Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-27, 11:01
  #13
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvansvejsan
Tänkte plugga engelska, sorry att jag glömde nämna det /.../

I och med att du vill hitta ett "exotiskt" land vill jag föreslå Karribien. Se spoiler för alternativ.
Du hade säkert uppskattat söderhavsöarna + Hawaii också. Se här för mer detaljerad lista över länder och dess språk.

__________________
Senast redigerad av Laxon 2018-11-27 kl. 11:09.
Citera
2018-11-27, 13:25
  #14
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag skulle säga tvärtom, jag värderar 6 års franska i svenska skolan till samma nivå som en termin på Sorbonne i Paris (nybörjarkursen).
Det måste vara jobbigt dock, att röra sig i Frankrike utan att kunna kommunicera ordentligt med folket i början.
__________________
Senast redigerad av XX-Ambar 2018-11-27 kl. 13:27.
Citera
2018-11-27, 14:34
  #15
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Det måste vara jobbigt dock, att röra sig i Frankrike utan att kunna kommunicera ordentligt med folket i början.

Jo det är lite tufft i början men det tvingar en att lära sig fort.

Sen får man ju tänka på att alla andra inte är fransmän, jag har för mig att det bor runt 50,000 svenskar i paris men har ingen statistisk backup på det.

Hur som helst så är det en väldigt rolig stad att vara student i.

// Dennis
Citera
2019-04-10, 22:50
  #16
Medlem
De flesta svenskar som åker på språkresor till Asien åker till Japan, Korea eller Kina. Karriärmässigt är det nog bäst att lära sig kinesiska då det är ett såpass stort språk och Kina får allt mer inflytande. Japan är dock ett roligare land att bo i. Sedan är Korea också ett spännande alternativ, något av en blandning av de andra två länderna.

Om du vill läsa i höst bör du nog ansöka snart om du inte redan har gjort det. Här är en artikel om språkresor: https://www.utlandsstudier.se/artiklar/sprakresa
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback