Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-28, 08:38
  #1
Medlem
Lundellins avatar
Kanske skulle underlätta för att handlägga fler ärenden lite fortare?
Citera
2018-11-28, 09:01
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Så du menar en diktator kan vara två..passa dig för bann lille du

Det är ju redan två aktiva admin som det är nu. För inte alltför länge sedan var det tre aktiva.

Så nog kan det finnas och behövas många "diktatorer". Dock växer de inte på träd. Är det svårt att hitta moderatorer är det 100 gånger värre att "hitta" en admin.

Förslaget i sig är bra, men ganska ogörligt rakt upp och ned.
Citera
2018-11-28, 09:29
  #3
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju redan två aktiva admin som det är nu. För inte alltför länge sedan var det tre aktiva.

Så nog kan det finnas och behövas många "diktatorer". Dock växer de inte på träd. Är det svårt att hitta moderatorer är det 100 gånger värre att "hitta" en admin.

Förslaget i sig är bra, men ganska ogörligt rakt upp och ned.

Två aktiva Admins på 33 000 inloggade aktiva just nu. Man kanske kan ta bort de inaktiva Admins och ersätta med några luttrade moderatorer som Admins?
Citera
2018-11-28, 19:30
  #4
Medlem
Luxuss avatar
Vad eet här forumet skulle behöva är inte fler utan FÄRRE! Bort med modsen, de kan få ha animerade avatarer thats it. Sen får admin (den ende sanne) i god ordning börja banna och offentligt fördmjuka folk som missköter sig. Ta en titt i subforat om bannys ingar och avstängningar från 2003 så ser ni hur det ska gå till. Möjligen en eller två städmoddar som mest kan dryga sig å banna folk på fyllan
Citera
2018-11-28, 23:05
  #5
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundellin
Två aktiva Admins på 33 000 inloggade aktiva just nu. Man kanske kan ta bort de inaktiva Admins och ersätta med några luttrade moderatorer som Admins?

Vilka "inaktiva admins" syftar du på då?

https://www.flashback.org/moderatorer

Längst ner finner du oss, det är jag och den sifferlöse admin samt två tekniker (zzpac & grottfisk), så vilka inaktiva du syftar på är i allra högsta grad oklart.

Sen är det så att det stundtals kan vara hård belastning, vilket inte underlättas av att vissa användare skickar drösvis med PM varje dag i tron att vi ska prioritera upp ärendet pga mängden PM - vilket vi inte gör.


admin5
Citera
2018-11-28, 23:10
  #6
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vilka "inaktiva admins" syftar du på då?

https://www.flashback.org/moderatorer

Längst ner finner du oss, det är jag och den sifferlöse admin samt två tekniker (zzpac & grottfisk), så vilka inaktiva du syftar på är i allra högsta grad oklart.

Sen är det så att det stundtals kan vara hård belastning, vilket inte underlättas av att vissa användare skickar drösvis med PM varje dag i tron att vi ska prioritera upp ärendet pga mängden PM - vilket vi inte gör.


admin5

Kan tänka mig att belastningen är "hård" ibland. Men skulle det inte vara "skönt" om ni var fler?
Citera
2018-11-28, 23:14
  #7
Medlem
PsychoChillers avatar
Varför? Admin gör ju ändå inte ett piss. Han skriver (säkert helt själv host host) "viktiga meddelanden" och lever i övrigt helt på modsens ära.
Citera
2018-11-28, 23:24
  #8
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kan tänka mig att belastningen är "hård" ibland. Men skulle det inte vara "skönt" om ni var fler?

Om jag inte tyckte att vi hinner med att beta av användarärenden i en vettig takt så skulle jag svara 'ja' på din fråga, men jag anser att de allra flesta får ganska snabba svar och i de fall svaren tar tid så beror det inte på att vi är för få - ärenden kan vara komplexa och inte ha några snabba svar.

Dessvärre så är det alltid de som antingen fått/får vänta på svar eller fått ett svar som inte föll dem i smaken som vi ser här i metaforumet när de är arga och besvikna. De ~95% som är nöjda med hanteringen ser vi sällan av här, de är glada och tacksamma i PM men skapar av naturliga orsaker inga "hyllningstrådar".


admin5
Citera
2018-11-28, 23:40
  #9
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Om jag inte tyckte att vi hinner med att beta av användarärenden i en vettig takt så skulle jag svara 'ja' på din fråga, men jag anser att de allra flesta får ganska snabba svar och i de fall svaren tar tid så beror det inte på att vi är för få - ärenden kan vara komplexa och inte ha några snabba svar.

Dessvärre så är det alltid de som antingen fått/får vänta på svar eller fått ett svar som inte föll dem i smaken som vi ser här i metaforumet när de är arga och besvikna. De ~95% som är nöjda med hanteringen ser vi sällan av här, de är glada och tacksamma i PM men skapar av naturliga orsaker inga "hyllningstrådar".


admin5

Sant, allt kan inte vara en "snabbis", ibland behövs mer.
Citera
2018-11-29, 08:17
  #10
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vilka "inaktiva admins" syftar du på då?

https://www.flashback.org/moderatorer

Längst ner finner du oss, det är jag och den sifferlöse admin samt två tekniker (zzpac & grottfisk), så vilka inaktiva du syftar på är i allra högsta grad oklart.

Sen är det så att det stundtals kan vara hård belastning, vilket inte underlättas av att vissa användare skickar drösvis med PM varje dag i tron att vi ska prioritera upp ärendet pga mängden PM - vilket vi inte gör.


admin5


Zzpaz och grottfisk som inte har varit aktiva på ett tag.
Citera
2018-11-29, 09:37
  #11
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundellin
Zzpaz och grottfisk som inte har varit aktiva på ett tag.

Som jag skrev så är de tekniker och handhar inte användarärenden på det sätt som jag och den sifferlöse admin gör. Men aktiva är de i allra högsta grad.


admin5
Citera
2018-11-29, 09:51
  #12
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Som jag skrev så är de tekniker och handhar inte användarärenden på det sätt som jag och den sifferlöse admin gör. Men aktiva är de i allra högsta grad.


admin5

Jaha. Ber om ursäkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback