Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 21:00
  #13
Medlem
Dubbeltrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det går inte, du kan använda kortet hos t.ex betalo men där lägger de på en viss %... Skaffa en bank som inte tar ut avgifter för att betala räkningar men säg upp kortet och kör med P.F.C. MasterCard istället t.ex skandiabanken eller den jag nämnde tidigare här.
Det är Betalo som äger P F C så förhoppningsvis kommer fakturabetalningar i appen senare.
Citera
2018-12-14, 15:33
  #14
Medlem
Har fungerat bra för mig senaste veckan. Jag har dock bara handlat på några restauranger och vanliga matbutiker. Jag hoppas verkligen att kortet i sin enklaste form förblir avgiftsfritt.
Citera
2018-12-15, 10:15
  #15
Medlem
Vad är det som det här kortet gör bättre som revolut inte redan gör? Växlingskursen Pfc tar är baserat på Mastercard, så det är något dyrare än revolut. Fördelen med pfc dock är väl att det är svenskt.
Citera
2018-12-15, 10:44
  #16
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
Vad är det som det här kortet gör bättre som revolut inte redan gör? Växlingskursen Pfc tar är baserat på Mastercard, så det är något dyrare än revolut. Fördelen med pfc dock är väl att det är svenskt.

Enda egentliga fördelen som jag direkt kan se är direktinsättningar via swish möjliga.

Har redan revolut, ferratum bank och 2 kreditkort så jag har inte brytt mig om att beställa pfc's kort - det blir lite löjligt många mastercard då - varför vill ingen sticka ut genom att erbjuda VISA tro?
Citera
2018-12-15, 11:36
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
Vad är det som det här kortet gör bättre som revolut inte redan gör? Växlingskursen Pfc tar är baserat på Mastercard, så det är något dyrare än revolut. Fördelen med pfc dock är väl att det är svenskt.

Någon här i tråden nämnde att kursen var bättre med PFC än Revolut (kan dock ha varit temporärt). Jag själv kör med Revolut för onlinebetalningar och PFC för vardagliga behov.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Enda egentliga fördelen som jag direkt kan se är direktinsättningar via swish möjliga.

Har redan revolut, ferratum bank och 2 kreditkort så jag har inte brytt mig om att beställa pfc's kort - det blir lite löjligt många mastercard då - varför vill ingen sticka ut genom att erbjuda VISA tro?

Revolut-kortet jag fick är ett VISA.
Citera
2018-12-15, 11:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Enda egentliga fördelen som jag direkt kan se är direktinsättningar via swish möjliga.

Har redan revolut, ferratum bank och 2 kreditkort så jag har inte brytt mig om att beställa pfc's kort - det blir lite löjligt många mastercard då - varför vill ingen sticka ut genom att erbjuda VISA tro?

Erbjuder ferratum kort också? Jag var på deras hemsida och tycker det ser ut som de ger ut lån bara.

PFC växlingskurs går förresten via Mastercard kursen. Så där är inte PFC bättre än revolut. Dock kan man ta ut ca 1000kr mer från ATM jämfört mot Revolut.
Citera
2018-12-15, 11:40
  #19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger

Revolut-kortet jag fick är ett VISA.

Mitt är 1½ år gammalt, då fanns bara mastercard.

Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
Erbjuder ferratum kort också? Jag var på deras hemsida och tycker det ser ut som de ger ut lån bara.

PFC växlingskurs går förresten via Mastercard kursen. Så där är inte PFC bättre än revolut. Dock kan man ta ut ca 1000kr mer från ATM jämfört mot Revolut.

Annan website, https://www.ferratumbank.com/se/
Citera
2018-12-15, 20:37
  #20
Medlem
Är bara intresserad av kreditkort som är gratis och där man får pengar tillbaka, allt annat är oekonomiskt.
Citera
2018-12-15, 20:48
  #21
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Är bara intresserad av kreditkort som är gratis och där man får pengar tillbaka, allt annat är oekonomiskt.

Det finns inte så många sådana kvar längre i och med de ändrade EU reglerna förra året, vad rekommenderar du?
Citera
2018-12-15, 22:18
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det finns inte så många sådana kvar längre i och med de ändrade EU reglerna förra året, vad rekommenderar du?
Jag har PREEM och OKQ8 kort
Citera
2018-12-25, 11:58
  #23
Medlem
frank_pes avatar
Kunde inte betala med kortet i fredags när jag skulle spela på v75 hos ett ATG ombud i en något äldre kort terminal, fick höra att den inte tar utländska och konstiga kort så jag tänker att det kan bero på att kortet kommer från tyskland
Är det någon annan som inte har kunnat betala med kortet?
Citera
2018-12-25, 12:38
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kunde inte betala med kortet i fredags när jag skulle spela på v75 hos ett ATG ombud i en något äldre kort terminal, fick höra att den inte tar utländska och konstiga kort så jag tänker att det kan bero på att kortet kommer från tyskland
Är det någon annan som inte har kunnat betala med kortet?

Jag har kunnat betala med kortet på alla ställen jag har försökt. Jag har testat kortet på olika pizzerior, Shell 7-Eleven, Coop och några andra matbutiker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback