rökte igår en rätt stark haschjoint vid elva tiden på kvällen. Ruset startar bra, utöver att blir riktigt starkt, men börjar inte ebba ut efter en timme som det normalt gör. Börjar få stark ångest och tankestörningar. Får ofrivilliga, starka reflektioner om mitt liv.

Har nyligen känt mig rätt nöjd över tillvaron. Aldrig varit i ett seriöst förhållande men har inte känt någon stress över det, ett helt okej kompisgäng som jag dricker och ibland hittar på lite annat med, sitter vid datorn och gibbar med vänner övriga fritiden. Ett lite ovanligt jobb men trivs. Efter igår fallerade hela min verklighet. Mitt perspektiv på livet har totalt förändrats på ett för mig obeskrivligt sätt.

Jag har en känsla av att jag faktiskt klivit ur en psykos eller åtminstone ett förvirrat tillstånd som pågått hela mitt liv och när jag funderar på vilken person jag varit skäms jag djupt. Mitt tidigare beteende känns extremt udda och hela min omgivning måste ha förstått det men undanhållit det från mig.

Kan själv inte avgöra om det verkliga livet precis uppenbarat sig för mig eller om jag klivit in i något psykosliknande tillstånd.

Jag tror du gör rätt i att ta en fet joint till - den kommer nog att bli en ännu större ögonöppnare.
Citera
2018-11-29, 21:26
  #15
Medlem
Välkommen till verkligheten
Citera
2018-11-30, 14:45
  #16
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikförtydligande inom parentes.

/Mod.
Citera
2018-12-01, 11:43
  #17
Medlem
QkNNs avatar
Hasch är psykoaktivt. Det gör så du tänker. Kan vara därför du får ångest m.m.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback