Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-28, 20:51
  #13
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Bara för att något annat är billigare gör inte det nudlar dyrt.
Okej, låt oss då skilja på "dyrt" och "prisvärt". Nu var ju TS intresserad av att äta nudlar "av ekonomiska skäl", vilket då borde innebära att han är intresserad av mat som ger mest "bang for the buck". Nudlar ger inte mycket energi per krona, även om ett paket inte kostar mer än 4-5 kronor.
Citera
2018-12-03, 18:11
  #14
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, låt oss då skilja på "dyrt" och "prisvärt". Nu var ju TS intresserad av att äta nudlar "av ekonomiska skäl", vilket då borde innebära att han är intresserad av mat som ger mest "bang for the buck". Nudlar ger inte mycket energi per krona, även om ett paket inte kostar mer än 4-5 kronor.

Det stod ju även att personen tyckte om nudlar och det spelar ju självklart in
Citera
2018-12-15, 14:57
  #15
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Jag ska leva såhär några år om jag klarar det, men på vägen behöver jag en stadig leverantör av kvalitetsnudlar.

Delitea.se har nudlar av ett bra märke och helt rätt smak till ett pris av 6:- per portion. Jag tänker beställa typ 40 paket.
https://www.delitea.se/nissin-nudlar-biffsmak-100g

Har ni några andra tips? Samt tips på hur man kan piffa upp vanliga nudlar väldigt, väldigt snabbt? Tar det längre än en minut så äter jag dom hellre som vanligt.

Kontakta levererantören eller butiken ? Köp massivt med nudlar på en beställning för 6 månader och köpslö pressa ner priset eller importera från asien

Att piffa upp vet jag inte för du vill ju leva billigt? prova en kombo med beasås, thai sweet sour sås, fisksås, ostron sås, hoisinsås från blue dragon, allt för att slippa buljongen, grönsaker kan du ju alltid blanda i. besök en asiatisk butik
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback