Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-12-04, 22:28
  #61
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Balsam? Hårinpackningar? Leave-in balsam spray? Inget som hjälper?

Möjligtvis balsam. Men det går inte med exempelvis Konsums budgetvariant, vilket jag ledigt kunde använda förr.

Det viktigaste är oljor och anti-frissmedel. Utan det skulle jag inte gå utomhus.
__________________
Senast redigerad av Android2000 2018-12-04 kl. 22:32. Anledning: Tillägg
Citera
2018-12-07, 16:11
  #62
Medlem
Strangeflowers avatar
Tror det är en kombo av tunt hår och att man vill ha en lättskött frisyr. Vad som nu är så svårt med att sköta långt hår. Tvätta, återfukta, lufttorka. Jag ska fan aldrig klippa mig. Bli kärring. Mina blonda korkskruvslockar ska få vaja fritt så länge de är fina o friska.
Citera
2018-12-07, 17:19
  #63
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Tror det är en kombo av tunt hår och att man vill ha en lättskött frisyr. Vad som nu är så svårt med att sköta långt hår. Tvätta, återfukta, lufttorka. Jag ska fan aldrig klippa mig. Bli kärring. Mina blonda korkskruvslockar ska få vaja fritt så länge de är fina o friska.

Jag kommer aldrig att vilja klippa mig tantkort heller. Råkade klippa mig för mycket för två somrar sen och jag tyckte det var fruktansvärt. Alltså jag har inte långt hår heller. Det får växa ner till axlarna och kanske lite längre, och sen går jag och klipper upp det mellan varven.
Men aldrig, aldrig kort hår igen för mig.
Så vi får se hur jag ser ut som gammal tant sen då?
Nu vid 50 har jag faktiskt friskare hår än på länge, och det är riktigt tjockt, för att vara mig.
Tror att det måste vara östrogenet jag tar?
Citera
2018-12-08, 15:42
  #64
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är dock klokt att inte raka sig för mycket därnere.

Ahhh, nu är tråden helt i mitt tycke. Det ska vara mycket hår där nere. Bara en massa hår, som man kan kamma lite t o m. Mm
Citera
2019-01-07, 19:50
  #65
Medlem
gärningsmans avatar
Ganska vanlig syn med svenska tanter med grå, pojkaktig frisyr. En fenomen som i stort sett bara existerar i Sverige, lite i Norge.

https://goo.gl/images/VyL9CX

Jag misstänker att det inte har jättemycket med ålder att göra, snarare att fittan torkat igen på dessa kvinnor och för att göra sig så oattraktiv som möjligt för männen klipper dom sig kort. Inte helt sällan är dessa tanter överviktiga också.

Förstår inte hur deras män kan acceptera att deras fruar har samma frisyr som dom. Kvinnorna i öst inkl Finland, likaså medelhavskvinnorna försöker fortfarande som 55 åringar se attraktiva ut. Särskilt ryskor och italienskor.
__________________
Senast redigerad av gärningsman 2019-01-07 kl. 19:54.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback