Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 15:11
  #1
Medlem
Jag tänkte att vi kunde diskutera nämnda modell i den här tråden. Jag har bestämt mig för att införskaffa den här modellen, men vill vänta tills problemet med "green bleeding" är borta.

Jag har läst att det är LG:s skärmar som har problem - och att de från Boe fungerar normalt. Jag har även läst att problemen inte är utbrett bland de blå lurarna - någon som kan verifiera?

Hur utbrett är problemet egentligen? Vad vet vi? Har du problem med din lur och vilken skärmmodell har du i sådana fall? Färg?

Huawei har väl inte ens kommenterat problemet än? Jag läser diskussioner på Huaweis svenska Facebooksida där en del användare tar upp det - men inga reaktioner alls från företaget.

När kommer nästa omgång Mate 20 Pro till de svenska affärerna?
Citera
2018-11-28, 16:39
  #2
Medlem
Gurglarens avatar
Därför köper man OP6T för halva priset istället så man slipper lotta om skärmen och slipper värdelöst UI.
Citera
2018-11-28, 16:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Därför köper man OP6T för halva priset istället så man slipper lotta om skärmen och slipper värdelöst UI.

Ja, varför inte. Jag sätter inte prestige i något märke. Dessutom är jag inte intresserad av teknik så när jag hittade Mate 20 Pro så slutade jag leta eftersom den hade allt jag ville ha. Får lätt ångest av att sitta och googla lurar, min trådstart till trots.

Valet föll på grund av fyra saker:

1) Batteritiden - ytterst viktigt (är OP6T lika bra?)
2) Kameran - jag fotar ganska seriöst och det är först nu jag tycker en mobil fyller syftet som reservkamera under resor. (Har OP6T lika bra kamera?).
3) IP 67/68
4) Större skärm än vad jag har på min nuvarande (Samsung 6).

Andra telefoner som har ovan prestanda är absolut av intresse - så tack för tips!
Citera
2018-11-28, 17:03
  #4
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegrandChai
Ja, varför inte. Jag sätter inte prestige i något märke. Dessutom är jag inte intresserad av teknik så när jag hittade Mate 20 Pro så slutade jag leta eftersom den hade allt jag ville ha. Får lätt ångest av att sitta och googla lurar, min trådstart till trots.

Valet föll på grund av fyra saker:

1) Batteritiden - ytterst viktigt (är OP6T lika bra?)
2) Kameran - jag fotar ganska seriöst och det är först nu jag tycker en mobil fyller syftet som reservkamera under resor. (Har OP6T lika bra kamera?).
3) IP 67/68
4) Större skärm än vad jag har på min nuvarande (Samsung 6).

Andra telefoner som har ovan prestanda är absolut av intresse - så tack för tips!

Kameran på OP6T är riktigt bra, men den lär inte slå Mate 20 som har trippla kameror. Du får kolla lite jämförelser på youtube och nätet Annars är de ganska lika, förutom priset. Mate 20 är större batteri men sämre tid i test:

https://www.gsmarena.com/compare.php...&idPhone2=9343

OP6T har ej IP-cert, de sparar in på det, men vattentåligheten ska motsvara IP68, åtminstone enligt egen utsago.

Jag skulle nog valt OP6T om de kostade lika mycket också, gillar verkligen ren Android utan touchwiz/emui och sådant, men ytterst är valet en smakfråga!
Citera
2018-11-29, 15:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Kameran på OP6T är riktigt bra, men den lär inte slå Mate 20 som har trippla kameror. Du får kolla lite jämförelser på youtube och nätet Annars är de ganska lika, förutom priset. Mate 20 är större batteri men sämre tid i test:

https://www.gsmarena.com/compare.php...&idPhone2=9343

OP6T har ej IP-cert, de sparar in på det, men vattentåligheten ska motsvara IP68, åtminstone enligt egen utsago.

Jag skulle nog valt OP6T om de kostade lika mycket också, gillar verkligen ren Android utan touchwiz/emui och sådant, men ytterst är valet en smakfråga!

Ja, jag såg detta också: "Mate 20 är större batteri men sämre tid i test" - hur kommer det sig? Batteritiden är viktig främst pga av GPS:en - den ska kunna leva så länge som möjligt. På vilket sätt gick det där testet till?

Och inga svar på min grundfråga. Samma sak hände när jag tog upp ämnet i en annan tråd, som just nu ligger ett stycke ned i detta delforum. Jag trodde att jag skulle bli översvämmad av frustrerande Huaweianvändare. Det kan väl vara ett gott tecken - problemet kanske inte är så utbrett som jag trodde.
Citera
2018-11-29, 20:43
  #6
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegrandChai
Ja, jag såg detta också: "Mate 20 är större batteri men sämre tid i test" - hur kommer det sig? Batteritiden är viktig främst pga av GPS:en - den ska kunna leva så länge som möjligt. På vilket sätt gick det där testet till?

Och inga svar på min grundfråga. Samma sak hände när jag tog upp ämnet i en annan tråd, som just nu ligger ett stycke ned i detta delforum. Jag trodde att jag skulle bli översvämmad av frustrerande Huaweianvändare. Det kan väl vara ett gott tecken - problemet kanske inte är så utbrett som jag trodde.

Mate 20 borde ju hålla bättre vid GPS-användning eftersom skärmen är avstängd. Den har högre upplösning så framförallt skärmanvändning drar mer batteri och testerna är ju främst gjorda med skärmen igång. Kan tyvärr inte svaret på grundfrågan om när nästa batch kommer, kanske går att ringa nån butik och kolla?
Citera
2019-02-26, 17:33
  #7
Medlem
storpungens avatar
Problemtelefon. Genombubuggad mjukvara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback