Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-04, 20:29
  #25
Medlem
Jag skall försöka till att inte göra detta till någon större epos. Läs inte spoiler om du vill ha mystiken kvar




Jag vet inte hur många dygn jag hade varit vaken, men jag vet att jag hade använt i 2-3 veckor. Men någon sömn hade jag haft.

Jag kan omöjligen beskriva allt konstigt skit som hänt mig (eller i mitt huvud) i kronokogisk ordning, därav icket epos.


När jag senast postade förberedde jag mig för knacken på dörren. Det kom ingen knack men var tionde sekund övertygade jag mig om att det skulle komma. Så vad jag gjorrde var att helt enkelt lyssna på Lou Reed och invänta med självrespekt, den förestående räden.

Ingen räd. Detta kan eventuellt ha hänt kvällen efter. Som sagt, detta kommer att bli rörigt.

En viktigt detalj i berättelsen är denna: grannen som tydligen flyttat in över gatan. Han och kanske hands polare har skjutit med någon form av laserpekare/LEDpekare(finns sådana?) överallt där jag suttit i lägenheten. Detta har pågått i minst två dygn. Men det har lugnat ned sig nu. sammanträffandes med minskat intag av tjack.

Dett har dock varit en riktig verkligheten, som jag levt i i dessa dagar(som en psykos är, som jag antar att de flesta som läser detta är likväl övertygade om).

Det vore omöjligt att räkna upp allt i detalj och så vidare, men några saker som jag varit övetygad eller mer eller mindre övetygad om är:

Det har borrats i huset. Så att jag hör det. Är det min dörr? Hål in i husvägg på grund utan insättande av mikrofoner/kameror från spanare (polis), eller av dessa grannar för att irritera mig? Mikrofoner/kameror i mina ventiler. Jag har trottatt det springs på taket, jag är ÖVERTYGAD om detta. Hela tiden. Är det grannen eller polis som luktar vid mina ventiler efter något misstänkt? SÅ att de kan göra en husrannsakan.



Vid ett tillfälle öppnade jag dörren när de (grannen) åkte iväg i sin bil. Han sade något liknande "se detta som hämn för att du spionerade in i (några namns lägnhet)."

Är grannen så pass argsint/ondsint/hämndlysten/ociviliserad att denne ej bara kan knacka på och prata om saken?

Sedan har bekymret med grannen avtagit. Jag höll på att förlora mitt förstånd (ännu mer då) med dette konstanta pekande i ögonen. Jag skrev till och med en lapp som förklarade att jag ville sluta fred bl.a och lämnade den vid ett öppet fönster,. På morgonen låg den kvar.

Nog om detta. Jag hoppas fortfarande jag inbillar mig allt.

Ännu en konstig grej.
På något vis så hade jag inbillat mig, i korthet, att : denna granne som mystiskt har börjat fått upp ögonen på mig, faktiskt är spanare för polisen. De klättrar på taker hänger över taket och tar bilder på mig.

Under dessa dagar har jag huvudsaklign befunnit mig till ett enda rum, täcken, lakan, filtar mörkoläggningsgardin över fönstren. Fortfarande så är det som desssa ljuspekare kommer in överallt. Jag är erfaren och vet att mitt ljusspektrum (finns det ett mer korrekt ord?) bir skevt efter cirka 30 timmar vaken. Jag ser ljus, skuggor, rött ljus och blått ljus osv. Mycket i ögonvrån, såklart.


Under natten mot Måndagen tog det sig till en kulmen. Under kvällen på Söndagen hade jag varit så upptagen av dessa grannars lysande i i lägenheten. Jag hör fotsteg i trappen upp mot min dörr, De närmar sig dörren. De lyser in i lägenhet. Jag reser på mig, och hör forsteg nerför trappen. Jag går ut och röker och hör ibland springande på taket. Och inbillar mig var de gömmersig någonstans.

Jag är övertygad om att de nå något vis har skadat låset på min ytterdörr (kanske allt dessa borrande??) Jag kollar så at låset inte har tampats med och jag kan inte se något. Iallafall så blir det så att jag försöker ligga i min sng och vila, sova är intemöjligt, men vila. Och jag lyssnar. Och jag tycker. att någon låser upp min dörr och springer i lägenheten. Jag spenderar nästa kanske 2 timmarna med detta att springa uppp ur sängen, höra forsteg och så vidare.

Till slut så fakar jag sömn och lyssnar. Jag hör sirener. Jag har hört sirener (och gör fortfarande), i osäkert antal men många dygn. Dett kommmer sireener, de kör till mitt hus bilplatser....jag hör hur filk går uppför trppan...och så vidare. Jag förväntar mig att de bryter upp dörren och kommer in osv osv) Inget häänder.

På något vis så tror jaga att denna granne har anordnat detta, eller så har jag drömt det, att husrannsakan kommer att ske. Men jag vet det redan......coh de vet att jag vet. Och hur trolig är en husrannsakan ed vetskapen om att den skall komma? Som en del kanske är bekanta med blir logiken(verklighetsuppfattningen och tolkning av vad du ser helt och hållet till grunden rubbad vid överkonsumption/psykos på tjack.

Jag ligger från ca 06:00 till 11:00 coh lytssnar, väntande på dörknacknngen ("Polis, öppna!) eller att de bara stormar.

Inget händer. Av någon anledning tönker jag på jaan och hur man sätt en häktningscell som är en liten glasbur, uppradade efter varandra i tusentals.

Resterade Måndagen, så "VET" jag poliser spionerar på mig. Jag vågar inte ta något lugnande då det är då de kommer att storma lägenheten.

Alltså, ni får gärna fråga ig om vadsomhelst, jrg är rädd att jag kanske outat mig då jag fortfranadeinte är helt säker om vad som är verkligt. Det är mer eller mindre normalt för tillfället, men med efterdyningarna soom man kanske kan tänkaa förvänta sig efter 3 veckors stadigt tjackande , med kulmen av galenskap de senaste 3-4 dagarna.


Nu blev ju detta snareare en tråd om en psykos snarare än övervakning som sådan. Fastänt jag rör vid topic övervakning kanske denna tråd förslagsvis skalll flrflyttas till något forum där det kan bli en varning för andra, fast detta bestämmmer ju inte jag.

Det är så många saker som jag skulle kunna skriva, men det är Tisdag och fortfarande slutkörd.


Klassisk amfteaminpsykos. Eller?


Jag berom ursäkt för vissa stavfel, menkoordination verkar inte som den brukar.
Citera
2018-12-07, 01:48
  #26
Medlem
Ta det lugnt, det är tjacket som spökar till det.
Se till att du får ordentlig sömn så går det över.
Citera
2019-02-18, 20:13
  #27
Medlem
DunderKanins avatar
Är det bättre nu eller?
Citera
2019-09-12, 19:17
  #28
Medlem
I Gbg pågår sedan minst 11 år ett topphemligt experiment med total övervakning 24/7 av de flesta, förmodligen samtliga, sociala boenden och de boende människorna även sedan de flyttat till egnahem, som utsätts för "social isolering"/rumsavlyssning/kameraövervakning i bostad + utomhus/stalking/ryktesspridning/data-tel-post-intrång/trakasserier/stölder & skadegörelser vid inbrott med nycklar var gång bostaden lämnas/åsiktcensur på nätet/mailcensur/o.s.v m.m m.m dygnen om och år in och år ut...av bl.a Sossarna, Frimurarna, Tjänstemän från stat och kommun med bl.a flertal poliser "under sin fritid" men nyttjar tjänsteleg. för att bl.a "öppna dörrar" vid mass-stalkning av offret
Citera
2019-09-12, 19:51
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
I Gbg pågår sedan minst 11 år ett topphemligt experiment med total övervakning 24/7 av de flesta, förmodligen samtliga, sociala boenden och de boende människorna även sedan de flyttat till egnahem, som utsätts för "social isolering"/rumsavlyssning/kameraövervakning i bostad + utomhus/stalking/ryktesspridning/data-tel-post-intrång/trakasserier/stölder & skadegörelser vid inbrott med nycklar var gång bostaden lämnas/åsiktcensur på nätet/mailcensur/o.s.v m.m m.m dygnen om och år in och år ut...av bl.a Sossarna, Frimurarna, Tjänstemän från stat och kommun med bl.a flertal poliser "under sin fritid" men nyttjar tjänsteleg. för att bl.a "öppna dörrar" vid mass-stalkning av offret

Det är inte av de flesta.Bara farliga personer,kanske du om du är farlig,opålitlig,knarkare,
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback