Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-17, 10:37
  #733
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Lööfs press på M och KD: Vill samla Alliansen igen

C-ledaren Annie Lööf vill samla Alliansen till nästa val, säger hon till Aftonbladet. Nu står Moderaterna och Kristdemokraterna inför ett ”vägval”, enligt Lööf.

– Det ligger ett tryck hos M och KD nu, om vilket vägval de ska göra framåt. Om de vill ha goda samtal med C och L, eller om de väljer en annan väg, säger hon till tidningen.

Alliansparterna har under de senaste veckorna inte pratat politik med varandra, men Lööf hoppas att samtalen ska komma igång.

Moderaternas toppnamn i EU-valet Tomas Tobé rasar mot Lööfs utspel och kallar det ”på gränsen till skamlöst”.

https://omni.se/loofs-press-pa-m-och...-igen/a/MgyOzE
Citera
2019-02-24, 12:28
  #734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Citat:
Lööfs press på M och KD: Vill samla Alliansen igen

C-ledaren Annie Lööf vill samla Alliansen till nästa val, säger hon till Aftonbladet. Nu står Moderaterna och Kristdemokraterna inför ett ”vägval”, enligt Lööf.
https://omni.se/loofs-press-pa-m-och...-igen/a/MgyOzE

Haha, med allt det vänsterprasslandet Lööf haft med Löfvén så är det väl kört
de behöver väl nu familjeterapi och rådgivning vid skilsmässa ?
Citera
2019-02-24, 22:17
  #735
Medlem
Annie Lööf? Var det inte hon som spelade huvudrollen i Jökboet?
Citera
2019-02-24, 22:32
  #736
Medlem
Jag har sett denna rubrik ett tag nu, men inte svarat på frågan, förrän nu; jo, jag tror TS har absolut rätt. Jag tror Annie är totalt ute och cyklar. Viktigare att vara PK än realist, verkar det som. Hon tror säkert på riktigt att hon går den rätta vägen, men någon måste väcka henne ur denna dröm. Vem denna ” någon” är vet jag inte säkert, men torde ju vara Åkesson.
Citera
2019-02-27, 12:20
  #737
Medlem
Totiuss avatar
En bra sammanställning av Annie Lööfs skadegörelse:
Skördetid för Annie Lööf
Oavsett hur det till slut går för Annie Lööf, kan redan nu konstateras att hon har skrivit in sig i svensk politisk historia, och det med eftertryck. Den skada hennes extremt narcissistiska spel om makten har vållat allmänhetens tilltro till det svenska politiska systemet är av sådan kaliber att det ligger nära till hands att tala om bibliska proportioner.

Hon har egenhändigt orkestrerat den mest bisarra regeringsbildningsprocess landet någonsin har skådat – från att avsätta Stefan Löfven till att tillsätta Stefan Löfven, via allehanda falskt klingade piruetter om att ”jag vill ha en alliansregering”.

[...]

Det är svårt att tänka sig någon annan svensk politiker som har gjort mer för att göda politikerförakt och att därmed skada själva grundvalarna för det politiska systemet.
https://detgodasamhallet.com/2019/02...or-annie-loof/
Citera
2019-06-25, 15:45
  #738
Avstängd
Annie Löff pissar på Sverige. Låt oss pissa tillbaka!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback