Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 00:12
  #13
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80kgProtein
Det är just det, de tänker inte alls, precis som med religion. Tunnelseende i hjärnan.
Säger en som VET....
Citera
2018-12-06, 00:37
  #14
Medlem
Bra fråga, när jag var liten trodde jag på spöken och drog upp benen i sängen när jag skulle sova och var rädd att titta under sängen.

Nu tror jag mig veta bättre, först och främst är om de finns är de ofarliga och oftast i någons hjärna av olika anledningar.
Om vi tänker logiskt så är ett spöke något som du är rädd för när det är mörk och du är ensammen, du känner dig osäker och du börjar fantisera.

Jag har aldrig läst om en spöke som har knivat eller våldtagit någon utan om du ska vara rädd för något så är det levande människor.

Men låt oss fördjupa oss i det hela, ponera om att det finns flera dimensioner så börjar det bli intressant, kanske några kan penetrera och det finns många som säger att farmor rädda mig ifrån detta eller sa så, likadant på den negativa sidan med onda personer men vad jag har lärt mig så finns det mer goda tips än negativa.

Min uppfattning är att om det nu finns spöken så är majoriteten snälla och alla är ofarliga.

/sov gott
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback