Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-01-27, 22:32
  #61
Medlem
kaffepirats avatar
grönt 4 för 600, brunt 5 för 500 av det jag testat så har de varit stenhårda bitar som knappt luktat något och inte smakat speciellt bra men det har fyllt sin funktion.

vet inte vad det kostar nu för tiden då jag inte får tag i nått öht
Citera
2019-01-27, 23:54
  #62
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det är namnet 5:a, beshlik, som är vedertaget för "en 500 bit", dock brukar en juste kran vara öppen med om det är t.ex. 125 kr/gram dvs 4 för 500. Med det sagt så tycker jag att hasch bör vara max 100kr/g om det är standard.

Numera odlar jag själv och säljer sällan, men själv brukar jag ta 15 euro/gram då jag mest har långblommande sativor och "gatupriser" här brukar vara 20 euro per gram.

Vad pratar du om? En "femma" refererar till mängden, dvs 5 gram, och inget annat. Inte priset eller liknande, som du verkar hävda.

Att en femma, dvs 5g, kostar 500 är ett ganska nyligt påfund. Jag minns tex när standardpriset för en femma tex standard eller semi-standard låg på både 300 kr och senare 350 kr (90-tal, STHLM/Uppsala).
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback