Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 23:48
  #1
Medlem
Hej! Jag hyr ibland ut rum osv och funderar på att eventuellt erbjuda återkommande gäster rabatt genom att ej gå via typ airbnb utan istället ta betalt online på nåt sätt. Paypal är ju ett alternativ t ex men är lite osäker på hur deras avgifter är om man gör det som en affärsverksamhet.

Även en bokningstjänst typ lodgify vore väldigt intressant men kan ju tycka att 22 euro för en lägenhet är väldigt dyrt utan några garantier alls, jag räknar ju med att största delen går via typ airbnb så 22 euro per månad för eventueltl 1-2 bokningar per månad.... sådär asså.

Någon som har några tips?

Bitcoin är ej aktuellt... det ska vara lätt för alla åldrar att betala.
Citera
2018-11-27, 00:10
  #2
Medlem
Paypal är väl simpelt så alla kan använda och så dyrt är det väl inte?
Citera
2018-11-27, 00:36
  #3
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebasto00
Paypal är väl simpelt så alla kan använda och så dyrt är det väl inte?

håller med. Paypal funkar (närapå) överallt.
Citera
2018-11-27, 00:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebasto00
Paypal är väl simpelt så alla kan använda och så dyrt är det väl inte?

2.9% tydligen plus 0.3$ men högre för andra valutor än dollar. Det är ju helt okej men frågan är vad de andra valutorna är och avgiften med.
Citera
2018-11-27, 10:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
2.9% tydligen plus 0.3$ men högre för andra valutor än dollar. Det är ju helt okej men frågan är vad de andra valutorna är och avgiften med.

Enklaste vore väl egentligen att starta en hemsida men en simpel bokningsfunktion och låta personerna betala via stripe eller annan kortinlösare. Avgifter blir ca 2-3% men du har själv all kontroll, då kan man betala från typ 150 länder med amex, visa, mc, osv.
Citera
2018-12-02, 23:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNihilist
Enklaste vore väl egentligen att starta en hemsida men en simpel bokningsfunktion och låta personerna betala via stripe eller annan kortinlösare. Avgifter blir ca 2-3% men du har själv all kontroll, då kan man betala från typ 150 länder med amex, visa, mc, osv.

Vad är stripe? Litar alla gamlingar och latinos osv på stripe? Själv har jag aldrig hört talas om det, varumärke är ändå värt nåt så 2-3% via stripe vs 2.9% via paypal så föredrar jag isf paypal alla dagar i veckan.
Citera
2018-12-02, 23:48
  #7
Medlem
Stripe är ett alternativ till PayPal som framför allt är stort i USA. Tar kort osv.
Citera
2018-12-03, 00:21
  #8
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Vad är stripe? Litar alla gamlingar och latinos osv på stripe? Själv har jag aldrig hört talas om det, varumärke är ändå värt nåt så 2-3% via stripe vs 2.9% via paypal så föredrar jag isf paypal alla dagar i veckan.

Stripe är ett irländsk bolag grundat av två bröder som sysslar främst med direktkortbetalningar. Vanligtvis brukar man köra de lösningarna omärkta (du vet när du bara fyller i kortuppgifterna på en hemsida), då är Stripe en av de större aktörerna. Liknande kandidater skulle vara Dibs, Adyen, BrainTree - eftersom att de är omärkta spelar inte varumärket någon större roll för köparen, men det finns givetvis skillnader mot för dig som handlare. Dock vet jag inte om de är så intresserade av dig om du bara ska köra igenom ett par tusenlappar i månaden men det svarar de såklart bäst själv på. Tycker det låter som att du ska hålla dig till AirBnB, det är så mycket gratis du får igenom den tjänsten som du säkert inte insett värdet på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback