Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-29, 23:58
  #13
Avstängd
F.Hansens avatar
Ja om du är smart så har du inte störrre mängder hemma.
Citera
2018-11-30, 00:31
  #14
Medlem
Yahnoovass avatar
Fattar inte. Varför inte ordentligt vakuumpaketera stora mängderna ?
Citera
2018-11-30, 00:37
  #15
Medlem
Det kan nog vara väldigt olika. En jag varit med om så stod de och hetsade utanför dörren, ryckte i handtaget, plingade osv. Antar att det är taktik för att man inte ska tänka klart och glömma att spola ned droger/stänga av datorer osv.. när jag väl öppnade stod det säkert 8 tullare utanför, civilklädda. En filmade hela tiden med videokamera. Jag släppte in dom, en hundförare m hund anslöt också såg jag medans jag leddes ut i en bil.

Sen var det ett kort förhör på närmaste polisstation varefter jag släpptes. När jag kom hem så hade de tagit alla datorer och telefoner och en större summa kontanter. De hade gått igenom lägenheten grundligt, seriöst grundligt. plockat bort lister/kryddhylla/varit bakom garderober osv. De hade dock städat rätt bra efter sig.
Citera
2018-11-30, 01:58
  #16
Medlem
Under min 10 åriga tid som rökare har jag varit med om 4-5 "husisar". Ska försöka berätta om de så mycket som jag kommer ihåg så kan du nog dra några slutsatser.

Husrannsakan 1 : Hemma hos kranen

Ringde kranen som vanligt och frågade om jag kan komma över. Inga problem, kom om 1 timme. Åkte som vanligt hem till kranen som jag har varit hos många gånger innan.
Ringde på dörren som öppnades av två kvinnliga poliser i civila kläder med tjänstevapen.
De drog in mig i lägenheten och bad mig sätta mig vid köksbordet.
Den ena polisen sökte genom hela lägenheten medans den andra ställde frågor.
"Vad gör du här?" "Kom du hit för att köpa droger?" " Vet du om X säljer droger"? "Har du droger på dig?" Så klart blev svaren 3x Nej. På frågan vad jag gör här svarade jag att jag skulle låna några Xbox spel och jag har ingen aning att han är misstänkt för något med droger över huvud taget. 10 minuter senare fick jag gå hem utan några konsekvenser. På kvällen ringde kranen och bad mig komma över fort. Gick dit och berättade vad jag har varit med om. Kranen frågade vad jag sa till polisen och efter att jag nekade allt fick jag en gratis femma av kranen för att jag kunde "hålla masken" och inte satte dit han. Trevlig kran för övrigt

Husrannsakan 2 : Hemma hos mig.
Hade lite folk över hemma hos mig och vi rökte en hel del. Plötsligt ringer det på dörren, någon öppnar och det står en okänd person utanför (99% civilpolis). Han frågar något om vi har problem med vattnet samtidigt som han sticker näsan i lägenheten och drar in luften några gånger. Han känner cannabisdoften 100% då vi har rökt en hel del den kvällen. 10-15 minuter senare bankas det på dörren "POLISEN ÖPPNA!". Någon släppte in dom och det stormar in 5-6 poliser med hund och ber alla sätta sig på soffan. Hunden springer runt hela lägenheten samtidigt som 3 poliser letar. De hittar en bong, en våg, och en joint (den sista som vi hade). Vågen blev stort problem då misstanke om försäljning kom direkt. Lyckades dock förklara att vågen har vi för att inte bli lurade på vikten när vi köper röka. Alla fick pissa och åkte dit för ringa narkotikabrott. Det som händer efteråt är ganska roligt. 5 minuter efter att polisen har lämnat lägenheten så knackar dom på igen. Jag öppnar och frågar vad det gäller nu. Polisen säger "Lägg av och ge hit jointen".
De har alltså TAPPAT BORT jointen (bevismaterialet) som de har konfiskerat. Jag sa flera gånger att ni har ju tagit den, hur skulle jag kunna ta ut den från eran ficka eller så... Ganska missnöjda med denna svar lämnade polisen lägenheten igen och åkte iväg.

Husrannsakan 3 : Hemma hos kranen, några år efter Husis 1

Åkte till en kran som jag hade ganska bra kontakt med. Brukade alltid stanna där nån halvtimme, röka en joint med honom, spela en Fifa match och åka hem. Plötsligt ringer kranens telefon där han får info från en annan kille som också var på väg till kranen att han precis har sett 4 civilpoliser gå in i hans port...
Vi smyger in till dörren och tittar försiktigt genom titthålet. Mycket riktigt står det 4 snubbar där och väntar. Vad poliserna inte visste är att VI VET att de är utanför dörren. De hade nog i planen att ta oss på bar gärning när någon lämnar lägenheten. Kranen spolade ner 60-70 g röka i toaletten (standard brunt). Kranen bad mig att spola ner mina 2 femmor också. Då det var mina sista pengar innan lönen tänkte jag fan heller att jag gör det. Tryckte ihop bitarna så gott som det går och gömde dom i en zip-påse i kalsongerna, under pungen. Därefter tyckte vi att polisen får stå där och vänta en stund till, så vi helt enkelt rökte en sista joint, spelade några Fifa matcher. När klockan började bli sent bestämde vi att det är dags att öppna dörren snart. Vi kan ju inte sitta där i evigheter och inte kunna gå ut...
Vi såg till att det inte ligger några rökverktyg eller smulor. Därefter frågade vi varandra om vi är redo.
Vi öppnade dörren och 4 poliser stormar in med så klart skrikande "POLIIIIIIIIIIISEN".
De bad oss ställa oss mot väggen och började leta överallt. När de inte hittade någonting blev det kroppsvisitering. Standard, leta efter alla fickor, klämma lite här och där. När polisen kroppsvisiterade mig kände jag hur hans fingrar är kanske en halvcentimeter ifrån bitarna som låg i kalsongerna. Men de hittades inte. Fick åka till stationen på pissprov, och därefter åkte hem till kompisarna med bitarna.
Blev hjälten för dagen då vi åkte dit fast jag hade kvar bitarna

Husrannsakan 4 : Tiden då jag själv sålde.

Klockan 8 på morgonen, ligger i sängen och då ringer min mobil. Jag svarar och får höra "Hej, det är David, är du hemma?"
Då jag inte kände någon David frågade jag, Va? Vilken David?
"David från gatulangningsgruppen, Polisen Är du hemma?"
Då jag hade cirka 70g röka hemma, våg och lite annat trevligt svarade jag så klart att jag inte är hemma.
Då svarade polisen "Kom hem, vi vill prata med dig om en sak, vi väntar här på dig,kommer du inte så hämtar vi dig som misstänkt" Jag svarade att jag kommer hem snart (ville bara få det överstakat).

Jag kollade försiktigt genom fönstret och mycket riktigt står det 2 civilare utanför min port och börjar leka med portkoden, troligen försökte komma in. Jag tog en påse, stoppade in rökat, vågen, OCB och allt som har med rökningen att göra. Då jag bodde på bottenvåningen så hade jag köksfönster på andra sidan än den vid porten. Stoppade påsen i fickan, öppnade fönstret och så tyst som jag bara kunde hoppade jag ut. Jag kunde höra de två poliserna prata på andra sidan av porten, det var ganska läskigt. Jag sprang väldigt tyst till närmaste buskage och lag påsen med rökat där. Därefter gick jag runt i 10 minuter och kom tillbaka till lägenheten från den "vanliga" sidan så att det skulle se ut som att jag faktiskt inte var hemma när de ringde.
Polisen kom in, letade en hel del, hittade så klart inget.
Därefter fick jag veta att någon hade uppgett mitt namn i något sammanhang med droger.
Troligen hade nån torskat och golat mig eller så har de tagit hans mobil med SMS / samtal från mig.
Inga konsekvenser utav detta.


Så har de några "husisar" sett ut i mina fall. Inget trevligt.
Blir du överraskat av polisen som försöker komma in gäller det att göra sig av med allt så fort som möjligt (rökat, vågar, OCB osv).
__________________
Senast redigerad av magicgg 2018-11-30 kl. 02:12.
Citera
2018-11-30, 18:25
  #17
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik81
Troligtvis luktar själva godis gömman mer..

lägg rökat i tre zip påsar och göm det uppe i taket, där kommer inte hunden åt att leta, sen om du går och gnuggar en haschbit överallt i huset/lägenheten så kommer hunden att markera droger överallt, speciellt om man gjort detta innan dom ska söka. men om knarkhundarna markerar droger överallt så kommer dom riva hela lägenheten för att hitta det ändå.
Citera
2018-11-30, 18:36
  #18
Medlem
Ett smart sätt är att binda ett snöre på dörrhandtaget och avtryckaren av kulsprutan.

Således, stormande regimstrupper blir möta av en överraskning.
Citera
2018-11-30, 19:01
  #19
Medlem
RAGEDs avatar
Varför förväntar du dig att dom skulle sparka in dörren för lite röka? Skulle snarare oroa mig för att din telefon blir avlyssnar eller att dom skulle skugga dig för att fånga grövre fiskar i ditt nätverk.
Citera
2018-12-09, 19:46
  #20
Medlem
Fredrik81s avatar
Eller i ett gemensamt utrymme om det finns sånt (vind / förråd) att tillgå.. i ventilations rör eller dylikt
Citera
2018-12-09, 22:50
  #21
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Haft husrannsakan. Förra året vid den här tiden på året. Skapat en tråd om detta på FB. Två poliser, kom kl 24 i polisbil och hade uniform. Hade fått telefonsamtal att det pågick bråk.
Min fru såg på TV medan jag just somnat (kom hem från en vecka utomlands den kvällen). Tyst och lugnt. Dom gick igenom hela huset rum efter rum.
Kanske fått fel adress, sa dom SEN och gick.
Ingen rapport fick vi om detta.
Fattade ingenting, först efteråt blev jag förbannad. Skulle inte släppt in dom om jag hade varit vaken och alert.
Vaken och alert? Pundare som är vaken och alert? Asgarv på det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback