Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 00:16
  #1
Medlem
Hur når man ut till fler kunder hos en städfirma via sociala medier och liknande?
Självklart finns det budget för detta och tanken är att promotera och marknadsföra inlägg på Facebook och Instagram. Men utöver det hur får jag fler kunder genom sociala kanaler?

Mvh
Citera
2018-11-28, 01:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karensdagar
Hur når man ut till fler kunder hos en städfirma via sociala medier och liknande?
Självklart finns det budget för detta och tanken är att promotera och marknadsföra inlägg på Facebook och Instagram. Men utöver det hur får jag fler kunder genom sociala kanaler?

Mvh


Annonsera ut lite roliga tävlingar där man kan vinna någon form av gratisstädning om man besvarar ett gäng frågor eller liknande. Eller erbjud första timman gratis vid beställning av minst 8 timmars städning.
Citera
2018-11-28, 01:35
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av karensdagar
Hur når man ut till fler kunder hos en städfirma via sociala medier och liknande?
Självklart finns det budget för detta och tanken är att promotera och marknadsföra inlägg på Facebook och Instagram. Men utöver det hur får jag fler kunder genom sociala kanaler?

Mvh

Tryck ut några 1000 annonsblad och lägg dem i folks brevlådor(de som tar emot reklam). Låter mycket men är inte det. Nuflrtiden så har varje port,direkt vid ingången alla brevlådor. Så Det går åt snabbt. Speciellt när man är t.ex. 5 personer som delar runt i staden du bor i.

Väldigt billigt och effektivt.

Gör erbjudanden. T.ex. 15% Rabatt för de första 50 kunderna.

Eller beställ 5 timmars städ och få den 6:e på köpet eller liknande.
Citera
2018-11-28, 09:38
  #4
Medlem
Lundellins avatar
När jag satt med i en sektion under studietiden brukade vi pusha våra tillställningar genom att massfölja personer på sociala medier. Det är ju iaf gratis!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback