Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-29, 20:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Kaffe är ju känst för att slita lite på magen. Antagligen är det koffeinet som ställer till det för dig. Om du lever ett lite extra stressigt liv nu än vad du brukar göra kan det vara det som har gjort dig extra känslig. Själv tröttnade jag på sura uppstötningar och slutade med kaffet helt.

Kan ligga mycket i det du skriver.
Mitt liv är just nu långt ifrån att inte vara stressigt.

Men så har det mer eller mindre alltid varit sedan jag klev ut i arbetslivet.

Kanske är ett tecken på att man har blivit äldre helt enkelt.
Citera
2018-12-01, 21:19
  #14
Medlem
Aigiss avatar
Dricker du kaffe med mjölk? Du kanske har blivit laktosintolerant?
Citera
2018-12-03, 19:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Dricker du kaffe med mjölk? Du kanske har blivit laktosintolerant?

Dricker enbart laktosfri.
Vart allergisk sedan barns ben.
Citera
2018-12-03, 19:57
  #16
Medlem
hvita.nhegrers avatar
De flesta skiter friskt av kaffe, som till en viss del fungerar som ett lavemang. Dock är det inga problem så länge man är hemma och snabbt kan ta sig in på toaletten och tömma tarmen. Dock undviker jag kaffe om jag är ute och gör nåt, har ingen lust att bajsa i byxan på ICA eller i kollektivtrafiken t.ex.
Citera
2018-12-03, 20:26
  #17
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Drick inte så starkt kaffe då? Undvik expresso etc. Om din mage ändå strular får du helt enkelt ge upp kaffe drickandet. Börja drick te istället?
__________________
Senast redigerad av TheSurvivor87 2018-12-03 kl. 20:28.
Citera
2018-12-03, 22:33
  #18
Medlem
Kaffe är en sur produkt och innehåller garvsyra, men kör man på ett hårdare rostat kaffe så får man ett bättre PH.

Sedan har bryggtempen stor betydelse hur kaffet blir, kör man någon sunkig bryggare som inte håller rätt temp så får man otroligt dåligt kaffe.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...gor-magen-gott

Espresso och andra hårdrostade kaffesorter är mao bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback