Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 20:04
  #1
Medlem
Hej, är på jakt efter en vinterjacka och har en budget på max 7000kr.
Personligen så tycker jag att dunjackor av denna typ är snyggast: https://www.farfetch.com/se/shopping...-13164428.aspx
Men frågan är om den är varm nog för vintern? Att den inte är regntålig är jag medveten om.

Patagonia har liknande för 1/3 av priset, men Stone Island är ju kända för sina ytterplagg och dess kvalité.

Jag behöver tips på vinterjackor, det måste inte vara dunjackor men de måste vara så gott som helsvarta, inte för puffiga och kosta under 7000kr.

Har kikat runt en massa, men har garanterat missat mycket!
Citera
2018-11-26, 20:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqram
Hej, är på jakt efter en vinterjacka och har en budget på max 7000kr.
Personligen så tycker jag att dunjackor av denna typ är snyggast: https://www.farfetch.com/se/shopping...-13164428.aspx
Men frågan är om den är varm nog för vintern? Att den inte är regntålig är jag medveten om.

Patagonia har liknande för 1/3 av priset, men Stone Island är ju kända för sina ytterplagg och dess kvalité.

Jag behöver tips på vinterjackor, det måste inte vara dunjackor men de måste vara så gott som helsvarta, inte för puffiga och kosta under 7000kr.

Har kikat runt en massa, men har garanterat missat mycket!

Har du kollat runt på tradera, blocket osv?
Citera
2018-11-26, 20:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Har du kollat runt på tradera, blocket osv?

I och med att jag inte kan testa jackan före köp på tradera/blocket så har jag valt bort det, bor inte i en stad som säljer SI tyvärr. Köper jag på nätbutik kan jag ju alltid skicka tillbaka jackan..
Citera
2018-11-28, 00:31
  #4
Medlem
Gasparos avatar
Vet inte hur frusen du är men den ser väldigt kall ut när minusgraderna börjar stiga. Jag hade lagt mina 7000 kr på en parkas från Woolrich eller Cedrico.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback