Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-29, 23:55
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
Blir sällan fulad på darknet. Där är det mer regel än undantag att få 5 - 10% övervikt.
På gatan dock. Uj uj.. Där är det sällan en 5a är en 5a. Högst 4,7. Köpte en 10a en gång och fick 8,1. Då blev det hembesök och en reprimand

Känns lite overkill att göra hembesök på någon över 200kr, eller haha?

Har ni som blir hustlade gång på gång någonsin testat säga till? Alltid när de hänt en själv har man bara skickat bild på biten på gunga, och därefter antingen blivit kompenserad nästa gång eller bytt kran.

Vet själv när man höll på och hämta småkakor o slängde, vi provade alltid ge för lite med varje ny kund. Antingen klaga dem och fick ärligt sen eller så såg man bara att de gick att hustla dem
Citera
2018-12-30, 14:00
  #50
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RymdLappISkog
Känns lite overkill att göra hembesök på någon över 200kr, eller haha?

Femmorna kostade 600. Så jag gav 1200 för 8.. Det är lite för mycket att bli blåst på. Bara 600 för 5 är ju en blåsning, men den är man ju med på. Men då ska det fan stämma! Och hembesöket innebar ingen misshandel. Mer en tillsägelse med hög volym och aggressivt tonläge.. Bor i en liten skithåla så haschsäljande kebabtekniker växer inte på träd. Och kebabtallriken är sällan (aldrig) full så jag föredrar darknet om jag absolut inte måste. Vet ju att Hassan fular men är man sugen så är man. Då får man räkna med några 0,1or kort. Men 1g kort per femma? Nej nej..
Citera
2018-12-30, 14:11
  #51
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Du kan ju inte vara seriös? Om du får 4.7g som MAX för 500, så är det ju bara du som är jävligt lättlurad. Visst att det kan hända att man får under 5, men det är sällan. Alltid varit så oavsett kran, står man på sig så får man rätt mängd.

Jag röker inte, men gjorde det förut. Har dock varit med och rökt förut, och umgåtts med folk som säljer/köper. Kan typ räkna på 1 hand de gånger jag sett är ärlig femma, vare sig det är något mina vänner köpt eller sålt.
Citera
2018-12-31, 00:06
  #52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Invandrare från icke-skidåkande-länder får man alltid 4'a när man köper 5.. Inte om man däremot köper 50+ g kakor, då kommer de alltid förpackat och i den mängd de skickats i. Svenskar är det alltid ärligt, även finnar och norskar - men inte folk från icke-skidåkande-länder, de brukar däremot bli bättre om man känner en vän till de eller man till slut blir deras "vän".

Kvalité är efter pris. Invandrare är oftast dyrare, ja.

Icke skidåkande länder?

Antar att du här och nu försöker göra dig lustig med en ordlek, som ska åsyfta blattar
Dom flesta arabländerna har skidorter som heter duga, för att nämna några
Iran har Dizin som är extraordinär, sparkar Kåbdalis eller Åres röv vilken dag som helst.
Om vi letar oss mot t.ex Irak har vi Korek eller varför inte Dohuk som båda två är
extrema paradis för den äventyrslystne skid/ eller snowboard åkaren!
Om man råkar vistas i Libanon slår jag ett hårt slag för Zaarour som är en
av släktens absoluta guldkorn rakt av! Mzaar Ski Resort går inte heller av för hackor!
Råkar du vara på resande fot i Afghanistan tycker jag du borde ägna iallafall 2 dagar
att förgylla vistelsen på Koh-e-Baba berget i Bamyan provinsen i centrala Afghanistan
på Bamyan Ski Club som är att jämföra med Riksgränsen, minst sagt!

Så vilka länder menar du egentligen när du säger "icke-skidåkande-länder" men samtidigt
pratar om poteniella haschförsäljare?

Säg inte att du var så obildad att du inte visste de har snö i samtliga länder jag just nämnde
Citera
2018-12-31, 00:12
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
En femma är en femma, dunder brun. Grön 5f600 riktigt bra. Alltid ärligt. Och stämmer det inte säger jag till och får kompensation.

Hg brun 4000
Hg grön 7 lax
ALLTID


Då är du allvarligt störd som köper fajvish för 600 men får ett hg av samma skit för 4 lök.


Sämre mytoman får man ju fan leta efter
Citera
2018-12-31, 02:54
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Då är du allvarligt störd som köper fajvish för 600 men får ett hg av samma skit för 4 lök.


Sämre mytoman får man ju fan leta efter
Han skrev 5g grönt för 600 och 100g brunt för 4000.
Citera
2019-01-22, 19:12
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag röker inte, men gjorde det förut. Har dock varit med och rökt förut, och umgåtts med folk som säljer/köper. Kan typ räkna på 1 hand de gånger jag sett är ärlig femma, vare sig det är något mina vänner köpt eller sålt.

Varför fortsätter man då köpa av samma kran?
Har alltid vågen tillgänglig, och visst att det kan hända att man får under 5g, men det hör inte till det normala. Skulle det inte finnas någon kran som ger en ärlig femma hade jag vänt mig till internet.
Citera
2019-01-22, 20:33
  #56
Medlem
Alla får vad de betalar för - så äre bara. Däremot så får du kanske inte det du förväntar dig.

Själv så betalar jag 700 kr för ca 5g. Min ”kran” ska alltid plocka fram vågen och grejor men det tycker jag bara är trams. Så länge jag känner mig trygg i vår transaktion och honom som person så är jag beredd att tom betala mer för samma goda kvalitet och upplägg oss emellan.
Citera
2019-01-23, 01:06
  #57
Medlem
kool-g-raps avatar
Jag som försäljare stör mig också enormt på det. Förut sålde jag riktiga femmor (5g) för 600kr. Men nu har standard blivit att betala 500kr/bag istället.
Om man inte köper in kilovis och säljer stora mängder tjänar man för lite för att ge 5g för 500kr. Jag försöker alltid lägga lite extra i alla fall, 4.2-4.5 beroende på inköpspriset. Men då är det galet bra också så ingen klagar

Säg till försäljarna bara att du vill ha en riktig femma och betala 600 så kommer ni få en "ärlig" femma. Brunt är så billigt så får man 7-7.5g för 500kr. Bit anpassad efter en fast summa helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av kool-g-rap 2019-01-23 kl. 01:11.
Citera
2019-01-23, 15:55
  #58
Medlem
Tonyos avatar
Nuförtiden köper jag bara av vänner och får alltid det jag betalar för, ofta lite extra. När man var tonåring däremot så var det inte ovanligt att få mellan 2.5-4g för 500, men lika glad var man för det. Förhoppningsvis kommer en legalisering snart så gängskjutningarna minskar och man enkelt kan köpa vilken strain man vill lagligt i staden där man bor.
Citera
2019-01-23, 21:54
  #59
Medlem
wgets avatar
Alltid, förstår inte hur folk kan gå med på något annat.
Citera
2019-01-23, 22:05
  #60
Medlem
tjackknugens avatar
Kränger för det mesta, och alltid övervikt för principens skull.

När jag va tonåring fick man nog undervikt på 1-.1.5g, men det är en herrans massa årsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback