Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 03:02
  #1
Medlem
Går det att resa från Norge/Sverige/Danmark med båt/färja för privatpersoner? (Med eller utan bil)

Tacksam för all hjälp/info jag kan få.

Mvh
Citera
2018-11-28, 03:18
  #2
Medlem
XX-Ambars avatar
DFDS samt Stena line verkar ha lagt ner sina personfärjor till Storbritannien. Tråkigt, det var rätt kul att åka över förr i tiden.
__________________
Senast redigerad av XX-Ambar 2018-11-28 kl. 03:22.
Citera
2018-11-28, 04:18
  #3
Medlem
Hur lång tid hade de tagit
Citera
2018-11-29, 11:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Går det att resa från Norge/Sverige/Danmark med båt/färja för privatpersoner? (Med eller utan bil)

Tacksam för all hjälp/info jag kan få.

Mvh

Inte från Skandinavien numera. Samtliga färjelinjer härifrån har lagts ner. Du får antingen ta dig till Zeebrygge (Belgien), Rotterdam, Amsterdam eller Hoek Van Holland (samtliga i Nederländerna/Holland), eller Frankrike. Från Frankrike kan du antingen ta Eurostar (tåg) mellan Paris och London. Eller så tar du färjan från Caen, Calais, Cherbourg, Dieppe, Dunkerque, Le Havre, St Malo eller Roscoff.
Citera
2018-12-03, 01:19
  #5
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Hur lång tid hade de tagit
Göteborg-Harwich, Göteborg-Newcastle tog 24 timmar. Vet inte när rutterna upphörde men jag minns på tidigt 90-tal att det var kul ombord. Bättre än cp-fyllerierna på Finlandsfärjorna.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2997271

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback