Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 07:04
  #1
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Diskriminering och jämställdhet är ett hett ämne på sistone. För bara någon vecka sedan kunde vi läsa om en rektor i Umeå som gick i klänning.

För att de svenska männen ska kunna visa mer förståelse för frågan - bör de börja klä sig i kvinnokläder (klänning, trosor osv), kanske rentav på daglig basis?

Vad tycker ni? Är detta ett sätt att motarbeta diskrimineringen?
Citera
2018-11-28, 07:28
  #2
Medlem
Jag har länge undrat varför hälften av niqab- och burkabärarna inte är män. Om klädvalet är fritt och personligt valt borde det ju statistiskt vara fördelat mellan könen.
Citera
2018-11-28, 07:37
  #3
Medlem
HellsKitchenNoMores avatar
Vilken diskriminering menar du?
Citera
2018-11-28, 07:41
  #4
Medlem
75190255508s avatar
Visa förståelse för att kvinnor har ett större utbud av plagg än män, eller vad menar du?
Citera
2018-11-28, 08:36
  #5
Medlem
CokeLaRocks avatar
Skulle nog säga att de svenska männen har blivit mer och mer feminiserade och i mångt och mycket beter sig kvinnligare än de svenska kvinnorna. Jag menar , titta bara på modet.
Citera
2018-11-28, 08:36
  #6
Avstängd
jouniboys avatar
Jag tycker att imamerna och rabbinerna i Stockholms progressiva elit ska börja med en parad där dom dansar runt i klänningar och högklackat. Mångkultur, mer mångkultur! Nu är det bara svenska män som far land och rike runt och sminkar sig och har klänning på jobbet, nu måste vi få alla turkar och araber med oss också! Deras kvinnor ska givetvis gå omkring i kostym och skaka hand med alla de ser.
Citera
2018-11-28, 09:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Diskriminering och jämställdhet är ett hett ämne på sistone. För bara någon vecka sedan kunde vi läsa om en rektor i Umeå som gick i klänning.

För att de svenska männen ska kunna visa mer förståelse för frågan - bör de börja klä sig i kvinnokläder (klänning, trosor osv), kanske rentav på daglig basis?

Vad tycker ni? Är detta ett sätt att motarbeta diskrimineringen?

De som klär sig i typiska kvinnokläder är inte män, syltryggade som förnekar sitt kön.
Inte undra på att samhället går åt helvete.
Citera
2018-11-28, 10:01
  #8
Medlem
Haha, varför inte gå ännu längre och tvinga alla att gå i presis samma kläder oberoende av kön... Medans vi är där då kan vi också passa på att förbjuda smink...
Citera
2018-11-28, 11:26
  #9
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Diskriminering och jämställdhet är ett hett ämne på sistone. För bara någon vecka sedan kunde vi läsa om en rektor i Umeå som gick i klänning.

För att de svenska männen ska kunna visa mer förståelse för frågan - bör de börja klä sig i kvinnokläder (klänning, trosor osv), kanske rentav på daglig basis?

Vad tycker ni? Är detta ett sätt att motarbeta diskrimineringen?
Jag hade tagit mitt barn ur den skolan direkt.
Den rektorn är inte riktigt frisk och gissningsvis är det en tidsfråga innan han avslöjas som peddo.

Bekämpa diskriminering med fascism?

Lycka till.
Jag skulle vilja se den jäveln som vill få på mig kvinnokläder och klara sig utan en blåklocka.
Citera
2018-11-28, 11:50
  #10
Medlem
Blessed90s avatar
En rolig grej med hela debatten om smink och klädpress osv är j u att det är kvinnor som pressar varandra, Krokar jag en skön och söt brud skiter jag fullständigt i om hon har målat naglarna eller inte.
Citera
2018-11-28, 12:58
  #11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Att några män vill ha på sig klänning innebär ju inte att alla vill ha det.
Vad spelar det för roll ifall fall nu några vill det? Hur påverkar det dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback