Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-29, 01:14
  #1
Medlem
Tja! Finns det någon pod som är liknande rättegångspodden?

Lyssnar redan på en mörk historia. Vet att det finns mkt true crime poddar men menar då där man tar upp inspelningar från ex rättegången. Även engelska poddar går bra!
Citera
2018-11-29, 01:23
  #2
Medlem
På Acast finns en pod som heter spår.
Där de går igenom olika typer utav fall, exempelvis kaj linna.
De intervjuar honom, hans advokat, spelar upp material från rättegångar.

Väldigt bra och genomarbetad pod.

Bästa podden jag lyssnat på.
Citera
2018-11-29, 03:24
  #3
Medlem
Mordpodden är en annan svensk jag lyssnar på lite då och då, ingen favorit men den funkar. Men om det är inspelningar ifrån rättegångar och förhör mm så rekommenderar jag sword and scale. Alla avsnitt handlar inte om inspelade uppspelningar men det finns en hel del där.

Kan även rekommendera serial killers.
Citera
2018-12-02, 16:07
  #4
Medlem
Salgouds avatar
Sword and Scale, samma grej. Dock är Mike Boudet som driver den ett ärkesvin och ibland/oftast extemt lökig i sina intron... men fallen han tar upp och avsnitten som helhet brukar vara bra. Hållt på länge också så du har en det att gå igenom om du önskar.
Citera
2018-12-13, 07:52
  #5
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Sword and Scale, samma grej. Dock är Mike Boudet som driver den ett ärkesvin och ibland/oftast extemt lökig i sina intron... men fallen han tar upp och avsnitten som helhet brukar vara bra. Hållt på länge också så du har en det att gå igenom om du önskar.

På vad sätt är han ett ärkesvin?
Typ privat?
Citera
2018-12-13, 09:40
  #6
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
På vad sätt är han ett ärkesvin?
Typ privat?

Jo precis. Minns inte exakt var jag läste om det för det var ett tag sedan, men här ser ut att finnas lite info t.ex:

https://www.mamamia.com.au/mike-boudet-sword-and-scale/
Citera
2021-07-05, 11:28
  #7
Medlem
Förundersökningspodden är bra
Citera
2021-08-03, 16:55
  #8
Medlem
Prime Crime. Finns även på Youtube och som betalapp. Lyssnar just nu på rättegången om Vårbynätverket där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback