Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 03:27
  #1
Medlem
När jag var ung på slutet på 90-talet och i andra halvan på 00-talet, så fanns det dels en bar som hette Hjärter Dam, sedan fanns Monday Club tror jag (det var kanske mera någon slags technoclub/eurotechnoclub snarare än kinkyclub, men den hade vissa sådana inslag om jag inte minns fel), sedan fanns (kanske i slutet av 00-talet), Decadance.

Det fanns ytterligare 3-6 st klubbar och event (= eventen kunde flytta runt och ha olika lokaler varje gång), som jag dock inte minns namnen på nu (fyll gärna i för nostalgifaktorn).

MEN, vad finns numera i Sthlm?

En intressant fråga som uppstår också numera i invandringens tidevarv, är om kåta invandrare (nyanlända eller inte) med våldtäktsblickar, har börjat att bevista ställen som dessa?

Finns det generellt något inom kinkyklubbskulturen som har förändrats sedan slutet av 90-talet och 00-talet?

Mvh
Citera
2018-12-10, 20:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
En intressant fråga som uppstår också numera i invandringens tidevarv, är om kåta invandrare (nyanlända eller inte) med våldtäktsblickar, har börjat att bevista ställen som dessa?
Jag har bara andrahandsinformation, men om man ska tro vad som sägs på forum och i kommentarsfält är det något av ett problem att sålla ut "rätt" besökare till klubbarna. Detta tycks också förvärras av att fetischvärlden av naturen är ganska PK, vilket gör att vissa upprop möts med indignation (t.ex efterlyste en klubb "nordiska män", vilket förstås blev ramaskri). Så ja, klubbarna verkar bitvis ha ett pedagogiskt problem med att förklara "ett nej är ett nej" för invandrade gäster (och för all del även för svennar).
Citat:
Finns det generellt något inom kinkyklubbskulturen som har förändrats sedan slutet av 90-talet och 00-talet?
Som sagt gissar jag att subkulturen är betydligt mer PK, vilket möjligen har dödat en del av glädjen. Å andra sidan har ett par decennier av Pride gjort kinkyness mer salongsfähigt, vilket kanske breddat publiken. Nättidningen kit.se gjorde förresten ett fint reportage för ett tag sedan: https://kit.se/2016/05/06/45724/hur-...g-alska-latex/

Så långt mina spekulationer. Om någon är aktiv på scenen vore det förstås kul att höra mer.
Citera
2018-12-12, 10:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
MEN, vad finns numera i Sthlm?

Bl.a. så finns Deca fortfarande och Club Abzint sägs vara bra.
Utöver det är det mest privata fester av varierande kvalitet och storlek.
Citera
2018-12-19, 23:51
  #4
Medlem
Jag har samma fråga och letar efter bättre ställen. de jag brukar dra mig till är numera Manhattan och Blue Vision.

Ja, invandrare har börjat ta över dessa ställen men absolut inte med "våldtäktsorientering" som du antyder. Det är mera som att de tjattrar och snackar mest hela tiden, bara vet två sorters sex och det är "knulla?" eller "suga". De saknar känsla totalt och gör att det är svårt för oss som gillar det lite mer subtila, det spännande, anonymiteten och smygandet.
Citera
2019-05-15, 03:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning-Kruger
Bl.a. så finns Deca fortfarande och Club Abzint sägs vara bra.
Utöver det är det mest privata fester av varierande kvalitet och storlek.

Jag minns att det fanns en hel del jävligt snygga och unga tjejer på Dekadance (som gick dit ofta lite i samma syfte som tjejer som går på anime-mässor, tv-spelsmässor, och scifi-mässor, dvs för att visa upp sig i någon kinky utstyrsel. Dvs på Dekadance var det väl inte så rent praktiskt sexorienterat egentligen, förutom pisk och smisk. Jag minns inte att folk knullade och sög av och slickade varandra i musen här och var på Dekadance (eller hade dom kanske ibland ett speciellt sådant rum?)? Men de olika kinkyställena man gick på, på den tiden, flyter ihop, så jag minns kanske fel?

Kan någon berätta lite mera om Club Abzint?

Jag kommer ihåg Club Sade också (den verkar finnas kvar?), men den var ganska tråkig, och var alldeles för inriktad (samt med inbördes klubb-känsla) på enbart rollspel/smisk/pisk, och inte sex, och dessutom var i princip 90 procent av medlemmarna tjockisar (och inte så estetiskt vackra heller i övrigt. Men jag menar inget illa om dom. Dom var trevliga). Träffarna brukade vara ganska små till antalet (alltså personerna på träffen) jämfört med t ex Dekadance (som alltid var som en nattklubb), och inget "party" och techno, utan mera typ grilla i en skogsstuga och samtala (och leka replekar och smisk och pisk osv) eller hyra en föreningsstuga av halvstor modell osv.

Medan folk på Dekadance kunde klä sig väldigt varierat och coolt och massa olika uniformer och utstyrslar, så var det liksom endast två saker på Club Sade som gällde: latex och läder (framför allt läder om jag minns rätt)
__________________
Senast redigerad av Against-modernity 2019-05-15 kl. 04:09.
Citera
2019-05-15, 04:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plu2
Jag har samma fråga och letar efter bättre ställen. de jag brukar dra mig till är numera Manhattan och Blue Vision.

Ja, invandrare har börjat ta över dessa ställen men absolut inte med "våldtäktsorientering" som du antyder. Det är mera som att de tjattrar och snackar mest hela tiden, bara vet två sorters sex och det är "knulla?" eller "suga". De saknar känsla totalt och gör att det är svårt för oss som gillar det lite mer subtila, det spännande, anonymiteten och smygandet.

Kan du berätta lite mera om Manhattan och Blue Vision? Blue Vision, är inte det en sådan där porrbutik/porrbiograf (som även har runkbås med videovisning i som folk går in i och stoppar in 10kr-mynt osv)? Som ligger vid Fridhemsplan? Dom har typ något halvstor slags biosalong med storskärm och kanske någon gunga och lite annat smått och gott i biosalongen, som är öppet på nätterna/kvällarna?

Två frågor till på det:

1. Kommer det tjejer dit öht eller är det bara bögar och gamla pervogubbar som springer omkring där? Dvs är det öht lönt att gå dit en fredag/lördag-natt kring midnatt och spana lite? (som hetero)

2. Är Manhattan likadant som Blue Vision?
Citera
2019-05-15, 10:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Kan du berätta lite mera om Manhattan och Blue Vision? Blue Vision, är inte det en sådan där porrbutik/porrbiograf (som även har runkbås med videovisning i som folk går in i och stoppar in 10kr-mynt osv)? Som ligger vid Fridhemsplan? Dom har typ något halvstor slags biosalong med storskärm och kanske någon gunga och lite annat smått och gott i biosalongen, som är öppet på nätterna/kvällarna?

Två frågor till på det:

1. Kommer det tjejer dit öht eller är det bara bögar och gamla pervogubbar som springer omkring där? Dvs är det öht lönt att gå dit en fredag/lördag-natt kring midnatt och spana lite? (som hetero)

2. Är Manhattan likadant som Blue Vision?

1. Det kommer dit tjejer och par. På lördagar är en avdelning bara för par. Dock får paret ta med sig en singel som sällskap. En rolig sak är att ett rum avgränsas mot vanliga utrymmet med ett galler och där står killar och runkar och hoppas få se lite fitta. Händer även att nån kvinna går fram till gallret för lite ömsesidig kontakt.

2. Har inte varit på Manhattan men de har också börjat med paravdelningskoncept har jag sett.
Citera
2023-12-26, 06:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikeking
1. Det kommer dit tjejer och par. På lördagar är en avdelning bara för par. Dock får paret ta med sig en singel som sällskap. En rolig sak är att ett rum avgränsas mot vanliga utrymmet med ett galler och där står killar och runkar och hoppas få se lite fitta. Händer även att nån kvinna går fram till gallret för lite ömsesidig kontakt.

2. Har inte varit på Manhattan men de har också börjat med paravdelningskoncept har jag sett.


Så äckligt folk på dessa två ställen, aldrig mer dit! Pervobögar å massa avskum...Par Hjärter är 100 ggr trevligare
Citera
2024-01-05, 13:30
  #9
Medlem
skfoupamsayeraskjs avatar
Dekadance (lär er stava era jävla runknissar) finns fortfarande kvar. Snart fest, biljetterna är slut. Abzint är för gamla människor som gillar att gå i läderkjol och bälte med piskor. 50+. Letar det sig dit några yngre så är det för att de är nya på scenen och inte förstår bättre. Sorry Kent men så är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback