Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 12:03
  #121
Medlem
Svar som "ryck upp dej" och "det finns dom som har det värre" och har fruktdieter som ev lösning, gör en människa stor skada som på allvar inte orkar leva. Oförståelsen blir ett hån som får en att ge upp om den hjälp man akut behöver. En människa som inte vill leva längre , oavsett orsak , ska man respektera deras rädsla och hjälpa. Pekpinnar och andra kritiska åsikter är rent sadistiska och farliga.
Citera
2018-12-14, 12:13
  #122
Medlem
Om man har en deprimerad vän eller partner ,tycker jag , att man måste ställa frågor som har med detta att göra:

- Är det något jag gör som gör dig ledsen ?

- Är det något annat som gör dig nedstämd ?

- Vad är du nedstämd över ?


Man måste helt enkelt få sin partner/vän att uttrycka vad det handlar om och verkligen visa kärlek ,att det spelar ingen roll vad som hänt utan jag älskar dig ändå.

Man argumenterar inte om något utan ibland gäller det bara att lyssna.
Citera
2018-12-14, 18:32
  #123
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dottan365
Svar som "ryck upp dej" och "det finns dom som har det värre" och har fruktdieter som ev lösning, gör en människa stor skada som på allvar inte orkar leva. Oförståelsen blir ett hån som får en att ge upp om den hjälp man akut behöver. En människa som inte vill leva längre , oavsett orsak , ska man respektera deras rädsla och hjälpa. Pekpinnar och andra kritiska åsikter är rent sadistiska och farliga.

fruktdiet låter ju genialiskt.
Citera
2019-01-05, 03:13
  #124
Medlem
Hej. Jag förstår dig, och när jag säger förstår, så menar jag verkligen det. Personligen känner jag att livet är, och har varit totalt meningslöst sedan tidiga tonåren. Genom åren har jag haft kompisar, rest, festat och gjort en del i mitt liv. Visst har tillfällig stiumuli fungerar för stunden, men det är bara en flykt från hur menlöst jag känner allting är i vardagen. Har provat på att meditera, gå promenader, träna, äta hälsosamt, massa kosttilskott men inget får denna känsla att försvinna, endast knark. Jag är bara 25 år och ställer mig dagligen frågan hur jag ska bli 30, sedan 40 och 50+ när det känns som det känns. Tycker allt är så hopplöst och ver inte hur människor kan se en mening i denna värld. Kan bara tacka att jag har ett nattjobb som innebär lugnt arbete där inte mycket sker, annat orkar jag inte. Vardagen är så fruktansvärt monotom och allting bara går runt som en cirkel, alla högtider om och om och om igen. På helgen flyr folk in i dimman för att sedan på måndagen börja om.
Det är så sinneasjukt deprimmerade.
Citera
2019-01-06, 13:06
  #125
Avstängd
MyOwnSaviours avatar
Jag pallar inte heller. Har blivit permanent kastrerad och mår väldigt dåligt av det.

Vad tror ni om att hyra en helikopter och flyga 500 meter över asfalten för att sedan hoppa. Dör man?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback