Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-03, 11:07
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Logiken är att det är puckat att köpa på toppen. Mer än 2% åt nåt håll på en dag går OMXS30 sällan.

Så den måste falla med ett stort antal procent för att det ska vara värt investeringen?

https://ibb.co/dgy8wmd
^bild

Glömde viktig detalj, dessa är bear certifikat. Tänkte att om de är uppe nästan 2 procent på dagens första timme så måste de falla med tiden
__________________
Senast redigerad av Cannespander 2018-12-03 kl. 11:16.
Citera
2018-12-03, 11:13
  #14
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannespander
Köpte Vontobels 15x OMX då stockholm låg på 1,90%

Nu står omx på 1,49% och jag ligger back med 63.64% av min investering

Finns det nån logik här? lol

edit:köpte även Avanzas 15x kort på Dax som backat med 0.10% sedan köpet men investeringen har endast sjunkit med 3%

Satsat inga större summor; experimenterar bara

Så 1/2% skillnad på underliggande gör drygt 60% på din investering!? Woaw. Skulle jag aldrig ha nerver till att köpa
Citera
2018-12-03, 11:18
  #15
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannespander
Så den måste falla med ett stort antal procent för att det ska vara värt investeringen?
Tror inte riktigt att jag förstår hur du menar. Var det korta du gjorde? Isåfall borde du ju ligga plus nu, inte minus. Sen om det ska vara värt investeringen, det beror ju helt på vad ditt mål är. Kan du länka ditt certifikat? Har för mig att vontobel är skräp med stor spread.
Edit: Såg nu att du köpt värsta möjliga skiten efter din edit. Den har ju för fan mer än 80% spread. Hur tänkte du där? Finns ju samma hävstång med typ 0.3% spread.
__________________
Senast redigerad av TheRiddle- 2018-12-03 kl. 11:20.
Citera
2018-12-03, 11:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Tror inte riktigt att jag förstår hur du menar. Var det korta du gjorde? Isåfall borde du ju ligga plus nu, inte minus. Sen om det ska vara värt investeringen, det beror ju helt på vad ditt mål är. Kan du länka ditt certifikat? Har för mig att vontobel är skräp med stor spread.
Edit: Såg nu att du köpt värsta möjliga skiten efter din edit. Den har ju för fan mer än 80% spread. Hur tänkte du där? Finns ju samma hävstång med typ 0.3% spread.

Har inte den blekaste aning vad spread innebär
Citera
2018-12-03, 11:42
  #17
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannespander
Har inte den blekaste aning vad spread innebär
Spread är en avgift du betalar i detta fallet. Du har alltså betalat 80% av dina pengar i avgift, när du kunde ha betalat 0,3%. För att ta igen dom pengarna måste alltså ditt certifikat först gå upp 80% i värde för att du ska gå +-0 ggr pengarna. Föreslår att du läser på om avgifter och spread innnan du köper hävstångsintrument.
Citera
2018-12-03, 11:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Spread är en avgift du betalar i detta fallet. Du har alltså betalat 80% av dina pengar i avgift, när du kunde ha betalat 0,3%. För att ta igen dom pengarna måste alltså ditt certifikat först gå upp 80% i värde för att du ska gå +-0 ggr pengarna. Föreslår att du läser på om avgifter och spread innnan du köper hävstångsintrument.

Fascinerande
Tack för infon
Citera
2018-12-03, 12:17
  #19
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannespander
Fascinerande
Tack för infon
Förhoppningsvis köpte du inte för några större summor.
Citera
2018-12-03, 12:18
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Förhoppningsvis köpte du inte för några större summor.

550kr
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback