Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-29, 22:12
  #25
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hecthor
Helt klart en värdig kandidat!

Underligt ändå att hon fälls för just dessa uttalanden (som ter sig obekräftade), när hennes verksamma karriär kantats av diverse underliga (minst sagt), inspelade uttalanden och beteenden.

Är det någon som har en teori om varför hon föll först nu?

Om man hävdar att det finns raketforskare i sandfolkssunamin är detta i linje med god etablerad PK-norm. Använder man ordet neger eller utmålar kvinnor i negativ dager är man dock körd.

Undrar om även Marie blir rektor på någon av sossarnas folkhögskolor - likt tidigare SSU-ordf Anna Sjödin.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...pa-crazy-horse
Citera
2018-11-30, 13:59
  #26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Åeets flashbackare, mina damer och herrar
Citera
2018-11-30, 14:17
  #27
Medlem
dacks avatar
Det finns nog en röd liten lucka längst bak i socialkorridoren som står öppen.
För har hon varit med i 30 år inom politiken så finns det skydd i form av hållhakar tjänster ger gentjänster.
Citera
2018-11-30, 15:56
  #28
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Hon var ju med i UG och gav exempel på vad hon tyckte att flyktingarna skulle arbeta med;
-"Vi behöver forskare, vi behöver raketbyggare, vi behöver allt, förklarade Dahlin för Uppdrag Granskning."
https://nyheteridag.se/faktakoll-pas...are-ar-falskt/

Hon verkar även vara en stabil person att ha högst upp i en kommun;
https://www.youtube.com/watch?v=-bpU8lkTAHA

Hahaha just hon som på sätt och vis myntade uttrycket kompetensregn...
Citera
2018-12-01, 09:20
  #29
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Märkligt att vissa folk inte kan lära sig att uttrycka sig vettigt. En sån där människa ska inte vara politiker. Man måste kunna kritisera saker utan att uttrycka sig som en neanderthalare.

Precis, framförallt när man sitter i en sån position som hon gjorde så bör man verkligen vårda sitt språk även då man vräker ur sig något i affekt.
Citera
2019-01-09, 20:57
  #30
Medlem
Marie Dahlin har nu skrivit en insändare i en gratistidning (på sidan 9), där hon kommenterar händelserna.

Citat:
Bara så ni vet ... Hade jag varit man, då hade det aldrig hänt..


http://mellerudsnyheter.se/wp-conten...19/2019_01.pdf
Citera
2019-01-11, 07:08
  #31
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Marie Dahlin har nu skrivit en insändare i en gratistidning (på sidan 9), där hon kommenterar händelserna.

http://mellerudsnyheter.se/wp-conten...19/2019_01.pdf

Nej precis. Timell, Kronér, Virtanen och co. fick som bekant jobba kvar med fortsatt oskatt förtroende när Metoo rullades upp.

Dahlin är en padda av värsta sorten. Maktkåt, gråsossig och odräglig. Att försöka få det här till en fråga om kön är bara patetiskt.
Citera
2021-02-20, 13:53
  #32
Medlem
Det är ju onekligen märkligt att uttrycka sig sådär. Själv är jag nästan fullblodsnazist och jag skulle aldrig komma på tanken att uttrycka mig på det sättet. Undrar vad hon egentligen tycker och tänker om andra folkslag?
Citera
2021-02-20, 19:16
  #33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Det är ju onekligen märkligt att uttrycka sig sådär. Själv är jag nästan fullblodsnazist och jag skulle aldrig komma på tanken att uttrycka mig på det sättet. Undrar vad hon egentligen tycker och tänker om andra folkslag?
Men vaddå. De får en liten neger tilldelade sig från AMF eller LO eller AF... De behöver inte ens lära sig personens namn, alla vet vem du menar när du säger "neger".

Det här är i samma bana som batikkärringarna som glatt skriver "jo jag har också en liten afghan hemma" på Facebook ...obs de pratar inte om hundrasen.. .. Min lille afghan/syrian/etc.

Sverige är sjukt.
Citera
2021-02-21, 09:06
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men vaddå. De får en liten neger tilldelade sig från AMF eller LO eller AF... De behöver inte ens lära sig personens namn, alla vet vem du menar när du säger "neger".

Det här är i samma bana som batikkärringarna som glatt skriver "jo jag har också en liten afghan hemma" på Facebook ...obs de pratar inte om hundrasen.. .. Min lille afghan/syrian/etc.

Sverige är sjukt.
Vansinne. En nazist har större respekt för mörkhyade än de här batiktanterna. Groteskt.
Citera
2021-02-21, 09:49
  #35
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Äh, nu överdriver du, vänta lite... *bildgooglar* Å herrejävlar! Det var värre än vad jag hade kunnat tänka mig! Jag vet att man inte ska döma boken efter omslaget, men jag ställer mig starkt tvivlande till hur man kan skulle kunna se ut så där och inte vara en smula flängd.

Är det inte såhär dagens småsossar ser ut nu när kompetensen och det sunda förnuftet är utmanövrerad(när till och med sådana som soffan äro på tok för sunda i knoppen).

Se på SSU där är det en hoper blattar och något vitt särbarn/funktionsvarierad. Så dessa utgör en vit skyddsvall för s-topparna gentemot den bruna tsunamin.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback