Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 20:53
  #1
Medlem
Hej’
Jag har Telia ”Triple Play” sedan 7-8 år. Allt har fungerat som det skall tills nu när systemet uppgraderades. Jag har två TV-apparater (Benämns som TV1 och TV2) och två boxar (Motorola 1904). För ett par veckor sedan fick vi en uppgradering från 10/10 till 100/ 100 och två nya boxar Yarris 4032, samt en ny Router. Är väl bara att byta ut dom gamla boxarna till de nya tänkte jag, men det fungerade bara på en i taget. Bytte boxarna från TV1 till TV2, men samma problem.
Ringde Telias support och fick gå igenom deras normala checklista genom att flytta kablar hit och dit. Ingen förbättring! Efter ca 1 timme gav hon upp och jag skulle få en tekniker efter ca 3 dagar. Den ringde på måndagen och jag fick flytta kablar igen, fram och tillbaka!. Efter ca 1 timme gav hon också upp och var säker på att den bredbandsswitchen (ZYXEL 10/100) jag har har mellan Routern och de bägge boxarna som var problemet.
Ok, jag köpte en 10 meters nätverkskabel och provade med varsin kabel från Routern till varsin box utan switch, (Arris 4302), men problemet kvarstår. Kopplade in de gamla boxarna igen och allt fungerar.
Ringde en kille som jobbar på Telia och han påstod att problemet inte är hos mig utan på Telia. Någon här som har upplevt något liknande med Arris 4302?
Citera
2019-01-03, 05:04
  #2
Medlem
Givet att "en kille som jobbar på telia" är telias kundtjänst så handlar det alltså om en allmän störning hos dem, som jag utgår från att de jobbar på att lösa. Om ditt problem inte är löst ännu skulle jag höra av mig till dem och be om att få felanmäla detta om det inte är något som de fortfarande jobbar på. Givetvis kan du också be om att få kompensation när problemet är löst, men de flesta bolag brukar sköta sådant efter att det är löst så att de vet för vilken period som du ska kompenseras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback