Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-29, 02:27
  #37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det kan mycket väl vara ett "brott" iom att det kan vara postat i fel delforum.

Ja, det är väl en regelbrott då, om nu inte stackars #blomvattnare inte läst i Dagens Nyheter att GM saknades i offentliga register och därmed tycker att der är info som ska censureras för inlägget har placerats fel. (Och därmed UPPMANAR till regelbrott, wow!)

Hon lär få ryggen sönderdunkad i Outlaw för ännu ett finurligt sätt att trycka på censureringsknappen, och inte en enda Moderator av de där censureringsextremisterna lär yttra minsta pip som kan tolkas negativt så vi kan väl göra likadant här.

Braaaavo!!
Vad tror de egentligen? Info som inte nämns av media tillåts på Flashback Forum?! Nu har de fått för sig att det har nån form av yttandefrihet igen!
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-11-29 kl. 02:29.
Citera
2018-11-29, 06:17
  #38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ja, det är väl en regelbrott då, om nu inte stackars #blomvattnare inte läst i Dagens Nyheter att GM saknades i offentliga register och därmed tycker att der är info som ska censureras för inlägget har placerats fel. (Och därmed UPPMANAR till regelbrott, wow!)

Hon lär få ryggen sönderdunkad i Outlaw för ännu ett finurligt sätt att trycka på censureringsknappen, och inte en enda Moderator av de där censureringsextremisterna lär yttra minsta pip som kan tolkas negativt så vi kan väl göra likadant här.

Braaaavo!!
Vad tror de egentligen? Info som inte nämns av media tillåts på Flashback Forum?! Nu har de fått för sig att det har nån form av yttandefrihet igen!

Konstigt eftersom modsen i AB&K kräver en polisanmälan för trådarnas vara i alla fall tidigare. För att inte tala om kändisars brott som förpassas till kändisskvaller. Så kommer judenils med någon hallis som han läst och som i sin paranoia inte anser att det finns en skytt trots att världen sett det och offren radas upp.

Det är typiskt detaljnoja ni konspirationteoretiker har, som inte kan sträcka er till vilket delforum det handlar om.
Jag är ledsen att säga det men inlägget som raderades och dina åsikter är ungefär som dom som går på syra. Judar., judar, synagoga, finns inget brott och ingen skytt. Nä, nä men ta det i rätt forumsdelen. För ingen är intresserad av sån smörja som konspirationer. En källa till ett miffo som påstår att Napoleon är jude osv säger ju allt. Lägg ner någon jävla gång.
Citera
2018-11-29, 09:25
  #39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Konstigt eftersom modsen i AB&K kräver en polisanmälan för trådarnas vara i alla fall tidigare. För att inte tala om kändisars brott som förpassas till kändisskvaller. Så kommer judenils med någon hallis som han läst och som i sin paranoia inte anser att det finns en skytt trots att världen sett det och offren radas upp.

Det är typiskt detaljnoja ni konspirationteoretiker har, som inte kan sträcka er till vilket delforum det handlar om.
Jag är ledsen att säga det men inlägget som raderades och dina åsikter är ungefär som dom som går på syra. Judar., judar, synagoga, finns inget brott och ingen skytt. Nä, nä men ta det i rätt forumsdelen. För ingen är intresserad av sån smörja som konspirationer. En källa till ett miffo som påstår att Napoleon är jude osv säger ju allt. Lägg ner någon jävla gång.

Min åsikt är väldigt enkel: Tillhör det trådens topic att GM till inte fanns i de sökbara register för häktet han ska ha tagits till med mera?
Svaret är självklart att det har med trådens topic att göra och inte det blir ingen konspiration för blomvattnare inte sett det i massmedia
Citera
2018-11-29, 18:10
  #40
Medlem
Thurizas-09s avatar
Är väl ett gränsdragningsproblem. Att ifrågasättande av en händelse per automatik skall hänvisas till konspirationsforumet är tvivelaktigt. Däremot att samtidigt lansera ett eget alternativ till vad som skett bör ske i exempelvis konspirationer.

Det vill säga att ifrågasättande iaktagelser om en händelse skall under inga omständigheter raderas. Men att tillåta diskussion om en annan teori grundat på det i tråden kan medföra att tråden blir spretig.
Citera
2018-12-01, 02:09
  #41
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Du skrev ingenting nytt som inte framgick av trådstarten. Jag poängterade att din åsikt är lag, oavsett om det är rätt eller fel och att jag därför vill ha fler moderatorers åsikter.
blomvattnare har rätt, du har fel.
Citera
2018-12-03, 13:15
  #42
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
blomvattnare har rätt, du har fel.
Ännu ett undvikande svar från en moderator. Ingen har ännu valt att svara på dom tre frågeställningarna som finns i trådstarten.

Det känns nämligen märkligt att jag kan ha fel när jag i trådstarten inte ställde några påståenden. Jag har bara frågat om blomvattnares definition av en konspiration är korrekt och om följderna därav.

Det känns däremot rätt uppenbart att moderatorer och administratörer använder konspirationsstämpeln rätt friskt som ett sätt att censurera. Det är ett påstående som jag ställer samt lärdomen jag tar av denna tråd.
Citera
2018-12-03, 15:00
  #43
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
blomvattnare har rätt, du har fel.

Du har fel. Ganska uselt ställningstagande för att vara moderator. Var är bemötandet av argumenten!?
Citera
2018-12-03, 19:17
  #44
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ännu ett undvikande svar från en moderator. Ingen har ännu valt att svara på dom tre frågeställningarna som finns i trådstarten.

Det känns nämligen märkligt att jag kan ha fel när jag i trådstarten inte ställde några påståenden. Jag har bara frågat om blomvattnares definition av en konspiration är korrekt och om följderna därav.

Det känns däremot rätt uppenbart att moderatorer och administratörer använder konspirationsstämpeln rätt friskt som ett sätt att censurera. Det är ett påstående som jag ställer samt lärdomen jag tar av denna tråd.
Du bad om fler moderatorers åsikt. Det var vad du fick.
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Du har fel. Ganska uselt ställningstagande för att vara moderator. Var är bemötandet av argumenten!?
Fittahora bad om fler moderatorers åsikt. Det var vad Fittahora fick.

Ska man säga något generellt om Fittahoras s.k. argument så är det första att den ursprungliga frågan inte är en fråga, det är ett påstående framställt som en fråga. Påståendet har Fittahora kokat ihop efter att ha läst blomvattnares svar mycket enögt, uteslutit de flesta möjliga och för folkflertalet realistiska läsningar och kokat ihop ett påstående av den vinklade resten. Det finns inte så mycket att bemöta, om man till skillnad från mig skulle vilja det.

Saken är att Fittahora presenterar en alternativ teori och sådana idéer får man verkligen diskutera på detta forum, vi uppskattar dem så mycket att vi rentav givit tänkare som är ordentligt fria i tanken ett helt eget delforum: Konspirationer och alternativa teorier.
Citera
2018-12-03, 19:34
  #45
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Yttrandefrihet på riktigt, vet inte om den rubriken finns kvar men det finns ingenstans på hela internet som gett mig så mycket avstängningar och varningar som på den här sidan. Har även fått varning för helt sanna saker som jag sen måste bevisa för att undgå varningen och för att motbevisa det var jag tvungen att röja min identitet.

Misstänker att den texten inte existerar längre så nu åker man säkerligen på en varning för trams typ.

Fitthoran, jag lider med dig.
Citera
2018-12-03, 21:59
  #46
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Du bad om fler moderatorers åsikt. Det var vad du fick.
Jag bad om en åsikt gällande frågeställningen. Åsikter har jag fått, men frågeställningen har konsekvent ignorerats av moderatorerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Ska man säga något generellt om Fittahoras s.k. argument så är det första att den ursprungliga frågan inte är en fråga, det är ett påstående framställt som en fråga.
Jag låter trådens besökare själva få avgöra om jag i min trådstart ställde frågor eller inte:
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Frågeställning

Skall ett inlägg klassificeras som konspiration eftersom "etablerade" media inte har skrivit om ett påstående, trots att påståendet stöds av flera oberoende källor som hänvisar till officiella register?

Vad rangordnas högst: verifierbar fakta eller "etablerade" medias rapportering?

Var raderingen av inlägget korrekt?
Citera
2018-12-03, 22:38
  #47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Yttrandefrihet på riktigt, vet inte om den rubriken finns kvar men det finns ingenstans på hela internet som gett mig så mycket avstängningar och varningar som på den här sidan. Har även fått varning för helt sanna saker som jag sen måste bevisa för att undgå varningen och för att motbevisa det var jag tvungen att röja min identitet.

Misstänker att den texten inte existerar längre så nu åker man säkerligen på en varning för trams typ.

Fitthoran, jag lider med dig.
Värt att notera är att du har tre avstängningar för brott mot regel 1.06 i ditt register. Så du är även mån om att avslöja andras identiteter.
Citera
2018-12-03, 23:38
  #48
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Skall ett inlägg klassificeras som konspiration eftersom "etablerade" media inte har skrivit om ett påstående, trots att påståendet stöds av flera oberoende källor som hänvisar till officiella register?
Om det ska vara relevant (i förlängningen OnTopic) att påstå att MGM saknas i officiella register behöver det vara seriösa sökningar i de register MGM borde finnas. Då kan det vara intressant info att tillföra tråden.

Men det är ändå en annan sak än att driva tesen att brottshändelsen öht aldrig har hänt och att personen MGM inte existerar. Den tesen vårdas bättre i egen tråd än i ABoK-tråden om händelsen.

Det är för många som vill utnyttja en tråd om en stor händelse till att få uppmärksamhet från trådens större publik och föra ut sina politiska åsikter, eller mest för att lattja inför publiken. Skulle man få posta helt fritt i en sådan tråd blir tråden ett klotterplank och informationsdelningen försvåras kraftigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vad rangordnas högst: verifierbar fakta eller "etablerade" medias rapportering?
Relevans. Men rangordning är inget instrument i modereringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback