Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-27, 20:46
  #13
Avstängd
F.Hansens avatar
Hehe, inte hör, snarare upplever orden som att de uttalas utan ljud.

Du får väll acceptera att din hjärna har en gayig röst.
Citera
2018-11-27, 20:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Hehe, inte hör, snarare upplever orden som att de uttalas utan ljud.

Du får väll acceptera att din hjärna har en gayig röst.
Jag tror att mycket har med att sättet böcker brukar vara skrivna... läs tex. det här "hon gick ut i det vilda och andades in den friska, kyliga, omfamnande vinterluften och tänkte: bara det var doften av nyklippt gräs, liljor och blommor av alla slag..." gay or not?
Citera
2018-11-27, 21:01
  #15
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuteNacht
Jag tror att mycket har med att sättet böcker brukar vara skrivna... läs tex. det här "hon gick ut i det vilda och andades in den friska, kyliga, omfamnande vinterluften och tänkte: bara det var doften av nyklippt gräs, liljor och blommor av alla slag..." gay or not?

Ja den texten är väll lite gayig. Men jag skulle inte tänka att den var det om jag läste den. Mest bara vilken slöseri med tid att läsa dravlet.
Du kan ju skylla på att böckerna är gayiga så slipper du förknippa dig själv med tanken att du kanske är gay.
Citera
2018-11-27, 21:41
  #16
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.03 raderat.

Inriktningen på trådstarten och förekomsten av ordet "gay" lockar till trams hos vissa användare. Sådant undanbedes. Vill ni tramsa på temat homosexualitet så finns, för er som har tillträde dit, (FB) Den stora tråden där vi anklagar varandra för att vara bögar i Laidback.

/Mod.
Citera
2018-11-28, 00:49
  #17
Medlem
Blaobars avatar
Vad använder du får inspelning/högtalare?
Vissa röster låter gay för högtalare inte har tillräcklig bass att fånga upp och delge
Vid mobilinspelningar låter ALLA ljusare än vad man hör i verkligheten.
Citera
2018-11-28, 00:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaobar
Vad använder du får inspelning/högtalare?
Vissa röster låter gay för högtalare inte har tillräcklig bass att fånga upp och delge
Vid mobilinspelningar låter ALLA ljusare än vad man hör i verkligheten.
Jag spelar inte in någon röst... jag hör den bara i huvudet...
Citera
2018-12-04, 09:45
  #19
Medlem
Lightnights avatar
Jag hör ingen röst alls när jag läser. Jag ser orden och förstår dem utifrån det. Försök se orden som bilder (helheter) istället för att läsa varje bokstav i dem.
Citera
2018-12-27, 23:38
  #20
Medlem
Avsiktarens avatar
Läser du måhända böcker som "Torka inte röv innan jag har varit där" av Jonas Bögell.

Jag kan erkänna att om jag läser en artikel av Göran Greider hör jag hans röst i huvudet. Det samma skulle hända om jag läste en hel bok av Björn Ranelid eller någon annan med en utpräglad röst. Jag har lät böcker av Wilhelm Moberg med ständig småländska i huvudet.
__________________
Senast redigerad av Avsiktaren 2018-12-27 kl. 23:41.
Citera
2018-12-29, 17:04
  #21
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuteNacht
den är ganska ljus, mjuk och expressiv...
Expressiv är inte gay, däremot Jonas Gardell/Lidingö dialekt är gay. Sålänge du inte sliskar som dom så är det inte gay.
Allt som inte är monotont är gay? Nej, så är det inte. Tycker du borde spela in ett klipp när du läser male gay erotik så vi får bedöma själva
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback