Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-30, 05:38
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotschildjugend
Jobbar själv inom detta område och det lär gå igenom, viktigt i ett land som Sverige.
Förklara hur det kommer kunna gå igenom
Citera
2022-05-31, 22:31
  #350
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allseeingeyee
Förklara hur det kommer kunna gå igenom

Förslag kan gå igenom utan att dom är praktisk möjliga att implementera.
Citera
2022-06-09, 16:27
  #351
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Någon som minns förslaget där varenda dator/android som levererades skulle komma med internetspärrar som man sedan skulle kunna låsa upp om man var över 18 år?
Citera
2022-06-09, 22:45
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag hoppas det går igenom. Det finns inga konsekvenser att ta som anonym. Bara att kolla vad som skrivs på Flashback. Ingen hade vågat stå för det om internet var icke anonymt.
Jag tycker det skrivs ganska mycket liknande inlägg öppet på sociala medier som det görs här. Det vi sannolikt sett mer av om anonymiteten på nätet hade tagits bort är mer hot och hat mot oliktänkande. Det är ett förslag som är illa genomtänkt och inte heller praktiskt genomförbart med tanke på hur nätet är uppbyggt.
Citera
2022-06-12, 15:39
  #353
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag hoppas det går igenom. Det finns inga konsekvenser att ta som anonym. Bara att kolla vad som skrivs på Flashback. Ingen hade vågat stå för det om internet var icke anonymt.

Majoriteten av allt som skrivs på Flashback är inte olagligt, hatiskt eller farligt på något som helst sett så problemet du har är med inlägg som detta som jag svarar på och det innebär alltså att du inte vågar stå för detta inlägg offentligt och vill att staten ska göra det omöjligt för dig att göra just detta?
Citera
2022-06-12, 17:26
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera
Majoriteten av allt som skrivs på Flashback är inte olagligt, hatiskt eller farligt på något som helst sett så problemet du har är med inlägg som detta som jag svarar på och det innebär alltså att du inte vågar stå för detta inlägg offentligt och vill att staten ska göra det omöjligt för dig att göra just detta?

Då läser vi väl inte samma saker. Jag har läst inlägg som påtalar att svensken bör bege sig ut och massmörda invandrare för att politiken inte löser problemen. Likadant i brottsdelen kan man läsa folk som firar invandrare som gått bort av olika anledningar. Sånt syftar jag på.

Sån retorik som uppmanar våld eller sprider fördomar mm om enskilda grupper är det som leder till radikalisering. De flesta terrorister radikaliseras över nätet.
__________________
Senast redigerad av jarrelka 2022-06-12 kl. 17:28.
Citera
2022-06-19, 19:21
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera
Någon som minns förslaget där varenda dator/android som levererades skulle komma med internetspärrar som man sedan skulle kunna låsa upp om man var över 18 år?

Storbritannien har även haft en liknande idé vad det gäller internetleverantörer.
Citera
2022-06-20, 03:45
  #356
Avstängd
53280s avatar
Att visa bankid när man köper varor är väl självklart, det finns redan så är knappast något nytt. Att man skall legitimera sej när uttrycker en åsikt på nätet, nej! Vi har yttrandefrihet i Sverige, det polisen skall inte bry sej som åsiktsbrott utan dom skall jaga kriminellagäng och annat slödder som förstör Sverige.

Vore bättre om polisen fick resuser till kameraövervakning och annan övervakning av kriminella, t.ex slipp fråga Datainspektionen om man skall sätta upp en kamera eller inte. Självklart fick fria händer att knäcka krypteringar och stoppa in spionprogram i telefoner.

Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Tydligen så vill polisen inför en inloggningsfunktion varje gång man går ut på nätet och denna funktion funkar som ett leg så att man kommer inte vara anonym längre på nätet tex om man vill gå in på olika diskussionsforum:

Vidare står det:

http://www.friatider.se/polisen-ppna...iteten-p-n-tet

Vad anser ni om detta? tror ni att det kommer att genomföras?
__________________
Senast redigerad av 53280 2022-06-20 kl. 03:59.
Citera
2022-06-20, 03:56
  #357
Avstängd
53280s avatar
Vad är sjukt? Om du inte gillar det folk säger, igonera. Det finns ingen anledning att lägga enroma resuser på att jaga folk med fel åsikter. Om du tycker någon har fel åsikt, men argumentera emot då. Kom mer motargument.

Alla skjutningar vi hade innnan internet då? Diskoteksskjutningen 1975, Skolskjutnigen på 1960 talet , Stureplansskjutning 1994 , VPK / Kommando holger mein massmord på västtyska ambassaden och Fänriken Flink skjutning 1995? Skall vi skylla dom också på internet? Att folk får vara anonyma?


Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
I alla tider har människor tagit konsekvenser för det som de har sagt. Att kunna vara anonym är något helt nytt. Bevisligen är vi ännu inte anpassade för det. Bara att kolla vad för sjukt som skrivs på livegore,4chan,flashback mm. Det är i sådana miljöer potentiella christchurch skjutare eller isis rekryter fodras. Jag går inte fram till någon på gatan och väller ur mig massa skit för jag vet vad det kan få för konsekvenser. Ingen bryr sig om det på internet för de är anonyma vilket syns tydligt på valfri twitter diskussion.

Sen som någon annan påpekade finns det positiva med ett anonymt internet också. Att någon kan ställa känsliga frågor om sjukdomar,sexualitet mm utan att visa sin identitet.

Jag tror ett happy medium kan finnas. Internet har reglerats enormt men vi befinner oss fortfarande i vilda västern. För 15 år sen exempelvis var det enkelt att komma över barnporr med torrentsidor. Något som idag knappt existerar.
Citera
2022-06-22, 19:35
  #358
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbajacker
Även om du nu tycker att maggan är King, alla som sa negerboll på ett fik 2017 ska bötfällas och står man inte upp för AlLas LiKa VäRdE som definerat 2022 ska man stenas ihjäl...
Jag säger neger och negerboll osv. pga. det så kan jag inte gå ut mer utan att riskera att bli misshandlad men jag har accepterat att jag kan bli mördad för mina åsikter och sätt att leva så det löser sig ändå.

Jag gör detta för jag vill ta tillbaka vårat språkbruk för det är inte rasistiskt att säga neger bara för någon judebankägd slasktidning bestämt att det ska vara så enbart för att skapa splittring där det inte finns någon från början. Jag förtjänar inte att bli sparkad och slagen för det!

Det har blivit tabu även bland äldre negrer och mulatter känns det som, för det blir dålig stämning numer när man pratar så men folk som är äldre brukar förstå hur jag ser på det och ändå respektera det. Man internaliserar konformism till slut.

Anonymitet är viktigt, jag kommer bestrida detta med allt jag har!

Je suis Flashback!


Syftet är inte att kränka utan det handlar om yttrandefrihet, kolla klippet här med Arne Weise han uttalar sig knappast rasistiskt:
https://youtu.be/yaGyA-pPOpY

Det är subversion att kontrollera språket.
__________________
Senast redigerad av Autismpower 2022-06-22 kl. 19:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback