Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-29, 01:08
  #1
Medlem
GenesisPs avatar
Hej, vet ni om en stad i Europa finns där det är relativt kallt året om och med många regndagar? Jag vill helst inte ha över 10 grader någonsin och vill att det ska regna minst tre dagar i veckan.
Stort plus om staden också har minimalt med mångfald, alltså inga sjalar, afrikaner eller andra bruna ansikten överallt.

Finns det en sådan stad?
Citera
2018-11-29, 01:16
  #2
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hej, vet ni om en stad i Europa finns där det är relativt kallt året om och med många regndagar? Jag vill helst inte ha över 10 grader någonsin och vill att det ska regna minst tre dagar i veckan.
Stort plus om staden också har minimalt med mångfald, alltså inga sjalar, afrikaner eller andra bruna ansikten överallt.

Finns det en sådan stad?

Hänger på tråden, är också intresserad av en sådan stad.

Håller du dig i Sverige är väl Borås ett säkert kort vad gäller regnet, men det faller ju på mångkulturen och några varma sommardagar.
Citera
2018-11-29, 01:19
  #3
Medlem
Couplets avatar
Det ser ut som att Island skulle kunna motsvara dina krav någorlunda: http://www.weatherbase.com/weather/c...and&set=metric
Citera
2018-11-29, 01:24
  #4
Medlem
fishANDchipss avatar
Jag tänker Reykjavik. Kalla sommrar, mildra vintrar med hjälp av golfströmmen. Regnar en hel del.

Annars så kanske Dublin kan vara något? De brittiska öarna får mycket regn. Golfströmmen sveper över där också.
Citera
2018-11-29, 01:30
  #5
Medlem
Det regnar ofta på Irland och även om det inte regnar så känns det som det är så. Luften är liksom fuktig så att man blir blöt. Det kan gå ifrån blå himmel till ösregn på 5 minuter men å andra sidan kan det försvinna lika fort. Men överlag så är det oftast mycket regn, det kallas ju inte för den gröna ön för inget.
Citera
2018-11-29, 01:33
  #6
Medlem
Bergen ligger bra till regnmässigt i alla fall. Annars är nog Reykjavik ett bra ställe.
Citera
2018-11-29, 02:04
  #7
Medlem
Någonstans i Irland kanske.
Citera
2018-11-29, 02:25
  #8
Medlem
StarkSomSatans avatar
Även jag är intresserad av detta. Från Wikipedia:

Citat:
Rainfall is more prevalent during winter months and less so during the early months of summer. Southwestern areas experience the most rainfall as a result of south westerly winds, while Dublin receives the least.

Då går alltså Dublin bort (tyvärr). Om man kollar på den här länken så verkar Island vara det första europeiska landet på listan, så småningom följt av Schweiz.

Folk klagar på regn här i Sverige men jag tycker aldrig att det regnar.
Citera
2018-11-29, 02:38
  #9
Medlem
Mullrets avatar
Stavanger, Norge. Ett Mecka för TS udda önskemål.
Citera
2018-11-29, 02:56
  #10
Medlem
Speedyoos avatar
Nordirland/Skottland når nästan kraven också. Temperaturen på sommaren når väl dock en 20 grader i några få månader med något mindre regn men i övrigt, typ 9 månader om året, så ligger temperaturen mellan 0 och 15 med regn MINST varannan dag, ofta kortare skurar men även riktigt deppigt ihållande regn på vinterhalvåret.
Finns en del afrikaner och annat (VÄDLIGT FÅ jämfört med Sverige) men majoriteten jobbar på kebabhaken och liknande. De kommer inte dit och mjölkar systemet på samma sätt som i Sverige.

För att nämna specifika städer t.ex Belfast, Aberdeen, Glasgow, Edinburgh.
__________________
Senast redigerad av Speedyoo 2018-11-29 kl. 03:01.
Citera
2018-11-29, 03:38
  #11
Medlem
Vill du kyla är väl långt norrut att föredra, men det brukar bli mycket mygg och annat smått otyg på sommaren.

Regn hittar du vid kusten mot atlanten. Göteborg är väl ett bra regnhål, det låg väl 1 centimeter vatten på den vattensjuka campingen när jag var där senast. Bruna ansikten är kanske dock ett problem. Brittiska öarna kanske kunde vara värt att ta en titt på.

Annars är väl Island ett bra tips. Jag har bara besökt Island ett par veckor på i Juni och då var det 20 grader och allmänt trevligt sommarväder, men så är det nog inte hela tiden. Undvik hästarna, de är visserligen snälla, men de delar gärna med sig av hop flugor.

Så mitt tips är någon stad på Island, Reykjavik eller Akureyri.

Om du kan åka utanför europa kan jag tipsa om Vancouver i Kanada. För ett par vintrar sedan (det snöar väl max 14 dagar om året, ibland knappt alls), regnade det typ varje dag i mars, och alla dagar utom en i april (eller om det var tvärt om). Det var i princip 59 av 60 dagar med regn. Det kanske lockar?
Citera
2018-11-29, 03:57
  #12
Medlem
sparkakamels avatar
Moskva.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2997566

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback