Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-27, 20:18
  #25
Medlem
Zimows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ursäkta, det missade jag.
Hann inte svara bara haha
Citera
2018-11-27, 20:24
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimow
Självklart är det så. Med mitt liv just nu så har jag inget permanent rum som jag kan bygga systemet runt utan det kommer få följa med tills dess att man kan bygga något anpassat.

Köp ett par Larsen 6, de är extremt oberoende av rummet. Förutom basen då men det är ofrånkomligt

Bakkanaler måste jag tyvärr rekommendera minst 4st Mupps (kolla faktiskt.io). 1000 SEK för samtliga). Det krävs minimalt byggande/lödande men det finns inget under typ 20.000 kr som slår dem.
Citera
2018-11-27, 20:24
  #27
Medlem
Zimows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ursäkta, det missade jag.

Edit,
Vilka högtalare rekommenderades? Ser inget i tråden. Möjligen blind.

Klipsch Reference Premiere RP-280F den serien. Med center och sub och surround som tillägg senare när man har pengar
Citera
2018-11-27, 20:25
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimow
Klipsch Reference Premiere RP-280F den serien. Med center och sub och surround som tillägg senare när man har pengar

Undvik det tipset.
Citera
2018-11-27, 20:45
  #29
Medlem
Goldmanns avatar
Sonos fungerar utmärkt om man inte är audiofil. För film o skval är den bra. Kan också byggas ut allt eftersom. Sonos Beam med två bakhögtalare och en sub. Då kan du kompletera med ytterligare Sonos burkar till andra rum. Lättinstallerat och lätt att använda. Pris och kvalitetsmässigt uppåt finns det inga begränsningar.
Citera
2018-11-27, 20:53
  #30
Medlem
Zimows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Sonos fungerar utmärkt om man inte är audiofil. För film o skval är den bra. Kan också byggas ut allt eftersom. Sonos Beam med två bakhögtalare och en sub. Då kan du kompletera med ytterligare Sonos burkar till andra rum. Lättinstallerat och lätt att använda. Pris och kvalitetsmässigt uppåt finns det inga begränsningar.
Har använt sonos men det känns mera som det är bättre för sällskapsmusik än att få till en riktigt biokänsla när man ska kolla film?
Citera
2018-11-27, 20:58
  #31
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimow
Har använt sonos men det känns mera som det är bättre för sällskapsmusik än att få till en riktigt biokänsla när man ska kolla film?
Håller med. Men har man inget biorum får man knappt biokänsla. Skall man ha det så talar vi inte om 15k
Citera
2018-11-27, 21:00
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimow
För mig så får det gärna ta plats då jag tycker det är viktigt. Så därför känns en soundbar lite "onödigt"

Jo men jag förespråkar ju stativ-högtalare. Jag tror du får bättre ljud per krona om du kör stativare.
Citera
2018-11-27, 21:12
  #33
Medlem
Zimows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Jo men jag förespråkar ju stativ-högtalare. Jag tror du får bättre ljud per krona om du kör stativare.

Vad är då fördelen med dessa?
Citera
2018-11-27, 23:03
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimow
Vad är då fördelen med dessa?

Ljudmässigt finns det inga fördelar.
Citera
2018-11-28, 18:35
  #35
Medlem
Det finns rätt mycket bra priser på Dynaudios aktiva serie just nu, så ett par sådana plus ett försteg med inbyggd dac så får du väldigt bra ljud per krona för kring 15k.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback